Gå til innhold

Rulle ut marsipan på forhånd og montere dagen etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Kan man rulle ut marsipanlokket til en kake, rulle det sammen, pakke inn i plast - så det er klart til å rulles ut og monteres dagen etter? 

er det noen som har prøvd dette før? Vet det sikkert er best å gjøre det der og da, men finnes ikke kjevle og så videre der jeg skal montere (kan ikke gjøres på forhånd), så da vil jeg slippe å ta med meg så mye utstyr 😊

Anonymkode: 47686...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i allefall pakke det veldig godt inn

Anonymkode: 33f79...5e1

• Liker 1
Skrevet

Man får jo kjøpt ferdige marsipanlokk, så det skulle gå. MEN test det ut med et "minilokk" på forhånd så du vet hvordan du bør pakke det. Jeg vil tro du må legge marsipanlokket på et bakepapir eller en folie (kanskje til og med drysset med melis eller noe?) før du ruller det sammen, så det ikke skal klistre seg sammen. 

Anonymkode: b32a1...993

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 20.54):

Man får jo kjøpt ferdige marsipanlokk, så det skulle gå. MEN test det ut med et "minilokk" på forhånd så du vet hvordan du bør pakke det. Jeg vil tro du må legge marsipanlokket på et bakepapir eller en folie (kanskje til og med drysset med melis eller noe?) før du ruller det sammen, så det ikke skal klistre seg sammen. 

Anonymkode: b32a1...993

Sikkert for sent nå, men melis blir lett klissete når marsipanen lagres. Jeg har hørt at både maisenna og hvetemel kan brukes som alternativ, men har ikke erfaring med det selv. :) 

Anonymkode: bd107...669

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sikkert for sent nå, men melis blir lett klissete når marsipanen lagres. Jeg har hørt at både maisenna og hvetemel kan brukes som alternativ, men har ikke erfaring med det selv. :) 

Anonymkode: bd107...669

Både klissete og søt. Jeg bruker alltid maisenna når jeg kjevler ut marsipan, det fungerer veldig bra.

• Liker 2
Skrevet

Sikkert litt sent nå, men jeg ville ha kjevlet det ut samme dagen som du monterer den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...