Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos en venninne i dag, og der brant de alle fire adventslysene hver søndag.

Vi brenner først ett, øker til to neste uke osv.

Hva gjør du `?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde sånn som venninnen din før.

Nå, som samboer, så brenner vi først et og så øker hver søndag.

Skrevet

Brenner ett den første søndagen og så øker med ett til hver søndag. Den siste søndagen brenner alle i forskjellig høyde.

Skrevet
Brenner ett den første søndagen og så øker med ett til hver søndag. Den siste søndagen brenner alle i forskjellig høyde.

Samme gjør vi :)

Det er vel sånn det egentlig skal gjøres, er det ikke?

Skrevet

Slik er det hos oss og!

:nisse:

Skrevet

Samme gjør vi  :)

Det er vel sånn det egentlig skal gjøres, er det ikke?

Ja jeg har aldri sett noen gjøre det annerledes.

Skrevet

Alle fire på en gang???

Så tenner vi ett lys i kveld, vi tenner det for glede....... ;)

Skrevet

brenner først 1, så et til. derretter ende ett og til slutt det siste'

så siste søndag brenner alle sammen

Skrevet

Brenner et første søndag, to andre... Kjærestens foreldre tenner alle lysene på en gang, og jeg ble helt "fortørnet" da jeg hørte det. Det er jo helt feil og fjerne jo hele poenget med adventskransen.

Piglet

Skrevet

Selvsagt 1 lys 1. søndag i advent, to lys 2. søndagen osv, og alle fire i ulik lenbgde siste søndag i advent. Hva skulle ellers være poenget?

Skrevet

Ett av gangen, hver søndag i advent. Det er jo sånn det skal være ja. Litt av kosen er jo å telle ned, samt se at alle lysene har forskjellig størrelse siste dagen. Enig?

Skrevet
Ja jeg har aldri sett noen gjøre det annerledes.

Da har du ikke vært hjemme hos meg: ;)

Jeg brenner det første lyset i adventsstaken helt ned 1. søndag i advent, bytter det med et nytt lys 2. søndag i advent og brenner så to lys helt ned... etc.

På den måten trenger jeg ikke å "spare" på lysene de tre første søndagene, og jeg får brukt opp nøyaktig en 10-pakning med lilla lys. :)

Har tenkt i mitt stille sinn at dette er helt logisk, jeg, og til og med at dette antakelig er grunnen til at adventslys ofte selges i 10-pakninger. :sjenert::ler:

Skrevet
Alle fire på en gang???

Så tenner vi ett lys i kveld, vi tenner det for glede.......  ;)

:Nikke:

Skrevet

Samme her. Trodde ikke det fantes noen annen måte å gjøre det på.

Skrevet
Selvsagt 1 lys 1. søndag i advent, to lys 2. søndagen osv, og alle fire i ulik lenbgde siste søndag i advent. Hva skulle ellers være poenget?

:Nikke:

Hele poenget er jo å telle ned til julaften :)

Skrevet

Tenner ett den første søndagen, to den andre osv... pleier vanligvis å tenne lysene litt sånn innimellom hele uka og bytte dem ut etterhvert som de brenner ned. I år fant jeg en pakke med noen utrolig vakre lys, og det var bare fire i pakka, og bare en pakke igjen, så i år passer jeg på å blåse dem ut når de har brent ca en kvart... Blir jo litt stas å ha alle i "riktig" lengde i år da.

Gjest Fruktfat
Skrevet

hmm, har ikke funnet fram staken i år jeg... :sjenert:

men bruker å tenne ett og ett lys, dvs ett 1advent, to 2advent, osv.

Skrevet

Jeg pleier å tenne ett og ett lys, sånn at de er i forskjellig høyde. Veldig viktig at den individuelle forskjellen er riktig...

Bestemor brenner ett lys første, to andre og så videre, men hun brenner lysene helt ned, sånn at hun siste søndag tenner fire like høye lys.

Å tenne på alle fire hver søndag er jo "feil", men alle må få gjøre som de selv vil.

Skrevet
Veldig viktig at den individuelle forskjellen er riktig...

:Nikke: Veldig viktig, faktisk, ellers blir det jo helt feil..!!

:ler: Må jo le litt av meg selv ja!!

Skrevet

Sånn gjøres det her og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...