Gå til innhold

Hvordan tove votter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, trenger deres beste tips til å på best mulig måte tove votter. Har tabbet meg ut tidligere, utrolig irriterende når man han strikket ferdig og tovingen blir mislykket. I verste fall ødelagt.

Har googlet og funnet oppskrift på toving både for hånd, i vaskemaskin og i tørketrommel. Er det noen som har lykkes med vaskemaskin eller tørketrommel? 

Anonymkode: ab708...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har mest kontroll  i tørketrommel, for da kan du pause og sjekke underveis. Det er tromlingen som gjør at det toved, så gjør tøyet vått og ha inni med en ball eller en tskjorte eller noe og kjør på. Sjekk etter 20 min osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke litt grønnsåpe i maskinen og tove sammen med en olabukse eller et stort håndkle. 40 grader holder. Ca 50 min program. Tover tøfler på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (På 31.10.2022 den 17.57):

Jeg pleier å bruke litt grønnsåpe i maskinen og tove sammen med en olabukse eller et stort håndkle. 40 grader holder. Ca 50 min program. Tover tøfler på den måten. 

Det er ikke bra for maskina å bruke grønnsåpe. Det er ikke nødvendig heller, det er varme og bevegelse som gjør at det tover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (6 timer siden):

Det er ikke bra for maskina å bruke grønnsåpe. Det er ikke nødvendig heller, det er varme og bevegelse som gjør at det tover.

Nå er det slik jeg gjør det og vaskemaskinen tover kanskje én gang i året! Dette har gått bra i 40 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kleenex skrev (På 3.11.2022 den 23.17):

Nå er det slik jeg gjør det og vaskemaskinen tover kanskje én gang i året! Dette har gått bra i 40 år. 

Da syns jeg du skal fortsette på din måte i 40 år til. Så kan vi andre forholde oss til ny kunnskap som viser at vaskemaskiner ikke har godt av grønnsåpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...