AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har ei venninne som ofte flytter om hjemme. Hun har mange møbler og tunge møbler. Jeg har hjulpet en del ganger. Men klarer ikke lengere pga fibromyalgi. I helga sa jeg nei når hun spurte. Fikk melding fra henne i dag: da har jeg flyttet alene møblene alene og er helt ødelagt i kroppen. Feil av meg å si nei til å hjelpe? Anonymkode: 6fd2b...a34 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Du trenger absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å ikke hjelpe. Men virker som hun prøver å gi deg dårlig samvittighet med den meldingen..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ei venninne som ofte flytter om hjemme. Hun har mange møbler og tunge møbler. Jeg har hjulpet en del ganger. Men klarer ikke lengere pga fibromyalgi. I helga sa jeg nei når hun spurte. Fikk melding fra henne i dag: da har jeg flyttet alene møblene alene og er helt ødelagt i kroppen. Feil av meg å si nei til å hjelpe? Anonymkode: 6fd2b...a34 Oj oj, her var det en som var snurten for å ikke få gratis hjelp lenger. Anonymkode: 5711a...909 1
MizzVic Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Som OFTE flytter rundt på møbler? Da hadde jeg sagt hun burde få seg en ny hobby. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Dårlig av venninna. Både fordi hun ikke tar hensyn til fibromyalgien og at hun gir deg dårlig samvittighet. Ville vurdert vennskapet. Ville definitivt sagt fra at du ikke ønsker å bli spurt og forventet at det ble respektert. . Anonymkode: d2cf7...848 1 2
Gjest supernova_87 Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Tror jeg ville oversett det denne gangen, bare svart hyggelig "Bra jobba, må være deilig å få ting gjort!". Hvis det gjentok seg ville jeg tatt det opp. "Hva er egentlig greia med at du prøver å gi meg dårlig samvittighet for at jeg setter grenser for meg og helsa mi? Synes slike kommentarer er unødvendig" Selvsagt skal du si nei. Sliter med sånt sjølv. ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Da vet du hvor du har henne. Jeg ville ikke hatt henne i det hele tatt. Anonymkode: 4b6bc...f69
Million Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 "Ofte" flytter om hjemme? Har hun en så tung hobby får hun da klare den selv, og ikke belage seg på hjelp til tunge løft av andre hver gang. Det der hadde jeg ikke tenkt mere over var jeg deg. Selvfølgelig skal du ta hensyn til egen helse først. Bare svar nei neste gang hun gnåler på deg om å være med og løfte møbler. Det der er en hobby hun får lære seg å klare på egenhånd!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har ei venninne som ofte flytter om hjemme. Hun har mange møbler og tunge møbler. Jeg har hjulpet en del ganger. Men klarer ikke lengere pga fibromyalgi. I helga sa jeg nei når hun spurte. Fikk melding fra henne i dag: da har jeg flyttet alene møblene alene og er helt ødelagt i kroppen. Feil av meg å si nei til å hjelpe? Anonymkode: 6fd2b...a34 Nei. Det er helt grunnleggende grensesetting. Foreslår at du svarer henne «jeg har prioritert egen helse, og anbefaler at du tar ansvar for å gjøre det samme neste gang. « Og velg ordene dine med omhu. Man sier ikke «jeg kan ikke hjelpe». Man sier «jeg ønsker ikke å løfte tungt nå» eller «jeg ønsker å prioritere egen helse» eller «jeg har ikke lyst til å ommøblere igjen og velger å gjøre noe annet. Men takk for tilbudet.» klar tale. Du vil overraskes over mottaket klar tale får (det mottas veldig positivt) Anonymkode: f6fd5...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Ei god venninne ville gitt deg forståelse. Så jeg tenker at her ville jeg begrenset vennskapet. Jeg ville også svart henne akkurat det. Enten må hun ha forståelse for din utfordring eller så må hun skaffe seg lettere møbler. Anonymkode: 86c24...c96
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 Selvklart skal man kaste hva man har i hendene og stille til møbelflytting når noen ber om det. Uansett om det er tredje gangen denne måneden og man har brukket både armer og bein. Det var godt du søkte hjelp på KG til dette vanskelige spørsmålet. Anonymkode: 64e0a...db0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Hun hadde jeg slettet nr til og bare sluttet å svare. Det er pinadø så egoistisk å prøve å få andre til å få dårlig samvittighet bare fordi hun absolutt skal flytte på møbler. Igjen. Anonymkode: 83da0...11e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 Du får svare tilbake «Så flink du har vært, da! Får håpe du vil ha det slik en stund nå da, slik at du slipper å flytte om møblene med det første😊» Anonymkode: 16d15...035 1
makkapakka Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 Da lærte hun at hun kan ommøblere selv, også til neste gang. 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 "Hei. Trist at du er ødelagt i kroppen. Da får du la møblene stå slik de står da, så slipper du problemet 😊"
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #17 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg kan forstå denne meldingen som at hun bare var stolt over hva hun klarte. Det kommer an på tonefallet som er vanskelig med skriftlig kommunikasjon. Men det kan også tolkes som snurt. Jeg ville valgt å tolke i beste mening, i alle fall denne gangen. "Så flink du er!" Anonymkode: 3e18f...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå