AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Del Skrevet 30. oktober 2022 Vurderer å spørre søsken om å passe min hund når jeg skal på ferie, 10 dager. Usikker på om det er vanlig å betale nær familie for pass? Tenkte å tilby hen 300 kr/døgnet. Betaler dere nær familie for pass av hunden din, eller er det vanlig at de gjør det gratis? Vil ikke utnytte liksom.. Anonymkode: b0d7a...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 30. oktober 2022 #2 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har aldri fått penger for hundepass. Kunne ikke falle meg inn. Men jeg tar gjerne en flaske vin eller en gave fra taxfree😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 30. oktober 2022 #3 Del Skrevet 30. oktober 2022 Ikke penger. Vin, konfekt, eller blomster er fine gaver som takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2022 #4 Del Skrevet 30. oktober 2022 Vi betaler ikke for å hjelpe hverandre i familien - men 10 dager er lenge å bli bundet av andres hund, jeg ville vært veldig sikker på at de faktisk syntes det var greit og ikke ville få for mye ekstraarbeid med det før jeg spurte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Del Skrevet 30. oktober 2022 Det kommer helt an på hvordan familien din er mot hverandre når det gjelder å hjelpe ellers. Jeg passer hunden til noen i nær familie gratis, men jeg har jo veldig mye med hunden å gjøre ellers også. Og er veldig glad i hunden. Dessuten vet jeg at eierene til hunden ville hjulpet meg også, om det skulle være noe. Anonymkode: f09a7...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har alltid betalt. Men det er fordi jeg ikke vil skylde de noe. Og jeg har mest spurt venner og bekjente og betalt de også. Anonymkode: 54b5c...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 30. oktober 2022 #7 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg hadde selvsagt gitt dem noe som takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Del Skrevet 30. oktober 2022 Og ser nå at det er snakk om 10 dager. Det er ganske lenge. Så helt enig med @Daria Anonymkode: f09a7...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 30. oktober 2022 #9 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg synes ikke det er naturlig å betale noen i familien for å hjelpe til, kanskje med mindre det dreier seg om en tenåring som trenger en jobb og vil tjene litt penger. Jeg tenker at blant voksne er det slik at man hjelper hverandre på omgang uten å ta betalt i penger, men det er klart det hadde vært hyggelig med en blomst, flaske vin, sjokolade eller noe som takk for hjelpen. Men jeg har en voksen bekjent som har betalt (de voksne) søsknene for lignende hjelp, så det kan vel være ulike skikker rundt omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 30. oktober 2022 #10 Del Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vurderer å spørre søsken om å passe min hund når jeg skal på ferie, 10 dager. Usikker på om det er vanlig å betale nær familie for pass? Tenkte å tilby hen 300 kr/døgnet. Betaler dere nær familie for pass av hunden din, eller er det vanlig at de gjør det gratis? Vil ikke utnytte liksom.. Anonymkode: b0d7a...865 Jeg pleier ikke å få betalt, og forventer det ikke heller, men søsteren min har med gaver/taxfree-snop til ungene når de henter hundene. I tillegg har jeg ingen utgifter for å passe, all mat og snop og bæsjeposer blir levert med hundene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg tar 2-300 kr døgnet for å passe hunder når eier er på ferie. Men ikke fra venner og familie. Da holder det fint med en gave fra Taxfree. Vi har tidligere hatt hundepass og da har vi betalt dersom det har vært nieser/nevøer som har passet. Men ikke søsken. Anonymkode: af852...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg gav søsteren min 3000,- for fredag - søndag (10 dager) + mat, hun bodde hjemme hos oss, hadde ikke lappen så hun kom seg ikke noe sted og hadde ikke fått seg sommerjobb. Nå som hun er eldre og jobber betaler jeg ikke noe, men nå bytter vi på å passe hverandres hund også, så situasjonen er litt annerledes enn da hun akkurat gikk ut av vgs. Anonymkode: ea576...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Del Skrevet 31. oktober 2022 Ville ikke ramlet meg inn å forvente betaling, men synes en gave er på sin plass. Og hadde nok sagt nei til å passe i ti dager - det er LENGE å bli "belemret" med en hund, og måtte sette egne rutiner og liv på vent (livet mitt er overhodet ikke tilpasset å ta vare på en hund.. så for meg ville det vært ganske hemmende. Har maks passet hunden til søsteren min en langhelg). Anonymkode: 493eb...4ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Del Skrevet 31. oktober 2022 300/døgnet pleier jeg å betale "proff" hundepasser via Rover ol. Jeg hadde nok betalt mindre til familie, spesielt om man ellers hjelper hverandre begge veier. Kanskje 100kr per døgn. Tenker det også kommer an på jobben det er å passe. Krever hunden mye tur, altså lang tur morgen, etter jobb og kvelden? Er hunden enkel eller krevende, f.eks drar mye, bjeffer, må trenes på tur? Kan hunden være litt alene, eller har dem seperasjonsangst? Anonymkode: 09d7e...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå