Elle Melle Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Jeg er helt grønn på dette området, men finnes det en mulighet for å lage seg et fellesnettsted der et visst antall mennesker kan få tilgang til å legge ut stoff og hente stoff? F.eks. hvis ti studenter bodde ulike plasser i landet, så kunne de alle legge inn svar på oppgaver, og så kunne de andre lese dette. Er det mulig? På en enkel måte? Det hadde vært flott om man kunne sortere innhold i kategorier (mapper?) for å få god oversikt. Er dette en fjern drøm for en fattig og ikke alt for datakyndig person som meg, eller finnes det håp?
Grooo Skrevet 4. desember 2005 #2 Skrevet 4. desember 2005 Dere kan lage en gruppe på yahoogroups.com feks, enkelt og greit
Scheherazade Skrevet 4. desember 2005 #3 Skrevet 4. desember 2005 Jepp, klart det er mulig! Pussig at du spør siden jeg snart har eksamen i akkurat det temaet. Først og fremst, har ikke vært borti Yahoo, vet ikke helt hvordan dette fungerer. Det du trenger er et slags samhandlingsverktøy. Anbefaler BSCW, som er et gruppeområde på nett. Det er gratis å bruke public-serveren, eventuelt kan du laste ned programvare og lage din egen server. Men da er du avhengig av at maskinen står på hele tiden. BSCW har mange muligheter, for eksempel fildeling, forum, versjonskontroll mm. Et annet alternativ er CourseForum. De tilbyr også en gratisutgave, med litt mindre funksjonalitet enn i superutgaven. Men mer enn nok til ditt bruk.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Yahoogroups er egentlig lagt opp som en mailingliste, men det er masse muligheter for å logge innm, laste opp bilder, filer og dokumenter, dele kalender osv.
Elle Melle Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2005 Artig, har snust litt på Yahoogroups, og kanskje det kan være noe? Jeg får se om jeg får med meg noen av vennene mine til å dele stoff nå da! Takk for hjelpen alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå