AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Nå har Meny skrudd opp prisen på levering på døren fra 59 - 99. Det holdt ikke med dyrere matpriser nå må vi som er for syke til å handle selv betale enda mer for levering. Håper ODA kommer til byen snart, de har vel gratis levering. Anonymkode: dd6b8...bc4 2 1
Ananas. Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg synes at det er helt greit. Kostnadene de har ved å plukke og kjøre ut varene til oss kunder overstiger 59,- per kunde. Det skal dekke bemanning til bil, alle utgifter til bil og til bemanningen som plukker varene. Det må enten dekkes ved at de som bruker tjenesten betaler for det, eller ved at alle kunder betaler for det. Da er det riktigst at de som bruker tjenesten også betaler for den. Skjønner likevel at det er en lei ekstrautgift når man har det trangt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg fikk varer fra Meny i forrige uke, da kostet det fremdeles 59 kr. Når jeg nå tester litt på bestillingssiden deres står det stadig "fra 59", så det ser ut som de differensierer mer? Slik var også systemet deres før pandemien. Ellers enig i at prisen nok er for lav slik den har vært - lurer på hva som er arbeidsvilkårene til sjåførene. Anonymkode: fba07...fc9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Oda har lavere priser og likevel gratis frakt. Håper virkelig de kommer til byen. Bør sikkert uansett vurdere å få hjelp til og handle på en billigere butikk. Mistenker men vet jo ikke om nettbutikken til Meny har dyrere priser enn om handler selv i butikk. Anonymkode: dd6b8...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Oda har lavere priser og likevel gratis frakt. Håper virkelig de kommer til byen. Bør sikkert uansett vurdere å få hjelp til og handle på en billigere butikk. Mistenker men vet jo ikke om nettbutikken til Meny har dyrere priser enn om handler selv i butikk. Anonymkode: dd6b8...bc4 Det stemmer ikke. Vi handler både på Meny på nett og i fysisk butikk, og både vanlige priser og tilbud er de samme. Anonymkode: fba07...fc9
Camillapb Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Meny har enda 59,- pr levering her, men skal man ha varene samme dag man bestiller koster det 99,- 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Camillapb skrev (8 minutter siden): Meny har enda 59,- pr levering her, men skal man ha varene samme dag man bestiller koster det 99,- Takk for presisering! Da er det jo et ikke-problem. Anonymkode: fba07...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for presisering! Da er det jo et ikke-problem. Anonymkode: fba07...fc9 Her koster det nå 99 som billigste alternativ og 119 for dyreste. Tydeligvis forskjell fra hvor man bor i landet da. Her på Vestlandet har vi heller ikke Oda. Anonymkode: dd6b8...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 Noen som vet om de kan gå litt? Jeg har en bom 200 meter fra døren. Hår det ikke da? Anonymkode: 68322...b97
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 Personlig mener jeg latskap gjerne kan koste. Anonymkode: 57980...d28
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Personlig mener jeg latskap gjerne kan koste. Anonymkode: 57980...d28 For noen meg selv inkludert er det ikke helsemessig mulig å handle selv. Kjedelig at de har skrudd opp prisen nå fra 59-99 pg bare noen steder i landet tydeligvis. Heldig er de som bor på Østlandet som kan handle billig på Oda med gratis levering. Anonymkode: dd6b8...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen som vet om de kan gå litt? Jeg har en bom 200 meter fra døren. Hår det ikke da? Anonymkode: 68322...b97 200m var i lengste laget tviler på det. Anonymkode: dd6b8...bc4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For noen meg selv inkludert er det ikke helsemessig mulig å handle selv. Kjedelig at de har skrudd opp prisen nå fra 59-99 pg bare noen steder i landet tydeligvis. Heldig er de som bor på Østlandet som kan handle billig på Oda med gratis levering. Anonymkode: dd6b8...bc4 er bare gratis levering i 3 mnd. Anonymkode: 57980...d28 1
Leo Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Personlig mener jeg latskap gjerne kan koste. Anonymkode: 57980...d28 For mange, deriblant meg, handler det ikke om latskap, men om at det av og til er fysisk umulig å komme seg til butikken og/eller få med seg varene hjem. På den annen side er det ikke gratis å komme seg til og fra butikken med buss/bane/egen bil heller, så at de som leverer både kan og bør ta seg betalt har jeg i og for seg ingenting i mot. Her hvor jeg bor er det kun Oda som leverer, men de har differensiert prisene så på noen tidspunkter kan man få gratis levering og på andre må man betale. De tar også ekstra betalt for små og mellomstore bestillinger. Grei ordning!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Personlig mener jeg latskap gjerne kan koste. Anonymkode: 57980...d28 Personlig mener jeg at det går an å reflektere før man svarer. Eldre folk, syke mennesker, noen har ikke bil og orker ikke slepe på masse handleposer på bussen, folk som har det hektisk i hverdagen og som av og til benytter tilbudet, osv. Du kan ikke bedømme alt mulig kun ut fra din egen, snevre verden. Det er kjempebra at slike tilbud finnes, særlig for dem som ville følt at de måtte "plage" andre med spørsmål om de kunne hjelpe dem med handel. Nå kan eldre og skrøpelige mennesker, de som er for syke til at de kan dra fysisk og handle inn selv, og andre grupper, få varer levert hjem på døra. Anonymkode: e6aa1...e18 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Personlig mener jeg latskap gjerne kan koste. Anonymkode: 57980...d28 Ja, Olga på 90 med to kunstige knær og leddgikt og altzheimers må ta seg sammen og ikke være så jævla lat, komme seg ut på glattisen til butikken som alle oss andre. *vifte med ironiflagget* Anonymkode: 0f446...347 9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #17 Skrevet 31. oktober 2022 Oda har ikke gratis levering. Kun i 3 mnd til nye kunder. Anonymkode: fd5d3...7e3 2
tonebelinda Skrevet 31. oktober 2022 #18 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oda har ikke gratis levering. Kun i 3 mnd til nye kunder. Anonymkode: fd5d3...7e3 Og i tillegg tar de et tillegg for liten bestilling. Handler du under 600 kroner, er tillegget på kr. 59,00. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #19 Skrevet 31. oktober 2022 Koster fortsatt 59 her. Om prisene på levering hadde gått opp, som på alt annet , hadde jeg ikke blitt overrasket, men det har de jo ikke? til kommentaren om at latskap skal koste.. selv begynte jeg og bruke dette under covid, og jeg fikk mine gamle foreldre til og gjøre det samme. De gjør det fortsatt, det er en veldig god løsning for syke og eldre.. eller travle folk. Ja latskap skal koste, men folk som har bil og bruker bil til butikken bruker sikkert mer enn 59 hvis de må gjennom bomringen i tilegg til og bruke litt bensin. Bestiller tunge varer hjem fortsatt ca en gang i måneden, virkelig verdt 59 kr. foretrekker meny fram for oda stort sett, de har mer varierende leveringspriser, bestiller du likt som naboen får du « miljørabatt» ( eller de bruker ikke noe særlig ekstra kostnader på deg rabatt) , men det viktigste er vel hva en skal ha, at en får levert på et tidspunkt som passer, og totalsummen. Oda har en del billigere varer, men meny har mye gode tilbud og fast 3 for 2 på varer jeg bruker mye av. uansett.. prisen har jo ikke gått opp? Anonymkode: ff7e3...2bf
Brunhilde Skrevet 31. oktober 2022 #20 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oda har ikke gratis levering. Kun i 3 mnd til nye kunder. Anonymkode: fd5d3...7e3 Jeg har enkelte tidspunkt hvor leveringen er gratis selv om jeg har vært kunde lenger. Tirsdag, onsdag, torsdag mellom 09.00 og 14.00, og mellom 16.00 og 21.00. tonebelinda skrev (1 time siden): Og i tillegg tar de et tillegg for liten bestilling. Handler du under 600 kroner, er tillegget på kr. 59,00. Det er sant, men det er lett å handle hva man trenger for over 600 kroner hvis man planlegger litt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå