Gå til innhold

Søndagshjertesukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndager er kjipe dager, synes jeg. Har en liten familie, og de fleste jeg kjenner er par, gjerne med hytte eller campingvogn på fjellet. Er alene med et barn på to år, og synes ikke alltid det er like lett å finne på aktiviteter å fylle søndagene med. Har ei jeg kjenner med et barn nesten like gammelt som mitt, som jeg besøkte en del i helgene, lørdags ettermiddag eller søndagsformiddag, altså en gang på ei helg. Men sist jeg spurte om det passet at jeg kom på besøk i løpet av helga, sa hun at hun og mannen helst så at de fikk kose seg ilag i helga, og at det passet dårlig med besøk i helgene.

Men, til dere aleneforeldre, er det noen som har gode aktivitets-tips for helgene? Bor på en liten plass uten alt for mange tilbud. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er typisk norsk og går tur! Lag pannekakerøre og stek pannekaker på stormkjøkken.

Skrevet

Synes det er helt greit at det ikke skjer så mye en dag i uken jeg. Det er en dag da vi er hjemme og vasker klær, slapper av og ser litt på tv, kjeder oss litt og lader opp til uken som kommer. Den er alltid travel så det holder.

Dette er også den dagen min datter har best anledning til å være med venninner hjemme eller ute.

Skrevet

Gjett om jeg kjente meg igjen her!! Jeg ble alene med min datter for tre år siden. Bor langt unna familie, faren var ikke til stede - ja, jeg var totalt alene. Hadde venner med familie og dertil ulike gjøremål.

Det endte iallefall med at jeg hatet søndager.. Jeg husker jeg tok med min datter til Plantasjen en søndag bare for å se folk!!

Nå har jeg lært at det er kun jeg som kan finne lyspunktene og ta ansvar for å fylle dagene til meg og min datter.

Vi er mye ute i skogen eller ved vannet på søndager. Uansett vær (nesten). Tar med mat og drikke og utforsker skogens mange "hemmeligheter" :) Vil noen være med, er de alltid velkommen.

Er vi late og det er stygt vær, koser vi oss inne. Baker boller, tegner, maler, ser film o.l :)

...min datter er tre år

Skrevet

Enkelt!! Internettannonse!!! Du trenger et par av kategorien "friends with benefits" til du finner deg noe fast. Jeg skulle gjerne kommet over for å få pannekaker jeg, så kunne vi bolle litt etterpå, men dessverre er jeg ikke i nærheten. :klem:

Skrevet

Det kan da ikke være så vanskelig å finne på noe å gjøre.

Er det fint vær kan dere være ute - gå i skauen, eller parken eller noe.

Eller gå på kino med barnet eller lei en film.

Dra i svømmehallen.

Vær hjemme og lag trolldeig, fingermal, bak noe godt, les ei bok for ungen.

Finnes mange aktiviteter man kan gjøre uten å ha andre folk rundt seg.

Skrevet

kjenner meg veldig godt igjen,bortsett fra at her er lørdag den kjipe dagen.

det er veldig lett å si at det er mange ting å gjøre,men det er ikke like enkelt.det handler jo ofte om følelser.i hvert fall gjør det det for meg;ensomhet,tristhet.

likevel har jeg også lært meg å fokusere på det jeg har,ikke det jeg ikke har.komme oss ut på tur,kafe,eller hva pokker det er,selv om vi er alene i verden,og gjerne skulle hatt en pappa eller noe sammen med oss.

for meg er det en lang kamp,og jeg vet at det handler om meg.det er jeg som må tenke positivt,det er jeg som må trekke lasset.det er et jævlig tungt ansvar.av og til detter jeg sammen,men jeg reiser meg alltid.

Skrevet
kjenner meg veldig godt igjen,bortsett fra at her er lørdag den kjipe dagen.

det er veldig lett å si at det er mange ting å gjøre,men det er ikke like enkelt.det handler jo ofte om følelser.i hvert fall gjør det det for meg;ensomhet,tristhet.

likevel har jeg også lært meg å fokusere på det jeg har,ikke det jeg ikke har.komme oss ut på tur,kafe,eller hva pokker det er,selv om vi er alene i verden,og gjerne skulle hatt en pappa eller noe sammen med oss.

for meg er det en lang kamp,og jeg vet at det handler om meg.det er jeg som må tenke positivt,det er jeg som må trekke lasset.det er et jævlig tungt ansvar.av og til detter jeg sammen,men jeg reiser meg alltid.

Netopp. Man må fokusere på det som er positivt, ellers er det jo ikke rart at man føler seg ensom og trist.

Jeg levde alene i noen år - og kunne sittet inne og syntes synd på meg selv. Men valgte istedet å f.eks lage koselige middager for meg selv med stearinlys osv og bare kose meg masse.

Dere kan jo lage egne tradisjoner på søndagene med ungene deres. la det bli en fast dag hvor dere går i svømmehallen eller på kafe eller gjør whatever. Da kan dere begynne å glede dere til søndagene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...