Gjest barne- og familiemedister Skrevet 5. desember 2005 #41 Skrevet 5. desember 2005 Navnet interesserer meg midt på leggen, men er sikkert greit. Det interessante er jo imidlertid forbokstavenes sammensetning, sånn i forkortelsessammenheng. Når Sven Olav blir hetende Sven O, tar det sikkert ikke lang tid før stakkars Sverre Magnus blir utnevnt til SM-prinsen.
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. desember 2005 #42 Skrevet 5. desember 2005 Synes ellers at Sverre er et storartet navn. Et godt gammelt norrønt navn. Synes det er bra at de begynner å benytte de gamle kongenavnene fra middelalderen også, så jeg holdt en knapp på enten Sverre eller Sigurd. ← Enig med du, jeg krysset også fingrene for at de skulle velge noe gammelt og norrønt. Sverre, Sigurd eller Eirik var mine favoritter. Var faktisk litt bekymret for at de skulle kalle han Olav, det hadde blitt kjedelig med enda en oppkalling så tidlig. Da hadde vi fort endt opp med bare tre konglige navn her i Norge; Haakon, Olav og Harald.
Mini_me Skrevet 5. desember 2005 #43 Skrevet 5. desember 2005 (endret) lurer litt på om han kommer til å bruke Sverre eller Magnus til vanlig. Han kan da ikke bruke begge navn vel? Sverre er et fint navn.. Endret 5. desember 2005 av Mini_me
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #44 Skrevet 5. desember 2005 sverre magnus.. jeg liker hverken sverre eller magnus
hilli Skrevet 6. desember 2005 #45 Skrevet 6. desember 2005 Jeg syns det er et flott navn, spesielt Sverre. Kombinasjonen passer godt på prinsen, klangen blir vi nok vant til.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #46 Skrevet 6. desember 2005 lang tid før stakkars Sverre Magnus blir utnevnt til SM-prinsen. ← Europas nye turboprins.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #47 Skrevet 6. desember 2005 Sverre Magnus, klinger rart sammen men fint hver for seg. Vi blir vel vant med det, på lik linje med at vi ble vant med et kongelig navn som Mette Marit.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #48 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Ja, vi ble jo vant til Mette Marit også... Men forøvrig, er Sverre et fint og norrønsk navn. Jeg bryr meg til vanlig lite om kongefamilien, men om de valgte Olav, synes jeg det ville vært for tett etter Kong Olavs død. Hva Sven O. ytrer i media, er hans sak. Men jeg synes ikke han er særlig snill mot sin egen datter. Hans eneste unnskyldning er at han er en vagabond og dranker, og at han må ha penger fra Se og Hør for å finansiere sitt forbruk. Han er sikkert kjempekul om jeg hadde møtt han i virkeligheten, men jeg synes han går for langt. Men om han er mot monarkiet, kan jeg skjønne han litt. Men nå går han jo i mot sin egen datter også, Endret 6. desember 2005 av Remyline
Christiane Skrevet 7. desember 2005 #49 Skrevet 7. desember 2005 Jeg hadde helst sett at han fikk navnet Carl-Henrik, Carl-Oscar, Christian eller bare Oscar. Men for all del, navnet Sverre Magnus er ikke så verst.
Xora Skrevet 9. desember 2005 #50 Skrevet 9. desember 2005 Jeg syns at Sverre Magnus klinger bra jeg. Blir vel etter hvert som med faren da, kun første navnet som vil bli brukt..
Gjest Aloha Skrevet 9. desember 2005 #51 Skrevet 9. desember 2005 Ikke klinger det bra, og jeg syns heller ikke Sverre er et fint navn. De burde klart å komme opp med noe bedre. Synd de ikke spurte oss på KG om råd.
Lealaus Skrevet 10. desember 2005 #52 Skrevet 10. desember 2005 Hoho, kom til å gløtte på en reportasje på TV i dag, hvor reporteren skulle uttale dette navnet. "Dette er da den nye prinsen, Sverr-E ... Magnus". Sverre med pause før en trykksterk e på slutten og en litt for lang pause før Magnus. ;-)
Diktern Skrevet 10. desember 2005 #53 Skrevet 10. desember 2005 Jeg syns det var et kjempefint navn, jeg! Glad de valgte et ordentlig norsk navn og ikke et fra den mer danske/svenske tradisjonen (som Christian, Oscar osv).
rugrat Skrevet 11. desember 2005 #54 Skrevet 11. desember 2005 Sverre Magnus Olav burde han vel egentlig hete,så hadde alle blitt fornøyde. (or not)Er det ikke normalt med 3-4 navn på de kongelige fra good old days?
hjertesukka Skrevet 11. desember 2005 #55 Skrevet 11. desember 2005 - syns navnet er fint,jeg. Tippet Olav Magnus, men Sverre er et godt,gammelt kongenavn. Og han er jo bare skjønn den lille gutten.
Gjest LoisLane Skrevet 11. desember 2005 #56 Skrevet 11. desember 2005 Sverre Magnus Olav burde han vel egentlig hete,så hadde alle blitt fornøyde. (or not)Er det ikke normalt med 3-4 navn på de kongelige fra good old days? ← De har vel lagt seg på to navn i den nye generasjonen. Vil vel ikke gjøre forskjell på søskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå