Gå til innhold

Hvor lenge var du syk med omikron/korona? Hilsen syk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått positiv test i dag og begynte å bli syk i går. Hadde feber for noen uker siden også men negativ test da, så vet ikke helt om der har sammenheng eller om jeg er nysmittet. Jeg er drit sjuk nå og lurer på når jeg kan forvente å bli bedre spesielt i halsen? Jævlig i halsen som å svelge piggtråd og kan ikke snakke og vondt i kroppen er det verste, deretter feber og hodepine.

Anonymkode: b8e15...ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fire fem dager, blir fort borte hos de fleste. 

Anonymkode: 42b60...d12

Skrevet

For meg varte det ca to uker. Dag fire var verst, da hadde jeg såpass pusteproblemer at vi vurderte å reise til legevakten. Men en kombo av masse vann, slimløsende pusteteknikker og slimløsende remedier gjorde at jeg gradvis ble bedre. 

Første uka var verst så var det en uke hvor jeg var redusert.

Anonymkode: 78f0f...93b

Skrevet

Ta det med ro så mye du kan. Ligg i senga og se i taket. Drikk masse vann. Ta Ibux/aspirin.  

Anonymkode: 677df...c29

Skrevet

Hadde feber i tre dager, var slapp og utafor i fem-seks, og litt ekstra sliten et par uker etterpå. Hadde det i sommer.

Anonymkode: 79a19...d2e

Skrevet

Var vel egentlig bare syk-syk i en dag. Snørr og generell slitenhet hang igjen en ukes tid. 

Anonymkode: 2f233...0a5

Skrevet

Tok ca 5 dager for meg kaktushals, tett/rennende nese, feber, kaldsvette( måtte bytte laken/dyne flere ganger hver natt, vondt i huden og ledd i hele kroppen så var vondt å ligge, skalv, svimmel, kvalm. Det eneste jeg slapp var å miste smakssans.

For meg var det 5 helt bedritne dager etterfulgt av 3 uker med tørrhoste. Den tørrhosten kom tilbake igjen når jeg fikk influensa et parr måneder senere og varte i 3 nye uker. Aldri vært plaget med tørrhoste før korona.

Anonymkode: 9b9cc...031

Skrevet

Er ikke frisk enda, 10 måneder senere.

Anonymkode: 95a71...ff7

Skrevet

Feber i et par dager. Hodepine en dag. Gikk over like fort som det kom egentlig. 

Anonymkode: cd021...90c

Skrevet

Hadde andpusthet ved anstrengelse, og hodepine som satt i et par uker. Men ble liksom aldri syk, ingen feber eller utmattelse. Ikke vaksinert. 

Anonymkode: 4126b...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke frisk enda, 10 måneder senere.

Anonymkode: 95a71...ff7

Huff da har du fått long covid, så grusomt! Kan du huske om du presset deg til aktivitet når du ble syk eller før du følte deg bedre? Virker som det er mangel på hvile som bidrar til at sykdommen blir langvarig :( Har du fått noen hjelp og råd fra helsevesenet? Er du sykemeldt og sengeliggende eller er du i jobb?

Skrevet

Hadde bare litt feber én kveld.

Anonymkode: 9a42e...408

Skrevet

Tre uker første gang, tre dager andre gang, en ukes tid tredje gang. Runde en og tre var jeg temmelig redusert/mest sengeliggende, runde to var en lett forkjølelse.

Anonymkode: 1b137...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff da har du fått long covid, så grusomt! Kan du huske om du presset deg til aktivitet når du ble syk eller før du følte deg bedre? Virker som det er mangel på hvile som bidrar til at sykdommen blir langvarig :( Har du fått noen hjelp og råd fra helsevesenet? Er du sykemeldt og sengeliggende eller er du i jobb?

Det var ikke meg du spurte, men jeg svarer likevel, for jeg har også long covid. 

Ja, jeg presset meg til å jobbe da jeg hadde corona. Hadde hjemmekontor, så jeg smittet ikke noen. Var ikke veldig syk, hadde ikke feber, bare litt sår i halsen, tett i nesa og hodepine. Som en forkjølelse, det gikk fint å ta et par ibux og ta litt kortere dager. Men hodepinen gav seg liksom aldri. Nå 9 mnd senere er jeg gradert sykemeldt og har hodepine daglig, stort sett 24/7. Legen har ingenting å tilby av hverken medisiner eller råd.

Mitt råd til andre: Hold senga når du er syk, og hold senga mye lenger enn du tror du trenger. 

Anonymkode: a0d98...dd5

• Nyttig 3
Skrevet

Selv var jeg heldig og var ikke syk i det hele tatt. Hadde ikke visst det var corona om ikke det var for at babyen hadde litt feber, så vi dro en tur til legen, der jeg testet positivt. Babyen hadde feber en dag eller to, men ingen plager ellers. Samboeren min hadde også bare litt feber, men var frisk igjen etter to dager.

Anonymkode: 4bb68...a20

Skrevet

Syk kanskje en uke,sliten i tre uker.....

Anonymkode: d2280...da6

Skrevet

Jeg var pissesjuk i 9-10 dager. Masse feber og helt slått ut. 3 vaksiner. 
trener MYE og tror det tok 3 mnd før jeg var tilbake til normale tider på løpeøkter etc.

Anonymkode: a2c04...30a

Skrevet

Feber 5 dager. Syk 3 uker men ettervirkninger i 4 måneder  (hoste og sliten). Ikke mangel på hvile. 

smittet to ganger. Samme forløp. 

Anonymkode: 2c6eb...dd0

Skrevet

starter på 3 uka nå, ikke sengeliggende, men småvond ti hodet og tett i nesa enda, MÅ ha nesesparay. Pluss blir sliten av ingenting

Skrevet
Teardrop skrev (1 minutt siden):

starter på 3 uka nå, ikke sengeliggende, men småvond ti hodet og tett i nesa enda, MÅ ha nesesparay. Pluss blir sliten av ingenting

Om du har brukt nesespray i tre uker er det jo kanskje fordi du har blitt avhengig av det, da 😬

Anonymkode: 4bb68...a20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...