AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har lest i manualen til elsykkelen min og er rett og slett litt forfjamsa: Batteriet skal alltid inn i huset, men er også en brannfare. Gjennom vinteren skal den vedlikeholdslades minst én gang i måneden, og hele elsykkelen tåler ikke noe særlig frost - den skal ikke lagres under -5°C. Hva i alle dager er dette for noe? I praksis betyr det at jeg ikke kan ha sykkelen ute under tak eller en gang i garasjen. Jeg må finne plass til den inne??? Hvordan gjør dere dette med syklene deres? Anonymkode: 90be4...9d5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har lest i manualen til elsykkelen min og er rett og slett litt forfjamsa: Batteriet skal alltid inn i huset, men er også en brannfare. Gjennom vinteren skal den vedlikeholdslades minst én gang i måneden, og hele elsykkelen tåler ikke noe særlig frost - den skal ikke lagres under -5°C. Hva i alle dager er dette for noe? I praksis betyr det at jeg ikke kan ha sykkelen ute under tak eller en gang i garasjen. Jeg må finne plass til den inne??? Hvordan gjør dere dette med syklene deres? Anonymkode: 90be4...9d5 Hmm.. hvor er denne sykkelen fra? Anonymkode: 34fb3...48d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Det der er vel sikkert standardsvada for å kunne fraskrive ansvar. Leser man andre manualer så står det sikkert at man må støvsuge TVen annenhver uke, og kontrollere apparatet for skader før hver bruk. Men ingen gjør det i praksis. Anonymkode: 61a2a...853 7
Jdz Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Men det er jo helt sant og gjelder i utgangspunktet alle Lithium-batterier, det er ikke noe som er unikt for din sykkel. De bør ikke fryse, kan ikke lades i minusgrader og bør heller ikke utsettes for ekstrem varme. Når det gjelder vedlikeholdslading hver måned tror jeg det er litt overdrevet, da Lithium-batterier har lav selvutlading, men da unngår du i alle fall at lades helt ut, noe de heller ikke tåler. Å oppbevare Lithium-batterier innenbær svært liten brannfare, men du bør ikke lade de inne uten tilsyn. Endret 31. oktober 2022 av Jdz 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Jdz skrev (37 minutter siden): Men det er jo helt sant og gjelder i utgangspunktet alle Lithium-batterier, det er ikke noe som er unikt for din sykkel. De bør ikke fryse, kan ikke lades i minusgrader og bør heller ikke utsettes for ekstrem varme. Når det gjelder vedlikeholdslading hver måned tror jeg det er litt overdrevet, da Lithium-batterier har lav selvutlading, men da unngår du i alle fall at lades helt ut, noe de heller ikke tåler. Å oppbevare Lithium-batterier innenbær svært liten brannfare, men du bør ikke lade de inne uten tilsyn. Da burde det egentlig stå spesifisert batteriet og ikke sykkelen. Slik en kan tolke det som står der er jo at selve sykkelen ikke tåler kulde, selv når batteriet er tatt inn. Anonymkode: b3d25...ea8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå