AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Har hatt en flekk i panna ved hårfestet,i mange år .skorper som kom og gikk,har vist dette for legen for mange år siden,og legen mente dette var ikke noe farlig.jeg sa jeg synes det ligner på et bilde jeg har sett av hudkreft ,men det ble avfeid med at det var det ikke. Ble også anbefalt å ikke fjerne det siden det var ufarlig,for jeg ville få et arr uten hår i hårfestet .denne flekken har legen sett på ofte oppigjennom mange år og sagt det ikke er kreft. Legen har nå gått av med pensjon, Flekken er nå fjernet,og det viste seg å være basaliom kreft,heldigvis så sprer den seg ikke ,og alt blir tatt bort,men har må kutte 2 ganger. Er selvfølgelig glad dette endte godt,men kjenner jeg er bitter på legen som sa det ikke var noe å bry seg om,og at det hvertfall ikke var basaliom. Kan ikke klage på legen da er gått av med pensjon. Men kjenner jeg er skikkelig sint ang dette,hva hadde derd gjort? Anonymkode: 1e6ad...f82 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Let it go. Anonymkode: fbbbc...a90 10 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt en flekk i panna ved hårfestet,i mange år .skorper som kom og gikk,har vist dette for legen for mange år siden,og legen mente dette var ikke noe farlig.jeg sa jeg synes det ligner på et bilde jeg har sett av hudkreft ,men det ble avfeid med at det var det ikke. Ble også anbefalt å ikke fjerne det siden det var ufarlig,for jeg ville få et arr uten hår i hårfestet .denne flekken har legen sett på ofte oppigjennom mange år og sagt det ikke er kreft. Legen har nå gått av med pensjon, Flekken er nå fjernet,og det viste seg å være basaliom kreft,heldigvis så sprer den seg ikke ,og alt blir tatt bort,men har må kutte 2 ganger. Er selvfølgelig glad dette endte godt,men kjenner jeg er bitter på legen som sa det ikke var noe å bry seg om,og at det hvertfall ikke var basaliom. Kan ikke klage på legen da er gått av med pensjon. Men kjenner jeg er skikkelig sint ang dette,hva hadde derd gjort? Anonymkode: 1e6ad...f82 Du ble anbefalt om å ikke fjerne det, siden det var ufarlig? Dummeste jeg har hørt faktisk. Folk fjerner store føflekker i ansiktet sitt, selv om det er ufarlig. Det er ikke mye du kan gjøre, men jeg ville fortsatt ha sendt en klage til statsforvalteren på denne legen. Så får du se. Anonymkode: ba719...48e 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har opplevd noe liknende. Jeg kunne fått bedre behandling mye tidligere hvis ikke legen hadde gjort feil. Men når dette ble funnet ut var legen en gammel mann. Synes jo selvfølgelig ikke det ville være innafor å oppsøke han på privaten, selv om det inni meg var et behov for å fortelle han at han tok feil. Uansett ville han neppe husket hvem jeg var. Men jeg fikk snakke ut om dette med den nye legen min og det hjalp meg å sortere litt tanker. I dag tenker jeg aldri på dette mer. Det ble som det ble. Anonymkode: 1d9c4...b57 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Ingen flere meninger? Anonymkode: 1e6ad...f82
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Kan du ikke heller legge fokuset ditt på at alt gikk bra enn å være sinna for noe som ikke er et problem? At du har måttet fjerne den to ganger er ikke alvorlig. Anonymkode: 45e38...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Hvorfor gikk du ikke til en annen lege og dobbeltsjekket? Anonymkode: 30d7e...4fb 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor gikk du ikke til en annen lege og dobbeltsjekket? Anonymkode: 30d7e...4fb Stolte på legen min.ts Anonymkode: 1e6ad...f82 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan du ikke heller legge fokuset ditt på at alt gikk bra enn å være sinna for noe som ikke er et problem? At du har måttet fjerne den to ganger er ikke alvorlig. Anonymkode: 45e38...c4b I grunnen helt sant 😊ts Anonymkode: 1e6ad...f82 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Sjekk om du kan få pasientskadeerstatning. Han er jo ikke lege lenger, så tviler på at det er noe mer somkan gjøres om ingen døde av det. Leger er veldig godt beskyttet selv når de begår ovegrep Anonymkode: a64e7...39d 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Jeg ville gått videre og fokusert på at det gikk bra. Anonymkode: f3746...b56
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 For statistikkens del, og kvalitetssikring, er det viktig at du sender inn klage. Anonymkode: 3d0da...d21 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Det gikk jo bra!? Hadde ringt den tidligere legen og snakket om det med han. Ingen skade skjedd heldigvis, men det å tro at leger er ufeilbarlig er jo ganske dumt. Alle har ansvar for sin egen helse og hvis du var urolig tidligere, så er det jo greit med en "second opinion". Ingen kan gå ut i fra at leger sitter med 100% fasit. Anonymkode: da778...4a6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 Selvfølgelig må man kunne stole på legen og ikke løpe rundt i øst og vest for en «second opinion». Hva er vitsen med med lege i utgangspunktet, da? Anonymkode: c0f5c...5f6 4
Tiuren Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: Sjekk om du kan få pasientskadeerstatning. Han er jo ikke lege lenger, så tviler på at det er noe mer somkan gjøres om ingen døde av det. Leger er veldig godt beskyttet selv når de begår ovegrep Anonymkode: a64e7...39d Erstatning for hva? 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig må man kunne stole på legen og ikke løpe rundt i øst og vest for en «second opinion». Hva er vitsen med med lege i utgangspunktet, da? Anonymkode: c0f5c...5f6 Leger er bare mennesker de også. Er man bekymret selv etter å ha fått noe sjekket, så dobbeltsjekket man. Det er helt normalt. Anonymkode: 30d7e...4fb 1
Silva Pluvialis Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 Tiuren skrev (2 minutter siden): Erstatning for hva? For feilbehandling? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Just now, Tvillingsjel said: For feilbehandling? Hvilket tap har TS lidd som en følge av manglende behandling? Dette gikk jo helt fint. Anonymkode: 0e11f...849 2 1
Mezzosoprena Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 16.36): Har hatt en flekk i panna ved hårfestet,i mange år .skorper som kom og gikk,har vist dette for legen for mange år siden,og legen mente dette var ikke noe farlig.jeg sa jeg synes det ligner på et bilde jeg har sett av hudkreft ,men det ble avfeid med at det var det ikke. Ble også anbefalt å ikke fjerne det siden det var ufarlig,for jeg ville få et arr uten hår i hårfestet .denne flekken har legen sett på ofte oppigjennom mange år og sagt det ikke er kreft. Legen har nå gått av med pensjon, Flekken er nå fjernet,og det viste seg å være basaliom kreft,heldigvis så sprer den seg ikke ,og alt blir tatt bort,men har må kutte 2 ganger. Er selvfølgelig glad dette endte godt,men kjenner jeg er bitter på legen som sa det ikke var noe å bry seg om,og at det hvertfall ikke var basaliom. Kan ikke klage på legen da er gått av med pensjon. Men kjenner jeg er skikkelig sint ang dette,hva hadde derd gjort? Anonymkode: 1e6ad...f82 Men hvilke konsekvenser har dette får for deg da? Ut fra det jeg kan se har det ikke fått noen konsekvenser i det hele tatt, annet enn at flekken har vært der. Ergo har det jo ikke skjedd noe galt, og du kan vel egentlig bare gå videre. 1
Silva Pluvialis Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilket tap har TS lidd som en følge av manglende behandling? Dette gikk jo helt fint. Anonymkode: 0e11f...849 Teatrica skrev (7 minutter siden): Men hvilke konsekvenser har dette får for deg da? Ut fra det jeg kan se har det ikke fått noen konsekvenser i det hele tatt, annet enn at flekken har vært der. Ergo har det jo ikke skjedd noe galt, og du kan vel egentlig bare gå videre. Psykisk belastning. I tillegg har hun jo gått med plager i lang tid som ikke har blitt tatt på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå