Sun Mei Skrevet 5. desember 2005 #21 Skrevet 5. desember 2005 Navnet var helt ok det da. Men jeg bommet på tippingen min da, men men...
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #22 Skrevet 5. desember 2005 Sverre Magnus? Høres ut som han kommer fra ei lita bygd i utkant-norge.... Leif Per og Sverre Magnus sitter på den lokale kafeen og tar en kaffe liksom.... ← Enig. Bare flanellskjorta, traktorcapsen og rullingsen som mangler.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #23 Skrevet 5. desember 2005 Tenkte jeg ikke på jo, da er det jo litt logisk at det ikke ble Olav. Men altså, selv Sven O burde klare å tenke seg at om gutten hadde blitt kalt Olav, så hadde det vært etter den litt større oldefaren ← Ja søren,det hadde ikke jeg tenkt på heller, skal den nye prinsen oppkalles så skal det være grundig ettermæle i alle fall. Svenn O er bestefar men ...................men...................men..................ja mer har jeg ikke å si om den saken
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #24 Skrevet 5. desember 2005 Svenn O er bestefar men ...................men...................men..................ja mer har jeg ikke å si om den saken ← Annet enn UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..........
Arkana Skrevet 5. desember 2005 #25 Skrevet 5. desember 2005 Magnus er greit, men Sverre??!! Jaja, navnet skjemmer ingen.. ← Enig med deg.
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #26 Skrevet 5. desember 2005 Synes det var et fint navn jeg da. Men nå har jeg alltid vært veldig glad i Sverre som guttenavn.
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #27 Skrevet 5. desember 2005 De passet ikke sammen de to navnene synes jeg iallefall
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #28 Skrevet 5. desember 2005 Stor urokråke betyr det ifølge bibelen aka VG ← Jeg tenkte faktisk på det da jeg hørte navnet hans, at dette må bli en skikkelig pøbel Magnus er et fint navn, men jeg liker ikke Sverre noe særlig. Men nå er ikke ungen min heller da
Gjest lillelou Skrevet 5. desember 2005 #29 Skrevet 5. desember 2005 Magnus syns jeg er pent,men Sverre som prinsenavn er for meg desverre litt ødelagt av "prinsen" i Hotel Cæsar.
Gjest LoisLane Skrevet 5. desember 2005 #30 Skrevet 5. desember 2005 Jeg synes navnet er flott - rett og slett! Sverre har gode tradisjoner, er norsk og "realt". Magnus er mer intetsigende for meg, men betydningen er jo fin.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #31 Skrevet 5. desember 2005 Jeg liker også Sverre. Men kombinasjonen med Magnus klinger ikke helt bra i mine ører.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. desember 2005 #32 Skrevet 5. desember 2005 Enig i at kombinasjonen "Sverre" og "Magnus" ikke er den beste. Men nå tviler jeg på at småen kommer til å bli kalt "Sverre-Magnus". Han blir vel hetende Sverre, slik som hans far ble hetende Haakon og ikke "Haakon-Magnus". Synes ellers at Sverre er et storartet navn. Et godt gammelt norrønt navn. Synes det er bra at de begynner å benytte de gamle kongenavnene fra middelalderen også, så jeg holdt en knapp på enten Sverre eller Sigurd.
Grooo Skrevet 5. desember 2005 #33 Skrevet 5. desember 2005 Jeg synes navnet var flott, og jeg synes det klinger helt fint også jeg da
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. desember 2005 #34 Skrevet 5. desember 2005 Jeg syns Sverre Magnus passer bedre sammen enn Ingrid Alexandra. Sverre og Magnus er i det minste to gamle, norske navn. Men fine navn er de alle sammen.
fiesta Skrevet 5. desember 2005 #35 Skrevet 5. desember 2005 Syntes ikke at det var fint. Magnus er greit nok, men Sverre. De burde ha tatt Olav. Mye finere. Selv om Sven O heter det, så burde de gjort det. Han er jo uansett morfaren til prinsen. Burde ikke tenkt på det han har gjort tidligere. Der er det på tide å tilgi.
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #36 Skrevet 5. desember 2005 Magnus syns jeg er pent,men Sverre som prinsenavn er for meg desverre litt ødelagt av "prinsen" i Hotel Cæsar. ← http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/tvguide/article506837.ece Astrid Anker Hansen har allerede sendt sine gratulasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #37 Skrevet 5. desember 2005 Jeg tippet på "Sverre Magnus" som en fleip..men så ble det virkelig!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #38 Skrevet 5. desember 2005 Sverre er et flott navn. Magnus er det ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #39 Skrevet 5. desember 2005 Jeg syntes forresten det var rart at de ikke fulgte samme "oppskrift " for navn som Ingrid Alexandra, altså et "norsk" kongenavn først og et "internasjonalt" kongenavn som navn nr. to. Tok et google- søk på kong Haakon, og han het faktisk Christian Frederik Carl Georg Valdemar Axel, så det hadde jo vært litt å velge i bare der. Sverre Valdemar f.eks. hadde kanskje ikke vært så galt. :klø:
monja Skrevet 5. desember 2005 #40 Skrevet 5. desember 2005 Kanskje ikke den beste kombinasjonen, men jeg har vokst opp med begge navnene så jeg liker begge jeg da. Farfaren min het Magnus og morfaren min heter Sverre, så det er jo litt gøy da. Skjønn er nå pjokken uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå