AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Du som er slank, spiser du etter klokken eller sultfølelsen? Hvis klokken f.eks er rundt lunsjtider og du ikke er sulten, spiser du likevel? Eller hopper du over måltider der du ikke er sulten? Anonymkode: 9871c...da4
Embla Othea Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Sultfølelsen. Spiser når jeg er sulten og til jeg er passe mett. Endret 30. oktober 2022 av Embla Othea 3
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Vil si 80 prosent sult og 20 prosent «klokken». Det vil si at hvis jeg for eksempel skal reise og vet det kan bli for lenge til mat, spiser jeg litt frokost selv om jeg kunne ventet en stund. Det samme før møte-maraton på jobb, da spiser jeg klokke ti selv om jeg ellers ville ventet til 12-13. Men ellers spiser jeg etter sult, så gjerne første måltid når andre har lunsj, og middag senere/til kvelds om jeg har spist en solid lunsj og heller vil gjøre noe annet enn å lage mat når jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Sult. Jeg er alltid sulten. Føler ikke metthetsfølelse. Bare stinn, når det ikke er plass til mer, fortsatt sulten. Anonymkode: cce56...5ad
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg er slank, men det er ikke kun takket være kosten for jeg trener også mye. Jeg spiser både etter klokke og sultfølelse. Går sjelden mer enn 4 timer mellom måltidene mine, men så hører det sjeldenhetene til at jeg ikke er sulten 4 timer etter forrige måltid. Blir jeg sulten mellom måltider (frokost, lunsj, middag) tar jeg et mellommåltid. Ofte er det nesten 6 timer mellom lunsj og middag, det er altfor lenge. Jobber som lærer og spiser lunsj ca 11, middag blir ofte så sent som ca 17. Anonymkode: b7cc5...592
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser til faste tider, fordi jeg tror det er best for fordøyelsen. Spiser lite, men ofte. Lite karbohydrater, null sukker. Anonymkode: 6473a...202
flusa Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg burde spise etter klokken,siden jeg er slankeoperert og ikke har sult følelse. Så glemmer ofte å spise. Spiser når jeg kjenner at kroppen MÅ ha mat.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du som er slank, spiser du etter klokken eller sultfølelsen? Hvis klokken f.eks er rundt lunsjtider og du ikke er sulten, spiser du likevel? Eller hopper du over måltider der du ikke er sulten? Anonymkode: 9871c...da4 Hopper aldri over måltider. Spiser når jeg er sulten. Anonymkode: 19f9d...4b2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser når jeg er sulten, men spiser alltid 3 måltider, og kanskje et eller flere mellommåltid. Hopper ikke over måltider, men utsetter dem litt. Anonymkode: b059d...0f0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser når jeg er sulten. Jeg spiser ikke til jeg er mett, men til jeg ikke er sulten lenger. Anonymkode: 920fd...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Både og. Er vant til å spise ca 10-12 tiden, så 15-16, deretter 19-21. Så blir jo alltid sulten på disse tidspunktene, aldri utenom. Har som regel laget mat i forkant. Er jeg fortsatt sulten en stund etter siste bit finner jeg noe mer. Blir jeg passe mett så slutter jeg å spise, selv om det betyr at resten må kastes. Anonymkode: 12f5c...3ca
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 Prøvde periodisk faste for noen år siden, og kroppen omstilte seg raskt til å bli sulten til de tidene jeg pleide å spise. Nå spiser jeg stort sett kjøtt, og følger for det meste sultfølelsen. Men det er ikke noe problem å vente hvis det ikke passer å spise. Men hvis jeg spiser karbohydrater blir jeg fort sulten og hangry etterpå. Anonymkode: c2b9f...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser når jeg er sulten, men spiser alltid frokost, Lunsj og middag så jeg rekker egentlig aldri å bli skikkelig sulten. Da holder det med et eple eller en energibar til å holde det gående til neste hovedmåltid. Anonymkode: 7f20c...d84
Rosakatt Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 Hva pønsker du på ts? Har du et dårlig forhold til kroppen din? Jeg har et forferdelig kosthold, får umulig i meg de næringstoffene jeg trenger. Mangler nok mye. Spiser til helt ustabile tider også. Glemmer å spise, kan lett kunn spise på kvelden. Sjokolade til frokost, ofte, de gangene jeg spiser noe på den siden av døgnet. Men prøver å sørge for at det første og siste jeg drikker, er vann. Det er helt fritt vilt her i gården, takk å lov at det kunn går utover meg selv. Men kroppen min ser ut som den har det bra, folk sier jeg ser i god form ut, regelmessig menstruasjon også. Sier dette for å si, hva som får meg/deg til å se ut sånn her, trenger ikke gi det samme resultatet for andre. Det er veldig opp til kroppsbygning, forbrenning osv også. Å utseende kan lyve, man kan være slank og USUNN med storebokstaver. Tror det sunneste er å tenke at man må spise det organene trenger for å fungere fint, så du har det bra livet ut. 😊 (noe jeg selv ikke gjør akkurat nå😅men skal jobbe mot selfølgelig) 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg er slank, og spiser mest etter sultfølelse, men noen ganger må jeg bare passe på å spise. Har det helt klart best når jeg spiser med jevne mellomrom. Jeg kan bli slapp og ukonsentrert om jeg ikke gjør det, ikke bra. Anonymkode: 9d23c...4a6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser etter klokka. Skulle jeg spist etter sult hadde jeg spist hele døgnet, er seriøst alltid sulten, uansett hva jeg spiser. Det eneste jeg blir mett av er buffet. Frokost er etter trening og før jobb, alltid lunsj kl 11 på jobb, også er det middag så fort jeg kommer inn døra etter jobb, da er jeg helt på felgen etter mange timer uten mat. I helgene er det frokost kl 9, lunch kl 13, og middag kl 17. Anonymkode: 245d7...21a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser etter sultfølelse. Som en annen nevner, dess mer karbohydrater jeg spiser, dess mer sulten føler jeg meg. Med mindre karbo, klarer jeg ofte fint å gå i tjue timer før jeg føler på sult. Det gjør at jeg er mer obs på at sultfølelsen som kommer etter raske karbohydrater og sukker er det jeg kaller for "falsk" sult. Så jeg spiser etter sulten uten tvil, men forsøker også å være bevisst på om sulten er berettiget:) Anonymkode: bc751...45a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #18 Skrevet 30. oktober 2022 Spiser når jeg har tid. Hender når det er hektisk at jeg går sulten ganske lenge. Anonymkode: 1c948...081
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #19 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiser etter klokka. Skulle jeg spist etter sult hadde jeg spist hele døgnet, er seriøst alltid sulten, uansett hva jeg spiser. Det eneste jeg blir mett av er buffet. Frokost er etter trening og før jobb, alltid lunsj kl 11 på jobb, også er det middag så fort jeg kommer inn døra etter jobb, da er jeg helt på felgen etter mange timer uten mat. I helgene er det frokost kl 9, lunch kl 13, og middag kl 17. Anonymkode: 245d7...21a Er forskjell på å være sulten og å ha lyst på noe å ete. Anonymkode: b2387...664 2
Bombasi Skrevet 30. oktober 2022 #20 Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Spiser etter klokken, og spiser mye av det samme hver dag. Kl. 10, 14, 18 og 21. Er faktisk sjeldent til aldri sulten. Og ingenting imellom med mindre jeg er i selskap eller noe slikt, og kan ta i på litt popkorn og/eller en neve potetgull helg. Spiser lite kl 21. Typ en liten skål havregrøt eller noe. Spiser jeg mye etter kl 18 så blir jeg sulten som en bjørn hele dagen derpå, og går rundt og fyser etter mat og noe godt hele dagen etter. Endret 30. oktober 2022 av Bombasi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå