Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte et brev som kom fram etter 4 dager innen samme landsdel. Da jeg ringte for å klage, fikk jeg høre at de skulle sjekke hva som hadde skjedd. Etter 1 mnd. hadde jeg ikke hørt mer fra dem, og ringte derfor for å høre hva som hadde skjedd.

Jeg fikk snakke med en dame som satt og pustet og pustet inn i røret før hun svarte avvisende at saken ikke er ferdigbehandlet, og at det ikke er noe å lete etter og at 6 kr er billig, og at flyet sikkert var forsinket.

Jeg synes ikke at det er billig for et brev. Jeg visste også at flyet ikke var forsinket, men da glefset hun at det kunne jeg ikke vite. Jeg ba henne være litt høfligere, men da snerret hun at dette var en liten sak. Er det en liten sak når man aldri får svar på hva som har skjedd med saken?

Serviceinstilling gjelder tydeligvis ikke for Posten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er dårlig service. Når man sender a-post er det vel slik at brevet skal være framme neste virkedag(?) , i hvert fall var det sånn før. Noen ganger kan det få store konsekvenser om brevet kommer altfor seint fram, f eks når man sender søknader. Jobben til Posten er vel etter hva jeg kan forsåt å få posten fram i tide, når de ikke gjør dette har man jo grunn til å klage selv om det "bare" kostet seks kroner.

At damen du snakket med trolig satt og fabrikerte grunner til forsinkelsen høres jo dumt ut. Hva er vitsen med en slik servicetjeneste? Jeg har også hatt dårlig erfaring med denne tjenesten hos Posten - når jeg har ringt og spurt om hjelp har jeg bare blitt avfeid med "du har nettbank, du må ordne sjøl", eller "jeg skjønner fortsatt ikke spørsmålet, selv etter tre grundige forklaringer". Jeg tror det skyldes en blanding av dårlig opplæring og dårlig kultur. Jeg har selv jobbet i Posten, forøvrig, men i en annen del av bedriften.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg kjenner flere som har opplevd dårlig service og laaaang behandlingstid på posten desverre...

Det kommer vel av at posten egentlig ikke har noen store konkurrenter på akkurat det området.

Send et skikkelig klagebrev (uten drittslenging, det hjelper ingenting)

Skrevet (endret)

Slettet.

Misty (mod)

Endret av Misty
Skrevet

Brev skal normalt være fremme dagen etter,men de garanterer ikke det lenger.

Posten har tapt seg. Eks. pakker tar mye lengre tid.

Så hva har skjedd med ditt brev?

tror neppe noen på posten vet å svare deg på det. Ant. så får vel flyet skylden.

Skrevet

Yte service er ikke noe posten driver med lengre. var innom i dag og skulle sende en pakke.

Tenkte å ta ut penger samtidig siden jeg skulle betale med kort. Det var ikke mulig siden jeg ikke var kunde i postbaken. Gudbedre, jeg er tydeligvis bra naiv, siden man nå for tiden får ta ut penger i alle butikker som har teminal. Endte med at jeg løp som en gal rundt på et handlesenter for å finne en minibank, sånn at jeg kunne ta ut penger og nå bussen.

Pulverheksa ii

Skrevet

Enda en koselig fortelling om Posten.

For noen år siden sendte jeg et julekort til en venn som bor i samme by som meg.

Julekortet kom frem....neste jul!

Jaja, "posten skal frem"...

Skrevet

Nei, det het er ikke "posten skal frem" lenge... slagordet til posten er "oss menneske imellom" Og det er nok n grunn til det... posten skal frem er ikke så viktig lenger..... i alle fall ikke at den kommer fort.

Skrevet

I juletider blir det nok mange forsinkelser, da eksploderer post- og pakkemengden, og de har ikke nok folk til å få ut alt sammen. Så det er bedre å sende for tidlig enn for sent. Er jo litt kjipt om julekortet kommer frem i januar..

Jeg synes forresten at "kunden har rett"-mentaliteten har forsvunnet i mange serviceyrker.. blæh..

Skrevet

tror de har satt grensen til tre virkedager innen for en landsdel og en ekstra virkedag om de skal lenger.

Gjest Julenissen
Skrevet

Jeg beklager så mye. Jeg tror dette nemlig kan være min feil. Jeg måtte sparke alven som var sjef for postmottaket mitt pga sexuell trakkasering mot andre ansatte (veldig trist sak). Jeg måtte derfor innhente ekstern hjelp av det norske postvesen. Så de sliter nok litt mer i jula.

Skrevet

Ble oppringt for noen timer siden i forbindelse med en meningsmåling for Posten. Mulig de nå har fått så mange klager at de vil forsøke å undersøke litt nærmere.

Var forresten merkelige spørsmål: Er Posten statlig eller privat? Svar etter en skala fra 1-5, hvor 1 er best. :overrasket:

Mener du Posten er redelig?

(noen spørsmål senere) Mener du Posten er troverdig?

Og sånn fortsatte det. Skulle tro det var et avhør slik de hadde lagd en masse tilnærmet like spørsmål. Er første gang jeg har opplevd at den som ringer gir uttrykk for at spørsmålene som stilles er helt på jordet. :ler:

Skrevet

Hvordan skal de kunne finne ut hva som skjedde med akkurat ditt brev dersom du ikke hadde sendt det rekomandert eller noe annet som kan spores?

Skrevet
Serviceinstilling gjelder tydeligvis ikke for Posten!

Dette er da ikke noe nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...