AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #21 Del Skrevet 30. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Det er en skikk som stammer fra Irland som amerikanerne har overtatt Samme faen, vi har ikke bruk for det ! Anonymkode: f4a55...e63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #22 Del Skrevet 31. oktober 2022 Ja, selvsagt! Jeg elsker Halloween, utkledning og alt skummelt. Gleder meg hvert år! Anonymkode: f93db...ed9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 31. oktober 2022 #23 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg sminker meg og kler meg ut. Ungene synes det er stor stas at vi deler moroa Jeg har vært leopard, skjelett og i år er jeg heks. Jeg synes derimot ikke noe om å dra rundt i nabolaget og tigge godteri. Det har absolutt ingenting med feiringen å gjøre. Vi skal bake kake og kose oss, og så har dattera på 7 planlagt noe rollespill/miniteater 😅 De feirer også Halloween på skolen hvor det er lov å kle seg ut og ha det moro med vennene sine. Ungene er lei seg for at de ikke får gå på knask eller knep, men jeg har spurt dem om de synes det er greit å kreve godteri fra vilt fremmede resten av året og de reflekterte kort, men godt rundt det. Svaret var tydelig «nei». De skjønner at det er feil og bare rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. oktober 2022 #24 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Samme faen, vi har ikke bruk for det ! Anonymkode: f4a55...e63 Ikke du kanskje men vi er andre som nyter det 😄 🧙♀️ Endret 31. oktober 2022 av Fru Uperfekt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. oktober 2022 #25 Del Skrevet 31. oktober 2022 Leviora skrev (21 timer siden): Jeg sminker meg og kler meg ut. Ungene synes det er stor stas at vi deler moroa Jeg har vært leopard, skjelett og i år er jeg heks. Jeg synes derimot ikke noe om å dra rundt i nabolaget og tigge godteri. Det har absolutt ingenting med feiringen å gjøre. Vi skal bake kake og kose oss, og så har dattera på 7 planlagt noe rollespill/miniteater 😅 De feirer også Halloween på skolen hvor det er lov å kle seg ut og ha det moro med vennene sine. Ungene er lei seg for at de ikke får gå på knask eller knep, men jeg har spurt dem om de synes det er greit å kreve godteri fra vilt fremmede resten av året og de reflekterte kort, men godt rundt det. Svaret var tydelig «nei». De skjønner at det er feil og bare rart. Så de går ikke bukk heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #26 Del Skrevet 1. november 2022 Ja 😁 Var en heks, men fin, ikke veldig skummel. Anonymkode: 6e020...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #27 Del Skrevet 1. november 2022 Her vi bor er det heldigvis ikke vanlig at foreldrene kler seg ut. På samme måte som det ikke var det da vi gikk julebukk på 80-90-tallet. Synes det er tåpelig å kalle voksne folk som ikke har tid/ork/lyst til å kle seg ut for surpomper. Det er UNGENE som går knask-eller-knep, ikke jeg. Jeg står flere meter unna, og nei, jeg er ikke en utkleder. Jeg hadde mer enn nok med å få laget middag, ryddet etter middag, og hjulpet ungene med kostyme, om jeg ikke skulle kle meg ut selv også. Anonymkode: 8611a...44b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 1. november 2022 #28 Del Skrevet 1. november 2022 Synes det er helt greit at de voksne ikke kler seg ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 1. november 2022 #29 Del Skrevet 1. november 2022 Fru Uperfekt skrev (14 timer siden): Så de går ikke bukk heller? Nei, den tradisjonen har vi ikke hengt oss med på. Den er uansett ikke-eksisterende i disse trakter. Var nok mer vanlig før 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #30 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her vi bor er det heldigvis ikke vanlig at foreldrene kler seg ut. På samme måte som det ikke var det da vi gikk julebukk på 80-90-tallet. Synes det er tåpelig å kalle voksne folk som ikke har tid/ork/lyst til å kle seg ut for surpomper. Det er UNGENE som går knask-eller-knep, ikke jeg. Jeg står flere meter unna, og nei, jeg er ikke en utkleder. Jeg hadde mer enn nok med å få laget middag, ryddet etter middag, og hjulpet ungene med kostyme, om jeg ikke skulle kle meg ut selv også. Anonymkode: 8611a...44b Samme her. Foreldrene går et stykke bak. Ingen av foreldrene her i gata var utkledd. Men alle var i godt humør 😀 Anonymkode: 2ac0f...604 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #31 Del Skrevet 1. november 2022 Har ikke vært aktuelt ennå, men når den dagen kommer blir jeg sikkert å rote fram noen rare klær fra bakerst i skapet og kle meg ut ja 😄 Er jo gøy Anonymkode: 88f4b...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #32 Del Skrevet 1. november 2022 Vi var flere voksne som gikk sammen med barna. To av de voksne hadde kledd seg litt ut. Resten gikk i vanlige klær, og flere hadde på seg refleksvest. Anonymkode: 99cd0...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #33 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 20.34): Her er det treåringen som for første gang skal gå knask eller knep i gaten vår i morgen og gleder seg veldig. Er det ok for meg å ikke kle meg ut? Anonymkode: 4a25a...f92 Selvfølgelig .. elsker Halloween kvinne 50+ Anonymkode: 8d8c9...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #34 Del Skrevet 1. november 2022 Ja, for barnets del. Slenger på meg litt sminke og en morsom hårbøyle. Men går i vanlige klær. Begge deler funker. Her omkring er det ca 50/50 av foreldrene som kler seg ut og ikke. Anonymkode: 8fddb...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. november 2022 #35 Del Skrevet 1. november 2022 Sofakona skrev (På 30.10.2022 den 20.49): Jeg har oppblåsbar dino kostyme he he..hadde den på i fjor..jeg ble super populær 🤣 men den var vanskelig å gå med..så jeg får se imorgen 🤣🤣🤣🤣 Den er DRØMMEN! Få andre foreldre hos oss kler seg ut, men meg og mannen gjør det. Eller: mest sminke og småstæsj. Vi tar på sorte klær og sminker/har litt tilbehør. Jeg har lyst på svær tyllkjole i sort da 👻 AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 23.10): Det er noe dritt, men umulig å unngå når man har barn. Blir veldig mye matsvinn ut av det også, siden de åpner på alt godteriet for å smake, men kaster over halvparten. Jeg har en skål innpakket godteri på lur, med god holdbarhet slik at jeg kan bruke restene til påskeegg og godteposer til bursdag, men det er verre med alt de åpner på og som må kastes. Og polyesterdraktene fra Kina som kun blir brukt en gang... Jeg er ikke den mest miljøvennlige her i verden, men synes hele kjøpefesten sender ut veldig feil signaler i 2022. Var sikkert gøy for amerikanerne og irene for noen hundre år siden når de ikke veltet seg i sukker, men nå blir alt så veldig veldig feil. Overflod av alt, før vi går tilbake til å snakke om klimaendringene neste dag. Trist. Føler meg heller ikke komfortabel med alt det kunstige blodet. Synes det er ekkelt, og spesielt barn med blod i ansiktet klarer jeg bare ikke å se på. Tenker på de som har opplevd trafikkulykker og lignende. Må være fryktelig ubehagelig å være vitne til. Vi har gresskar og drakt uten blod, og gleder meg til alt er overstått. Anonymkode: c1149...d7c Er enig i miljøaspektet. Men vi selger det barnet ikke lengre passer, og kostymer har blitt brukt noen år på rad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. november 2022 #36 Del Skrevet 1. november 2022 Leviora skrev (9 timer siden): Nei, den tradisjonen har vi ikke hengt oss med på. Den er uansett ikke-eksisterende i disse trakter. Var nok mer vanlig før Her er det helt normalt, barn går i 6-7 tiden 31, ungdommene/de voksne går bukk/drikkebukk litt senere på kvelden 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå