Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er tegnene på at en mann har blitt bortskjemt hjemme av sine foreldre? 

Hvordan oppfører en bortskjemt mann seg? 

Anonymkode: bbe71...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortskjemt, eller at foreldrene hadde alt på stell slik at barnet kunne få delta på de aktivitetene de ønsket? 

Anonymkode: 67dac...c94

Skrevet

X var egentlig ikke bortskjemt av mor. Jeg skjemte han bort. Jeg overøste han med kjærlighet. Han tok det som om jeg var mor. 

Skrevet

En mann som ikke vet hvordan man vasker klær, ikke ser fortløpende arbeid i hjemmet (herav tallerkener, skitteklær, støv osv) og som ikke kan lage mat annet enn nudler og pølser, er en bortskjemt mann.

• Liker 4
Skrevet

Mann som kaster bort penga sine på snus/alkohol. Drar ute hver helg nesten og bruker 2000-3000 kr på kun alkohol! Bestiller mye mat, selvom inntekten er middels.  Sparer aldri. Leier en slitt leilighet.... ligger rundt med masse damer, for så å droppe de etter at de får følelser....

Anonymkode: d9c0c...ea5

Skrevet

Menn som snakker nedlatende om andre, f.eks utlendinger og eldre folk. "Den voldtekten som ble begått i Oslo S, ja den vettu er helt sikkert begått av en utlending fra Afrika, en norsk mann gjør ikke sånt". En fyr som er for radikal. 

Skrevet
Bombasi skrev (2 timer siden):

En mann som ikke vet hvordan man vasker klær, ikke ser fortløpende arbeid i hjemmet (herav tallerkener, skitteklær, støv osv) og som ikke kan lage mat annet enn nudler og pølser, er en bortskjemt mann.

Denne. Bortsett fra at du glemte stabelen med pizzakartonger som ligger i et hjørne på kjøkkenet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Menn som snakker nedlatende om andre, f.eks utlendinger og eldre folk. "Den voldtekten som ble begått i Oslo S, ja den vettu er helt sikkert begått av en utlending fra Afrika, en norsk mann gjør ikke sånt". En fyr som er for radikal. 

Statistisk sett har den fyren, beklageligvis, rett

Anonymkode: 0e11f...9f6

• Nyttig 2
Skrevet

Ikke gidder å vaske, ikke gidder å være romantiske for de er oppvokst til å tro at de får det som de vil av damer uansett fordi mor stod på pinne for han

Anonymkode: 4c0f6...701

Skrevet

Ikke vasker eller rydder opp etter seg. Sikreste tegnet som viser at ho mor var tjenestepike mens guttungen var på soverommet og drev dank.

Anonymkode: 1f414...d3d

Skrevet

Bortskjemte damer

Anonymkode: b0106...b05

• Liker 1
Skrevet

De tror de har mer rettigheter enn andre, og at andre skal gjøre unaturlig mye for dem. Gi de ting de ikke fortjener, etc.

Anonymkode: 6231e...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Virker som en drittsekk ja, men ser ikke hvordan han er bortskjemt?

Anonymkode: fee68...93c

• Liker 2
Skrevet

Min samboer er bortskjemt og det vises ved at ingen har lært han å tenke på at andre mennesker har behov som er like viktige som hans. Han tenker først og fremst på seg selv. Oppgaver I hjemmet er kun en byrde han må gjøre for å være snill, og ikke noe han gjør for seg selv (for det er det jo alltid noen andre som gjør). Tar mange avgjørelser uten å høre med meg, tar bilen uten å spørre, holder bare avtaler om han føler for det.

Han måtte lære seg å ta hensyn på egen hånd, og det har vært en hard reise. Vil si han er 80% på vei etter 6 år.

Han er offer for manglende støtte og veiledning hjemmefra, og ønsket genuint å endre på det.

Anonymkode: 4be2a...b06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Virker som en drittsekk ja, men ser ikke hvordan han er bortskjemt?

Mener de bortskjemte kan være rasister. De lever et for godt liv. Men innser ikke at de også flyktningene som kommer fra utlandet kommer ifra krig og for et bedre liv til Norge. Og på en date ikke vis at du er rasist! Hva om dama du dater har en utenlandsk vennine eller far, hun vil trekke seg unna daten..... jeg har møtt en fyr som ikke likte rasister han snakket om en fyr han kjenner som var rasist. Og jeg ble imponert at han ikke var som kompisen sin rasist

Skrevet

Jeg har vel ikke vært borti bortskjemte menn, men noen menn som er oppvokst med at mødrene gjør alt for dem innenfor matlaging, vasking av klær, rydding/vasking av hus og lignende, og ikke fått la dem lære seg sånt selv. Jeg vil ikke kalle det bortskjemt, for disse mennene har bare lært seg å være hjelpeløs og usikker på sine evner.

Men boren min kan kalles bortskjemt. Han fikk vel alt han pekte på i oppveksten (og det gjør han stort sett enda også) og foreldrene våre har alltid vært ekstra stolt over han. Han er ikke hjelpesløs og usikker på sine evner, han har en super selvtillit. Han kunne gjøre husarbeid, men slapp unna om han ikke gadd. Han var jo så aktiv i idretten han likte så godt, så da mente foreldrene mine at han skulle få slippe unna så mange andre plikter om han ikke orket. Han bodde hjemme helt til han fant seg samboer. Jeg måtte flytte ut ganske så tidlig. Så om noe er det kanskje det som er er tegn på bortskjemt mann; at han får bo hjemme selv om han har muligheter til å bo i egen leilighet og han bidrar lite i hjemmet, til tross for at han kan. 

Anonymkode: 043f0...6f9

• Liker 1
Skrevet

Eksen min, i tenåra. 

Ble sur når han ble bedt om og rydde rommet sitt - sånn at vaskehjelpen fikk gjør dette hun skulle dagen etter. 

Aldri rørt en støvsuger i hele sitt liv. 

Bo på gutterommet til etter fylt 30 år. 

Ellers min onkel:.

Spiser ikke noe grønt. Får han det når han er ute og spiser, krever han ny tallerken og mat, uten grøntfor på. 

Har et tårn med pizzaesker på kjøkkenet.

Spiser helst burger, pizza og pølser. 

Rydder og vasker ikke. Fikk rotter i huset. Tante måtte inn og få shina der. 

Vandt med og få viljen sin. 

Mannfolk er ikke mer udugelige innen hus og heim, bare de blir lært opp hjemme fra. 

Skrevet

Det vises nok tydelig ved at han er vant til å gå og sette seg i sofaen mens han lar deg ordne mat og rydde ut. Har dere besøk, sitter han og koser seg med de andre gjestene, mens "tjeneren" løper rundt med mat og drikke, rydder og ordner. Tar det som en selvfølge at dama skal ordne det meste i hjemmet, slik han er vant til.

Tror sånne tegn viser at mamma har skjemt bort gutten sin. De typene tror jeg også har lett for å være egoistiske og dominerende, det er han selv som alltid kommer først.

Anonymkode: de4ba...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min samboer er bortskjemt og det vises ved at ingen har lært han å tenke på at andre mennesker har behov som er like viktige som hans. Han tenker først og fremst på seg selv. Oppgaver I hjemmet er kun en byrde han må gjøre for å være snill, og ikke noe han gjør for seg selv (for det er det jo alltid noen andre som gjør). Tar mange avgjørelser uten å høre med meg, tar bilen uten å spørre, holder bare avtaler om han føler for det.

Han måtte lære seg å ta hensyn på egen hånd, og det har vært en hard reise. Vil si han er 80% på vei etter 6 år.

Han er offer for manglende støtte og veiledning hjemmefra, og ønsket genuint å endre på det.

Anonymkode: 4be2a...b06

Tviler på om rasisme og bortskjemthet har noe med hverandre å gjøre 

Skrevet

Det å ha blitt bortskjemt, eller det å være bortskjemt?

Er vel det siste som er intressant, hvis man har en karakter der man forventer å få uten å gi.

Nei, det å ikke kunne lage noen særlig med mat, må ikke bety at man har en bortskjemt karakter. Kan bety at man mangler interesse for å lage mat, eller ikke har blitt invitert til å lære seg å lage mat.

Jeg er erklært som fantastisk kok av ikke kun min kone men også av mine svigers. Det er en familie med minimalt matintresse, kona min har lært seg alt som svigermor kan om mat... det vil si i praksis nesten ingenting. Er hyggelig for meg å lage mat til dem når vi spiser middag sammen (ok, dem kan lage sånn 3 retter som vi ibland spiser). Men dem er ikke bortskjemte. Hardt arbeidende folk, som ikke krever noe ekstra. Inkludert min kone, men som setter seg å ser på når jeg lager middag, da det er en fornuftig fordeling når vi har ulike kompetanser og interesser.

Til spørsmålet, hvordan kan dere kvinner se at vi menn har en bortskjemt karakter.

For det første, dere kan ikke se det på hvilken kompetanse vi har innenfor ulike felt, sånn generelt. Men se etter det om vi blir irritert over å ikke få det som vi vil i unormal høy grad, eller om vi stiller krav uten å først prøve å gjøre oss fortjent.

Kanskje det kan være et poeng å se hvordan vi forholder oss til jobb. Klager vi? Virker vi ikke bry oss så mye om å komme i tide? Eller å gjøre en god jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...