AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Hva skjer om dagen? Er sinnsykt mye videoer på tik tok av mødre med lange avhandlinger om hvor feil de blir behandlet av barnevernet og bhg bekymringsmld som er feilaktige osv osv. Forteller dette noe om hvor lite som skal til å at mammaer/fam flest også er utsatt for disse feilgrepene? Kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på de kunne vært meg. Alt i livet er på stell åsså raser alt med falske påstander fra noen som vil ødelgge familien?.. Anonymkode: a4db4...877 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Slutt å tro på alt. For nei man meldes ikke til bhg for at brødskivene er for tykke ol Anonymkode: 28a1e...63c 8 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skjer om dagen? Er sinnsykt mye videoer på tik tok av mødre med lange avhandlinger om hvor feil de blir behandlet av barnevernet og bhg bekymringsmld som er feilaktige osv osv. Forteller dette noe om hvor lite som skal til å at mammaer/fam flest også er utsatt for disse feilgrepene? Kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på de kunne vært meg. Alt i livet er på stell åsså raser alt med falske påstander fra noen som vil ødelgge familien?.. Anonymkode: a4db4...877 Helt ærlig, det innlegget ditt var veldig rotete, og dels uforståelig. Setninger starter med en påstand og avslutter med noe helt annet, uten sammenheng. Anonymkode: be2ab...031 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Spør deg selv dette spørsmålet: Dersom du fikk falske anklager mot deg og barna dine ble tatt fra deg, hadde du lastet opp haugevis med videoer om det på tiktok? Anonymkode: a3841...8e6 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva skjer om dagen? Er sinnsykt mye videoer på tik tok av mødre med lange avhandlinger om hvor feil de blir behandlet av barnevernet og bhg bekymringsmld som er feilaktige osv osv. Forteller dette noe om hvor lite som skal til å at mammaer/fam flest også er utsatt for disse feilgrepene? Kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på de kunne vært meg. Alt i livet er på stell åsså raser alt med falske påstander fra noen som vil ødelgge familien?.. Anonymkode: a4db4...877 Disse personene har nok ikke livet på stell, de vil bare fremstå sånn. Anonymkode: 3c621...683 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Hvis de sitter på tik tok og langer ut i det lange, kan du banne på at det er grunn til involveringen av barnevernet. Anonymkode: df564...882 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Har jobbet som pedagog i barnehage i 25 år og har kun kontaktet barnevernet tre ganger. Med tanke på hvor mange barn statistisk sett som blir utsatt for vold og overgrep er det altfor sjelden. Vi er opptatt av et godt og nært samarbeid med foresatte, og kan i redsel av konflikt overse varselstegn er min erfaring. Så sjansen for å bli meldt til barnevernet uten grunnlag er veldig liten. Anonymkode: 4f23e...45e 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Altfor mange idag melder på tull eller hevn. Skulle vært fengsel og stor bot for det. Gale x'er og svigrrmødre er vel en stir gjrnganger. Og ja noen bhg og skoler. Men ikke de fleste. Mye feil i bv men og flinke folk. Det fins nok mange historier. Anonymkode: 5e72e...c91 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 Mange som ikke har selvinnsikt og ikke skjønner hva de faktisk gjør feil. Bv gjør selvsagt feil de også, men det er nok langt flere som ikke får tiltak enn som får feil tiltak mot seg. Om du får opp mye slikt på tiktok, så er det fordi dem tror du ønsker å se det. Jo mer tid du bruker på hver, kommenterer og liker, jo mer får du av det. Anonymkode: 90655...0d9 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Slutt å tro på alt. For nei man meldes ikke til bhg for at brødskivene er for tykke ol Anonymkode: 28a1e...63c De brødskivene var tykke fordi foreldrene ikke gav barna matpakker ect Så en av de eldre barna, som var veldig unge, forsøkte lage mat til småsøsken. Her brøt en ansatt noe av taushetsplikten, og fortalte hva det faktisk var. Etter at foreldrene hadde gått i media. Alt for få barn får hjelp, og alle foreldre som går til media, burde få delt den andre siden, ikke sin egen som aldri stemmer. Anonymkode: c0683...c65 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Altfor mange idag melder på tull eller hevn. Skulle vært fengsel og stor bot for det. Gale x'er og svigrrmødre er vel en stir gjrnganger. Og ja noen bhg og skoler. Men ikke de fleste. Mye feil i bv men og flinke folk. Det fins nok mange historier. Anonymkode: 5e72e...c91 Nei altfor Mamge gjør ikke det Anonymkode: 28a1e...63c 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 At de legger ut slikt på tiktok sier nok om troverdigheten (null filter, grenseløse, null personvern av barna). Grøss. Anonymkode: 8d4e5...ba3 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Om det er slik at du tror blindt på disse mødrene som legger ut videoer på TikTok, vil jeg anbefale deg å tilegne deg kritisk sans og evne til refleksjon. Anonymkode: 1a72c...1eb 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 Tik Tok er vel en forbanna søppelplass uansett da. Dette er vel noe de aller fleste burde vite nå... Anonymkode: 14798...a57 1
enkefru Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skjer om dagen? Er sinnsykt mye videoer på tik tok av mødre med lange avhandlinger om hvor feil de blir behandlet av barnevernet og bhg bekymringsmld som er feilaktige osv Anonymkode: a4db4...877 Det er fordi VG har stor gravesak på gang om Rune Fardal Tråd om det på aktuelt: 4
Motelvibes Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tik Tok er vel en forbanna søppelplass uansett da. Dette er vel noe de aller fleste burde vite nå... Anonymkode: 14798...a57 Og KG er ikke? Ta ALT på Internett for en klype salt. Overalt. Internett er generelt mye tidstyveri.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei altfor Mamge gjør ikke det Anonymkode: 28a1e...63c Jo jeg snakker av erfaring! Anonymkode: 5e72e...c91
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #18 Skrevet 30. oktober 2022 Og de som virkelig skulle fått hjelp får det ikke pga tullinger som ikke klarer å styre hatet sitt og truer med bv. Melder på hevn. Så sitter det faktisk mange barn der ute som aldri får hjelp da det er altfor mye å ta tak i før de kommer til dert. Utrolig trist og helt forferdelig. Stod senest i media forrige uke fra barbevernet selv! Og feks skoler som melder istedenfor å gjøre plikten sin med tilrettelegging og hjelp. Lettere å sende problemet videre. Og bv igjen sier det ikke er deres ansavr men skolen sitt! Anonymkode: 5e72e...c91 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo jeg snakker av erfaring! Anonymkode: 5e72e...c91 Åpenbart ikke Anonymkode: 28a1e...63c 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 Alle kan bli meldt, og når man føler seg urettferdig behandlet, som de fleste jo vil gjøre hvis de får en melding på seg, så har nok noen lett for å ty til sosiale medier. Synes det er trist at de går ut på tiktok, og jeg ville aldri ha gjort det. Men jeg kan på en måte forstå hvordan de tenker: Avisene er svært så forsiktige med å ta barnevernssaker, slik jeg opplever det. Og advokater kan ikke gjøre stort før man har utfallet av undersøkesessaken klart. Det føles ikke riktig hvis man blir grunnløst meldt, og det kan fort oppleves som at ingen ingen tror deg, men sånn er nå systemet. Hvordan bvt arbeider i en sak vil jo avhenge av det enkelte saksbehandler, og det kan skje at det blir en del feil i rapportene uten at det rettes opp i. I sluttrapporten her står det også en del rare ting, som ville sett uheldig ut hvis saken hadde gått videre; påstått manglende sertifikat blant annet. Dessuten er det en påstand om at jeg ikke var i jobb. "Arbeidsledig" gir et annet inntrykk enn ulønnet permisjon. (Vet ikke om Fylkesnemnda faktisk går inn og sjekker det som saksbehandler påstår, eller tar de alt for god fisk?) Men at folk blir meldt uten grunn og mister barna, har jeg ikke tro på. Hilsen en som selv ble meldt grunnløst av en offentlig instans. Fryktelig ubehagelig mens det stod på, men saken ble henlagt uten tiltak. Anonymkode: 0cdb0...1bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå