Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Jeg står i ett stort livsvalg. Hva skal jeg velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står i et valg når det kommer til arbeid og karriere. Trygghet, trivsel og utvikling er viktig for meg. Jeg har karriere ambiasjoner. Jeg har desverre ikke fått meg partner eller barn, så jeg innvesterer og gir mye av meg selv i jobben (men også noe til storfamilien, venner og mine interesser).  Jeg arbeider innenfor helse/sosial/omsorg, så det er mennesker som får noe av alt det jeg ofrer og gir.

Hva vil være det beste valget for meg? Skal jeg fortsette med A, følge med på utviklingen som kommer og se hvilke muligheter som kan dukke opp, eller skal jeg ta en sjangse på B, selv om det er uklart hva det vil innebære? Kan jeg trives under de rammene som er hos B?

Anonymkode: ed78a...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor mitt svar vil passe inn her, men nei du må stoppe opp og fokusere på deg selv heretter. Du kan ikke fortsette å gi og gi. Du får så utrolig lite tilbake for det du gjør nå.

Anonymkode: 28302...815

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor mitt svar vil passe inn her, men nei du må stoppe opp og fokusere på deg selv heretter. Du kan ikke fortsette å gi og gi. Du får så utrolig lite tilbake for det du gjør nå.

Jeg er både enig og uenig med deg. Lønnsmessig får jeg lite igjen,men det gir meg også noe å hjelpe andre, mestring, og å få ansvar. Siden jeg ikke har partner eller barn føles ettermiddagene tomme og kjedelige, jeg kan ikke treffe venner og orker ikke være med nieser og nevøer hver ettermiddag etter jobb. I helgene tar jeg helt fri, da er jeg gjerne med failien, også er jeg god på å ta mange ferier og reise mye i løpet av året.  Jeg dater og er på let, men det er kansje forsent å starte en egen familie.  Jeg fokuserer på meg selv med reiser, kurs/hobby, og videreutdanning.  Jeg ønsker en karriere, men det er også viktig for med å trives med det jeg gjør og med de jeg jobber med.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er B i den samme bransjen som A? 

Anonymkode: c95b6...51d

Ja helt samme bransje.  B er større enn A. Det har både fordeler og ulemper i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja helt samme bransje.  B er større enn A. Det har både fordeler og ulemper i dette tilfellet.

Hopp i det! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hopp i det! ❤️ 

Ops, jeg som skrev over her. Vil presisere at jeg ikke er synsk! 

Kanskje du også skal poste innlegget ditt på forumet for karriere? Så kan folk hjelpe deg å avveie A mot B. 

Lykke til ihvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje skrive en liste over fordeler og ulemper med begge,  også føle på den. 

Jeg forstår ikke forskjellen på A/B. 

Hvis A er trygg, men B er en drøm du har. Så ville jeg fulgt drømmene. Kanskje du kan satse på B, og gå tilbake til A, hvis det ikke funker. 

Hvor gammel er du? 

Velg det som får det til å kile i magen, gir deg mestringsfølelse, og smil i ansiktet. 

Anonymkode: a36e0...310

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er både enig og uenig med deg. Lønnsmessig får jeg lite igjen,men det gir meg også noe å hjelpe andre, mestring, og å få ansvar. Siden jeg ikke har partner eller barn føles ettermiddagene tomme og kjedelige, jeg kan ikke treffe venner og orker ikke være med nieser og nevøer hver ettermiddag etter jobb. I helgene tar jeg helt fri, da er jeg gjerne med failien, også er jeg god på å ta mange ferier og reise mye i løpet av året.  Jeg dater og er på let, men det er kansje forsent å starte en egen familie.  Jeg fokuserer på meg selv med reiser, kurs/hobby, og videreutdanning.  Jeg ønsker en karriere, men det er også viktig for med å trives med det jeg gjør og med de jeg jobber med.

Det jeg ser er at du holder deg aktivt opptatt med noe hele tiden. Og på den måten dytter du unna det aller største problemet ditt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 13.18):

Det jeg ser er at du holder deg aktivt opptatt med noe hele tiden. Og på den måten dytter du unna det aller største problemet ditt.

Takk for svar. Jeg setter stor pris på at du tok deg tid til meg.

Det kan jeg kjenne meg igjen i! Jeg har en uro inni meg som jeg ikke alltid vil forholde meg til, og som jeg ikke kjenner på når jeg er opptatt med viktige ting som bidrar for andre. Jeg vet ærlig talt ikke hva den uroen er og hva den kommer av. Vet du noe om det? Hva er det aller største probemet mitt? Er det noe jeg kan gjøre for å bli mer i balanse og oppleve at det er fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...