Aoo19 Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Hadde håpet på at de skulle øke stipendet. Men nei, oss studenter er glemt bort. Ukrainske flyktninger får gratis bussbillett og husleie, og blir behandlet som konge her i landet. Oss studenter, må betale strøm, dyr husleie, en bussbillet til 500-600 kr. En ting forundrer meg at da det var krig i Afghanistan, var det ingen som samlet inn penger til å sende ned dit, da var det massemord der også, folk som ble drept osv, men hvis Ukraina var et muslimsk land, nei da hadde regjeringen gitt blaffen i det, vi hadde ikke tatt imot flere 100.000 flyktninger, hadde latet som ingenting. Men når Ukraina er i krig, ja da skal alle syns synd på de, da må hele Europa bidra med alt de har. Nå har de til og med vurdert å sende trikker til Ukraina! Og de har sendt våpen også, bare pga de så er vi havnet i krig med Russland (nesten).... jeg syns det er altfoor hysterisk. Hva blir neste å sende? Skal vi sende kanskje lærere, politikere, leger; sykepleiere, brannmenn😂til Ukraina også.
Drizzt Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 For et rart innlegg. På den ene siden klager du at studenter er glemt - ja, studenter har som regel familie å hjelpe dem. På den andre siden kritiserer du hjelpen som gis til Ukraina og sammenligner med en krig langt, langt unna. Mener du oppriktig at Norge skal gi militært utstyr og militært hjelp til alle krigende stater i verden? Det er selvfølgelig begrenset hvem som kan få og da prioriterer man nærmeste land, her i Europa. Dessuten så har Norge og Ukraina fellesfiende - Putins Russland. 1 1
Illuminatum Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Aoo19 skrev (16 timer siden): Hadde håpet på at de skulle øke stipendet. Men nei, oss studenter er glemt bort. Ukrainske flyktninger får gratis bussbillett og husleie, og blir behandlet som konge her i landet. Oss studenter, må betale strøm, dyr husleie, en bussbillet til 500-600 kr. Tenker du at en støtte på 940 kroner i mnd er å bli behandlet som en konge? Dette er støtten om en bor i mottak. Aoo19 skrev (16 timer siden): En ting forundrer meg at da det var krig i Afghanistan, var det ingen som samlet inn penger til å sende ned dit, da var det massemord der også, folk som ble drept osv, men hvis Ukraina var et muslimsk land, nei da hadde regjeringen gitt blaffen i det, vi hadde ikke tatt imot flere 100.000 flyktninger, hadde latet som ingenting. Men når Ukraina er i krig, ja da skal alle syns synd på de, da må hele Europa bidra med alt de har. Så du tenker ikke av avstanden er relevant for hvem som "må bidra til å hjelpe". Det har blitt gitt veldig mye til Albania og Kosovo også, selv om de er muslimske. Hvem drev ellers massemord i Afganistan? Aoo19 skrev (16 timer siden): Nå har de til og med vurdert å sende trikker til Ukraina! Og de har sendt våpen også, bare pga de så er vi havnet i krig med Russland (nesten).... jeg syns det er altfoor hysterisk. Hva blir neste å sende? Skal vi sende kanskje lærere, politikere, leger; sykepleiere, brannmenn😂til Ukraina også. Ja, det burde vi kanskje for å hjelpe til med å bygge opp landet igjen.
Ella Grisella Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Da jeg var student var det vanlig å jobbe ved siden av studiene…
Kjempeliten Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Studenter i Norge er veldig priviligerte. Vi får gratis utdanning og 40% av lånet blir omgjort til stipend. Det er ganske mye penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå