Gå til innhold

Meny matlevering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjorde man før det var mulig å handle på nett og hjemlevering om man er for sykt til å dra på butikken selv? 

Anonymkode: bbb57...c4f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri bestilt levert ifra meny, men har vurdert det noen ganger. Har forstått det sånn at de tar forhåndsbetalt, men hvordan fikser de det om en vare er feil, er utsolgt, eller de ikke har samme kvalitet, men kommer med et billigere merke?

Er ganske kresen på hva jeg vil ha for å si det sånn, og godtar ikke andre kyllingmerker enn holte gård. Vil helst ha vingulmarkegg også, og fisken skal ikke være oppdrett (kan like gjerne kaste den da).

Anonymkode: 77522...6f1

Skrevet
Brunhilde skrev (19 minutter siden):

Jeg har enkelte tidspunkt hvor leveringen er gratis selv om jeg har vært kunde lenger. Tirsdag, onsdag, torsdag mellom 09.00 og 14.00,  og mellom 16.00 og 21.00.

Det er sant, men det er lett å handle hva man trenger for over 600 kroner hvis man planlegger litt.

For meg er ikke det noe problem, de få gangene jeg handler der, da handler jeg mye, så jeg slipper gebyr for liten handlekurv.

Handler du for under 800 er gebyret på 29,00. Over 800 er det ikke noe gebyr

Skrevet
tonebelinda skrev (30 minutter siden):

For meg er ikke det noe problem, de få gangene jeg handler der, da handler jeg mye, så jeg slipper gebyr for liten handlekurv.

Handler du for under 800 er gebyret på 29,00. Over 800 er det ikke noe gebyr

Nei, nå sjekket jeg, og så lenge jeg kom over kr 600 så var det ikke noe gebyr. ;) Hos Oda.

Skrevet

På Meny må du handle for minst 1000,- for å unngå det de kaller plukkegebyr.

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (41 minutter siden):

Nei, nå sjekket jeg, og så lenge jeg kom over kr 600 så var det ikke noe gebyr. ;) Hos Oda.

Jeg måtte over 800 for å slippe gebyr.

Men må betale frakt, ettersom jeg ikke er hjemme i det tidspunktet det var gratis levering

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjorde man før det var mulig å handle på nett og hjemlevering om man er for sykt til å dra på butikken selv? 

Seriøst du lurer på det? Da måtte man jo be familie og venner om man har det, eller så måtte man ha hjemmehjelp. 

Anonymkode: dd6b8...bc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri bestilt levert ifra meny, men har vurdert det noen ganger. Har forstått det sånn at de tar forhåndsbetalt, men hvordan fikser de det om en vare er feil, er utsolgt, eller de ikke har samme kvalitet, men kommer med et billigere merke?

Er ganske kresen på hva jeg vil ha for å si det sånn, og godtar ikke andre kyllingmerker enn holte gård. Vil helst ha vingulmarkegg også, og fisken skal ikke være oppdrett (kan like gjerne kaste den da).

Anonymkode: 77522...6f1

Du kan spesifikt huke av at ikke vil ha erstatningsvarer. De reserverer et beløp på forhånd, men eksakt beløp blir trukket når varene er plukket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da gikk jeg veldig påkledd selv og var syk som bare det, men ting må i hus og sykt menneske blir ikke friskere av å ikke ha det man trenger, så da går man og hoster som ei bikkje ned i ytterfrakken. Jeg liker å få muligheten til litt hverdagsluksus som det er å få folk til å gjøre jobben for en...og de menneskene skal jo ha en jobb de også, så jeg syns vi utfyller hverandre ypperlig. Jeg betaler det som skal til og planlegging en gang i uka fyller opp den økonomiske kvota, så det ikke blir veldig dyrt. Bensin, bommer, busser og innsats til fots, det koster det også. 

På nett: jeg leser innholdsfortegnelser, sammenligner, sjekker alle tilbudene og gjør alt det jeg vanligvis ikke gjør om jeg handler som hurtigst i fysiske butikker selv. ODA har det rimelig og en god kjølebil som frakter varer ut. Noen ganger blir det null kroner for frakt...hvis jeg kan jenke meg litt og ta levering når bilen er i området.

*nynner rytmisk* .....jeg handlet på Oda and I liked It! :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Her koster det 59,- for levering dagen etter. Samme dag, kan man legge inn varer hèlt frem til 13.00. Da koster det 99,-. Minstepris er 300. Uansett verdt det, :Nikke:

Anonymkode: 28f3b...abc

Skrevet (endret)

Her jeg bor kan jeg få levert fra både Meny og Oda. Jeg pleier å legge ting i handlelisten for begge når jeg av en eller annen grunn ikke kan gå ut på handledagen. De aller fleste gangene er faktisk Meny billigst på det JEG vil ha, og det før bestillingsgebyret, som kan variere på begge to. Dessuten kan man bestille så mange/få poteter (og enkelte andre grønnsaker) hos Meny, men hos Oda MÅ man bestille en pakke. Det hjelper selvfølgelig når man er i en singelhusholdning. Bare jeg bestiller for 300 kroner, så blir det ikke så altfor dyrt, synes jeg. Det er i hvert fall bedre enn å presse seg ut når man er syk eller det regner hunder og katter og jeg kjører mobilitetsscooter uten tak.

Endret av sofie777
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 18.16):

Nå har Meny skrudd opp prisen på levering på døren fra 59 - 99. Det holdt ikke med dyrere matpriser nå må vi som er for syke til å handle selv betale enda mer for levering. Håper ODA kommer til byen snart, de har vel gratis levering. 

Ikke nødvendigvis

Anonymkode: 413ba...8e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 18.16):

Nå har Meny skrudd opp prisen på levering på døren fra 59 - 99. Det holdt ikke med dyrere matpriser nå må vi som er for syke til å handle selv betale enda mer for levering. Håper ODA kommer til byen snart, de har vel gratis levering

Gratis første 3 mnd

Anonymkode: abe93...8bd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 18.35):

Oda har lavere priser og likevel gratis frakt. Håper virkelig de kommer til byen. Bør sikkert uansett vurdere å få hjelp til og handle på en billigere butikk. Mistenker men vet jo ikke om nettbutikken til Meny har dyrere priser enn om handler selv i butikk. 

Oda gjør dette bevist og går i underskudd (se regnskapstallene), dette er vanlig praksis i selskaper som har henter inn syke summer fra investorer, da er name-of-the-game å brenne så mye penger som mulig for å vokse raskest mulig (i brukerantall eller markedsandel).

Man kan se paralleller med det som har skjedde med AirBNB, di var tidligere et billigere alternativ til hoteller, så fikk di høy markedsandel og nå er di som oftest dyrere enn di fleste hoteller.

Endret av HelgeSverre
Skriveleif
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 11.52):

Før kunne man få hjemmehjelp til å handle, men det har de aller fleste kommunene på det sentrale østlandet sluttet med fordi Meny, Oda og Coop tilbyr hjemkjøring av varer. Kommunene sparer mye på det.
For de som bor utenfor områdene hvor disse butikkene tilbyr rimelig hjemkjøring av varer og også bor i en kommune der hjemmehjelpen ikke lenger kan handle dagligvarer, må man ringe/maile sin lokale butikk og få dem til å sende varene med taxi. Den lokale kjøpmannen tar gjerne et gebyr for dette (jeg kjenner til butikker som tar gebyr på 400 kr). Så denne løsningen koster en god del mer enn 59 kr når man legger sammen gebyr pluss taxi. 

Anonymkode: 242de...d38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...