Gjest Gjest_Emilia_* Skrevet 5. desember 2005 #1 Skrevet 5. desember 2005 Har et stort dilemma nå...Håper noen orker å lese alt, er sikkert ikke den første som sitter i denne situasjonen... Meg og min kjære har et nært vennepar. La meg kalle henne Tone og han Kristian. De har et seriøst forhold, er samboere og tilsynelatende lykkelige. Hun er det snilleste mennesket på jord, fornuftig og godhjertet. Kristian har en ekskjæreste som også er en nær venninne av meg, la meg kalle henne Karine. De var sammen noen få måneder for over to år siden, og jeg vet han var veldig forelsket i henne og slet med å komme over henne. I april i år var Kristian på en fest, der var tilfeldigvis Karine også. Kristian sa til Karine at det var slutt mellom han og Tone, og prøvde seg veldig. Karine avviste han og ikke noe mer skjedde. Det var imidlertid ikke slutt mellom han og Tone, de var nettop flyttet sammen og var lykkelige som alltid...Slet med å holde det for meg selv, ville så gjerne fortelle dette til Tone, men gjorde det ikke. Forrige helg var tone på jobb. Kristian var på fest, der var også Karine. Igjen prøvde han seg, sa at han fremdeles hadde følelser for henne, og prøvde seg så mye at hun bad meg komme og hente henne fordi hun var så ukomfortabel slik han holdt på. Han ble til og med sjalu da en kamerat av han pratet med Karine. Karine var og er fortvilet i og med at hun også kjenner Tone. På fredag traff jeg på en kamerat av Kristian, han fortalte meg at Kristian også hadde prøvd seg på en annen jente samme kvelden, men ikke vært utro. Han har også fortalt til sine kamerater at det ikke går så bra med han og Tone, og at det ikke kommer til å vare så mye lengre. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Tone vet jo ikke dette. Hun tror at de har det kjempebra. Han sier til henne at han vil tilbringe resten av livet sitt med henne, de planlegger å kjøpe hus snart og han sier han elsker henne over alt på denne jord. Hun er totalt uviten om hans oppførsel. Tone er en av mine beste venninner, jeg har kjent henne siden barneskolen, og vi deler alt med hverandre. vet ikke hva jeg skal gjøre, Ikke si noe til Tone, heller ta en prat med Kristian, fortelle alt til Tone.....Eller bare glemme at jeg vet alt dette her. Flere har sett og hørt alt Kristian har sagt og gjordt, så jeg vet at dette stemmer. Hva bør jeg gjøre, holde meg unna, eller fortelle min venninne at drømmeprinsen hennes, den store kjærligheten, første sexpartner oppfører seg slik, og såre henne. Denne jenta er noe for seg selv, hun er så snill som det går ann og bli, Er god mot alt og alle. Jeg vet at Kristian er/var en utrolig grei fyr, men kan jeg bare stå å se på dette her, og vente til han faktisk er utro, og la henne bli enda mer knust. Er helt ødelagt av alt dette her...En del av meg vil si det, en annen del sier jeg ikke bør legge meg opp i det.... Trenger hjelp. Vet dette er langt og rotete, men håper noen vil ta seg tid til å svare meg, hadde vært fint med noen innspill og meninger. Er så glad i dem begge....Noen som har erfaringer??????Svar mottas med Uendelig stor takk. Mange klemmer fra Emilia.
Gjest Gjest_Emilia_* Skrevet 5. desember 2005 #2 Skrevet 5. desember 2005 Vil legge til at Kristian og Tone er i 20 årene...
Gjest Gjest_Pandora_* Skrevet 5. desember 2005 #3 Skrevet 5. desember 2005 Hvis det var din mann som drev på slik, ville du da at Tone skulla ha sagt det til deg? Tror du finner svaret her..
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Hvis det var min mann som drev på slik, ville jeg vite om det, enten det var en liten mistanke eller det var harde fakta... Fant jeg på et senere tidspunkt ut at min venninne hadde visst om dette lenge uten å si noe, da tror jeg det vennskapet hang i en tynn tråd.. Ærlighet og tillit er jo det beste med hele vennskapet! Så mitt råd til deg er å snakke med henne. Bedre for henne at hun dropper han nå, enn om noen år når de har fått barn.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Selvfølgelig skal du si det til din venninne. Det er vondt å være den siste som får vite om at typen går bak ryggen på deg når alle andre vet. Hvordan tror du hun reagerer når hun får vite at du visste om det uten å fortelle det til henne? Jeg hadde reagert ved å føle meg dobbelt sviktet. Her er det ikke en engangstabbe i fylla det er snakk om. Fyren går jo inn for å være utro og det virker som han har tatt til takke med second best. Det fortjener ikke din venninne.
Gjest Piper Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 Jeg hadde blitt utrolig skuffet, om en av mine beste venninne holdt noe slikt hemmelig for meg. Jeg hadde fortalt det til venninnen min, men lagt til at dette er bare noe jeg selv har hørt. Så blir det opp til henne å finne ut hva hun vil tro på.
Gjest 2324 Skrevet 5. desember 2005 #7 Skrevet 5. desember 2005 Jeg hadde sagt noe, uten tvil.. Hvis jeg var i Tones situasjon håper jeg at mine venninner hadde fortalt meg om slike ting.. Nå kjenner ikke jeg Tone, men slik du kjenner henne, tror du at hun hadde ønsket å vite?
Nita Skrevet 5. desember 2005 #8 Skrevet 5. desember 2005 Fortell henne det.....høres jo ut som "alle" vet det utenom henne
Ann Mari Skrevet 5. desember 2005 #9 Skrevet 5. desember 2005 Kan bare si meg enig med alle ovenstående. Du må fortelle dette til Tone, hun kommer helt sikkert til å bli sviktet av Kristian før eller senere, bedre før enn senere. Og veldig viktig dersom de planlegger økonomiske forpliktelser i tillegg. Vet at dette er vanskelig, men det må/bør nok gjøres, selv om hun kanskje blir sint på deg med en gang, vil hun nok takke deg senere.
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2005 #10 Skrevet 5. desember 2005 Du kan prate med Kristian. Fortell hva du vet og at det ikke er ok. Gi ham en frist til å ordne opp med Tone selv ellers så vil du fortelle Tone. Synes det er riktig å gi ham en sjanse å rydde opp etter seg og være ærlig overfor Tone. Siden du har et så nært forhold til henne så vil du vite om han sier noe til henne. Jeg har hørt om jenter som avviser hva venninner forteller og snur seg mot den som sa noe. Da kan det være best at Kristian får en sjanse så at du kan bevare vennskapet.
kajaroma Skrevet 5. desember 2005 #11 Skrevet 5. desember 2005 Grrr.. Blir så sint når jeg hører sånt..! Klart du må si det til venninnen din. Det er hun du skal være lojal mot, ikke han. Vet det er kjempevanskelig å finne en måte å si det på, men du må bare gjøre det. Du kan også gjøre en annen vri, og ta en prat med kjæresten hennes først. Fortell han hva du vet, og si hva du mener om det. Er det litt tak i han, ser han hva han har, og kutter ut flørtingen. Er han den jeg tror han er, blir han sint og ber deg passe sine egne saker.. Da er det vel bare en ting å gjøre..? -Fortell henne det! Vær en god venn..
Gjest Meg Skrevet 5. desember 2005 #12 Skrevet 5. desember 2005 Si det til Kristian!! Gi han en frist på å si det til Tone, før du gjør det.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. desember 2005 #13 Skrevet 5. desember 2005 Jeg synes du først og fremst skal konfrontere Kristian med dette, og gi ham en frist til å ordne opp før du går videre til Tone med det. Jeg synes også du kan fortelle til Karine hva han driver med hvis det gjentar seg med henne - selv om hun ikke virker interessert, kan du jo si til henne at han er full i løgn og at han bor sammen med Tone.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #14 Skrevet 5. desember 2005 Du kan prate med Kristian. Fortell hva du vet og at det ikke er ok. Gi ham en frist til å ordne opp med Tone selv ellers så vil du fortelle Tone. Synes det er riktig å gi ham en sjanse å rydde opp etter seg og være ærlig overfor Tone. Siden du har et så nært forhold til henne så vil du vite om han sier noe til henne. Jeg har hørt om jenter som avviser hva venninner forteller og snur seg mot den som sa noe. Da kan det være best at Kristian får en sjanse så at du kan bevare vennskapet. ←
Gjest Cenja Skrevet 5. desember 2005 #15 Skrevet 5. desember 2005 Fortell det til venninnen din, jo før jo heller! Hadde blitt vanvittig skuffa om det hadde vært min venninne som hadde holdt noe slik skjult for meg!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #16 Skrevet 5. desember 2005 Jeg er mer enig i at du bør si det til venninnen din... Føler liksom ikke at hvis du starter en samtale med Kristian at det blir noe fornuftig ut av det, siden han har forskyndt til hele verden at han vil være utro og at det ikke går bra i forholdet hans. Hvis han virkelig hadde elsket Tone ville han har ordnet opp med henne og ikke prøvd å være utro og snakke bak ryggen hennes. Synes ikke han handler så bra jeg. Virker ikke heller at han er klar over at handlingene hans vil føre til at Tone blir såret. Vil Tone virkelig være sammen med en slik fyr? Sett fra en annen side så er han kanskje den typen som ikke er sterk nok til å si ifra om problemer... kanskje han ikke har det så bra i forholdet men vet ikke hvordan han skal si det! Jeg har forståelse for slikt, men det RETTFERDIGGJØR ikke at han går rundt og prøver seg på andre! Må da finnes andre måter å takle problemet på! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #17 Skrevet 6. desember 2005 Enig med de som sier at Kristian bør få en frist til å fortelle det til venninna di, før du evt. gjør det selv. Det å bli bedratt på den måten er virkelig skadelig, og utrolig smertefullt; særlig hvis "hele verden" har visst om det og ikke den utsatte... JA: vær en god venn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå