Gå til innhold

Fest eller reise bort?

Gjest En vakker dag....

Anbefalte innlegg

Gjest En vakker dag....
Skrevet

Jeg vil IKKE gifte meg i en kirke med masse venner og familie, og kampen om den største festen en verden har sett!

Jeg vil gjerne gifte meg borgerlig, pakke kofferten og heller bruke hundre tusen kroner på meg og mannen min i utlandet...

Hvorfor er det så viktig for deg å gifte deg i en kirke? Er det ikke bare "waste of money" å ha 100 gjester som drikker og spiser opp alle pengene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg å gifte deg i en kirke? Er det ikke bare "waste of money" å ha 100 gjester som drikker og spiser opp alle pengene dine?

Av akkurat samme grunn som det er viktig for deg å ikke gjøre det antar jeg.

Jeg vil gjerne feire med venner og familie fordi det føles riktig for meg. Bryllupsreise kan man da ha allikevel om den så koster litt.

Jeg ser det ikke som "waste of money" å samle alle jeg er glad i for å feire, dessuten så vil jeg at f.eks mormor skal få sjansen til å se et barnebarn gifte seg og (en av kusinene mine giftet seg i hemmelighet og det respekterer jeg, for det var det de følte var tiktig for dem).

Vi er alle forskjellige vettu :) og det handler ikke om å ha den fineste festen, men en fin fering!

Skrevet

Det er ikke waste for meg å feire dagen med gode venner og familie.

Skrevet (endret)

Jeg ser heller ikke på det som waste å ha familie og venner tilstede for å feire dagen.

Vi skal riktignok bare invitere det nærmeste av familie&venner, så blir ikke stor fest heller.

Men for oss kjennes det rett å gifte oss med familie tilstedet, dessuten gir det folk en grunn til å komme, så kanskje vi får sett dem to ganger i år istedet for bare en gang :lol:

Endret av RoseJenta
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg. Kunne aldri falle meg inn å bruke flere hundre tusen på å ha et digert bryllup, og å gifte seg i kirken er uaktuelt. Vi skal ha et borgerlig bryllyp med middag på restaurant med nærmeste familie, og vi blir faktisk like gift som alle andre. ;)

Uansett hva vi KG'ere måtte mene så er det til syvende og sist ditt valg, og jeg synes du skal velge akkurat det som passer deg og gi blaffen i hva familie, venner eller andre måtte mene.

Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken, men vi skal ikke ha stor fest og greier etterpå. Vi skal ut og spise med nærmeste familien og våre beste venner. De betaler maten selv istedenfor å gi oss gaver.

Synes ikke det er waste of money, for vi bruker ikke 100000kr på bryllupet, vi bruker mellom 20-30000kr. Synes det holder i lange baner, fordi det er ikke vikitg for oss å vise oss "svære" ved å imponere med den stooore festen, - det som er viktig for oss er at vi sier ja til hverandre og at våre nærmeste deler dagen med oss. :)

Det er jo helt opp til dere hvordan dere velger å feire dagen deres! :)

Skrevet

Mange personer, like mange meninger.. ;)

Vi har ikke satt datoen enda (vel, vi hadde det, men må utsette det litt pga økonomi..), men velger å ikke gifte oss i kirken. Det vi ønsker er å ha seremonien i lokalet vi har festen, om det er mulig. Og joda, vi vil ha fest! Grunnen til det er at vi ønsker å dele denne dagen med alle som betyr noe for oss, både små og store. Men.. Det skal ikke være en stor og flott greie som ruinerer oss, men et lag der vi står for maten, gjestene tar med drikkevarer, og familien stiller med kaker. Enkelt, men lekkert pyntet lokale og musikken forhåndslagret på pc`n. Så stikker vi av fra hele festen og drar på bryllupsreise i brudekjole og det hele. Det er vårt drømmebryllup. Mmmm.. Gleder meg. :)

:bryllup:

Gjest Markblomsten
Skrevet

Jeg og min forlovede er nok en av de du nå kritiserer, for vi gifter oss i kirken og med drøyt hundre gjester til middag og kaffe. Vi har derimot modifisert det meste til et akseptablet kostnadsnivå ved f.eks å ha festen på et lokale i stedet for å være på en resturant. For oss er det viktigere at aller vi bryr oss om og som er glad i oss får dele dagen med oss enn at alt skal vært flott og dyrt. Det meste er faktisk veldig flott selv om det ikke er dyrt også ;)

Selv om vi feirer på denne måten så skal vi også på bryllupsreise og bare nyte hverandre etterpå.

Det må vel også legges til saken at vi begge kommer fra veldig familiekjære familier som synes bryllup er stor stas og som synes hver miste lille bursdag er en goooood grunn til å samles og ha det hyggelig.

Og dersom noen skulle lure pådet, så betaler vi 'galskapen' selv

Skrevet
Jeg og min forlovede er nok en av de du nå kritiserer, for vi gifter oss i kirken og med drøyt hundre gjester til middag og kaffe. Vi har derimot modifisert det meste til et akseptablet kostnadsnivå ved f.eks å ha festen på et lokale i stedet for å være på en resturant. For oss er det viktigere at aller vi bryr oss om og som er glad i oss får dele dagen med oss enn at alt skal vært flott og dyrt. Det meste er faktisk veldig flott selv om det ikke er dyrt også ;)

Selv om vi feirer på denne måten så skal vi også på bryllupsreise og bare nyte hverandre etterpå.

Og dersom noen skulle lure pådet, så betaler vi 'galskapen' selv

Tenker i de samme baner som deg. Er enda 1 1/2 år til vi skal gifte oss, men det blir nok noe sånt :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Den gangen jeg skal gifte meg blir det kjempefest med alle venner og familiemedlemmer!

Jeg og sambo feiret bursdagen vår nå nylig, og selv om det kostet litt og vi er studenter syntes vi det var en super måte å feire på! Og det syntes vennene våre også. På samme måte vil jeg nok føle at så lenge jeg kan dele bryllupsdagen med de jeg er glad i spiller det liten rolle hva det koster, men at alle har det supert!

Skrevet

Noen vil ha en dag som prinsesse og med seg selv som midtpunkt, andre blir dårlig bare ved tanken.

Noen elsker oppmerksomhet, andre vil helst gli inn i mengden.

Noen vil dele dagen med familie og venner, andre mener kanskje at dagen er privat.

Noen legger stor vekt på festen, andre på bryllupsreisen, noen på begge deler, og atter andre legger ikke noe stor vekt på noen av delene.

Det viktigste er at dagen blir som hovedpersonene ønsker.

For min del så var dagen privat. Vi var utenlands i 5 dager.Bare meg og min mann. Ikke engang min datter var med. For andre er det utenkelig.

Det kunne ikke falle meg inn å dele dagen med mange mennesker jeg knapt kjenner og kusiner og fettre jeg aldri ser ellers.

Så forskjellig er vi :)

For oss så var bryllupsdagen egentlig bare en formalitet som vi feiret med en god massage.

Det viktigste for oss er ikke bryllupsdagen, men dagene etterpå. Fest har vi ikke hatt.

Skrevet

Jeg drømte om å reise bort og gifte meg men mannen jeg ønsket å gifte meg med ville ha kirkebryllup og full pakke. Det ble en fantastisk dag det også. ;)

Skrevet
Noen vil ha en dag som prinsesse og med seg selv som midtpunkt, andre blir dårlig bare ved tanken.

Jeg hører med til den andre kategorien. Mitt drømmebryllup er faktisk å stikke innom tinghuset i lunsjen eller noe sånt. Det syns jeg er romantisk, da er det virkelig ingen ting annet enn det å faktisk gifte seg som betyr noe. Synd at det aldri kommer til å bli noe av, av frykt for å fornærme foreldre til døde.

Skrevet

Vi reiste bort, av flere grunner. Det var avslappende og deilig, samtidig som det var ganske stas på selve dagen.

Nå lille julaften samler vi familien til gløgg, fenalår og eggerøre. Det blir ikke noe pynte-seg-fest men vi får samlet mesteparten av familien likevel. :)

Vi får faktisk i pose og sekk uten å "kaste bort" penger.

Skrevet

Vi reiser bort, men samler familie og venner til en fest etterpå.

Ingen av oss ønsker stort, tradisjonelt bryllup. Familiene våre synes det er OK. Har en Bridzilla-venninde som ikke kan fatte at vi ikke gifter oss stort, slik som hun gjorde, men hun er den eneste som reagerer negativt på at vi reiser vår vei... Ja, også en gammel tante, da. Hun synes så synd på min far som ikke får føre meg opp kirkegulvet, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...