Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok hull i ørene for 2 dager siden. Jeg fikk beskjed av frisøren å skru på øredobbene innimellom, MEN de vil ikke skru seg rundt. Jeg klarer å snu dem en kvart runde, så er det bomstopp! :x Da er spørsmålet mitt til dere: Skal jeg bare vri dobben helt rundt selv om det det gjør sinnsykt vondt og den sitter fast eller holder det å bare snu dem en kvart runde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å fukte øredobben/hullet i øret/øreflippen med Pyrisept for så å vri litt etterpå? Du kan også prøve med sårsalve som Bacimycin eller Fucidin. Husk å være ren på fingrene også.

Grunnen til at du skal vri, er at øredobben ikke skal gro fast i hullet, og at det skal danne seg arrvev og bindevev i hullet slik at det ikke gror igjen. Selvsagt gjør det vondt; du pirker i et åpent sår. Men trøst deg med at det går over, så lenge du unngår å få betennelse i hullet.

• 2 uker senere...
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg hadde så store problemer med å snu dem rundt de første dagene at jeg fikk min samboer til å gjøre det for meg.

Det går over, nå er det ikke vondt mer, bare at jeg har vært litt plaget med betennelse, og at det "gror igjen" om natta, enda jeg har hatt dem i døgnet rundt mange flere uker enn frisørjentene sa jeg måtte. (av en eller annen grunn stoler jeg lite på dem, den ene sa en måned, den andre sa to, de ble enig om en, på nettet sto det 6 uker, jeg lot dem sitte i over to måender.) Av og til sover jeg med dem om natta enda.

Altså, snu på dem selv om det gjør vondt, ellers bare gror de fast, og det er DET som gjør vondt!

Lykke til :)

Skrevet

Åååååh, det er pyton!

Ta hull i ørene hos et piercingstudio i stedet neste gang! Ja, vet det er dyrere, men det skal visstnok være sunnere å pierce dem enn å bruke "pistol" hos frisører. Tror i grunnen frisører kan ganske lite om øret og dets oppbygning og akupunktursoner og piercing. Jeg tar ikke hull i ørene hos frisør / parfymeri mere asså.....

Klem, Kattepus :D

Gjest Zalomine
Skrevet

Har vitterlig ikke planer om å gjøre det flere ganger heller. En gang er nok. Nå har jeg hull. Tok dem hos nærmeste frisør, men det var en lørdag, så ejg misternker de to jetnene for å være lærlinger, eller i det minste helt nyutdannede, unge som de var (jeg tok hull på bursdagen min fordi jeg fikk ørepynt i bursdagsgave, så derfor ble det tatt på en lørdag)

Uansett, nå er det gjort. Ferdig med det.

Skrevet

Man bør sove med øredobber i ørene det første året faktisk. Dette er fordi det fort kan gro igjen. Jeg anbefaler heller ikke at man skyter med pistol, ta heller piercing!

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, jeg har faktisk lest at man bør det, så jeg gjør det, av og til, men jeg bruker dem heller hele dagen konstant, og enkelte netter, for det er når jeg sover med dem dag etter dag at jeg somregel opplever betennelse, så da tar jeg dem ut, renser, sover uten, og bruker om dagen, og det går fint :)

Hvordan man bør ta det, det legger jeg meg ikke opp i, jeg har tatt, ferdig med det :)

Skrevet

Nå er alt i skjønneste orden :D Har ikke vondt lenger, og kan snu øredobbene så mye jeg vil. Etter noen dager og en grundig vask med pyrisept fikset det seg veldig fort. Jeg har lyst til å ta hull i øret en gang til, kommer nok til å ty til frisørens pistol da også. Det virker så "skummelt" på piercing studioer, med NÅLER og greier :o Er litt pysete... :roll:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har tatt alle mine hull (3 i hvert øre) hos frisør, aldri hatt problemer med noe... I navla derimot ble det betennelse da dem satte hull med pistol. Så det hullet er historie.. :evil:

Skrevet

Heisann! :D

Jeg vil bare nevne en liten ting. Vær forsiktig så du ikke få hår inn i hullet når du vrir på dobbene. Jeg hadde nemlig hull i ørene da jeg var liten. Tror jeg tok da jeg gikk i 4.klasse, eller noe sånt. Jeg tok også hos frisør. Saken er at jeg hadde svært langt hår på den tida, og hadde vel ikke helt kontroll på det..he he... :roll:

Så da jeg skulle vri på dobbene (var flink og gjorde det hver dag, renset også hver dag med Pyrisept), klarte jeg å vikle hår rundt dobben. Ikke spør meg hvordan, men det skjedde... :o

Etter hvert fikk jeg selvsagt betennelse i begge øreflippene. Måtte ta ut dobbene fordi det begynte å bli vondt. Men håret hadde grodd fast i sårene mine, og måtte dra ut laaange hår fra dem. Det var VONDT og jeg blødde. Etter det lot jeg hullene gro igjen. Ville ikke oppleve det en gang til. Men nå vurderer jeg å prøve på nytt. Det er jo en del år siden, og jeg håper da at jeg er i stand til å ha mer kontroll nå...hi hi.. :lol:

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...