Gå til innhold

Julegaver til søsken, foreldre, besteforeldre etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi opplevde det som et mareritt å kjøpe julegaver til de voksne som hadde alt! Og når de fikk julegavene som vi så iherdig hadde plukket ut, ble det et lite takk og tingen ble plassert i et skap. Syns også selv at vi fikk mye unødvendig husfyll, så vi avtalte med søsken, foreldre og besteforeldre at vi kun kom til og kjøpe julegaver til barna. Og at vi heller ikke forventet å få noe fra de voksne vi heller. Det første året var svigermor pottesur, men alle andre var og kjempefornøyd med ordningen. Må nevnes at det er maaaange barn i familien. Hva praktiserer dere?

(Svigermor ble blid igjen... :kgblunk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle får pakker, både store og små! Det virker også som vi kjenner hverandre så godt at alle pakkene blir tatt i mot med glede og ikke satt bort i skap. :)

Skrevet
Vi opplevde det som et mareritt å kjøpe julegaver til de voksne som hadde alt! Og når de fikk julegavene som vi så iherdig hadde plukket ut, ble det et lite takk og tingen ble plassert i et skap. Syns også selv at vi fikk mye unødvendig husfyll, så vi avtalte med søsken, foreldre og besteforeldre at vi kun kom til og kjøpe julegaver til barna. Og at vi heller ikke forventet å få noe fra de voksne vi heller. Det første året var svigermor pottesur, men alle andre var og kjempefornøyd med ordningen. Må nevnes at det er maaaange barn i familien. Hva praktiserer dere?

(Svigermor ble blid igjen... :kgblunk:)

Synes dere var tøffe som turde foreslå noe sånt. Det er min ønskedrøm å slippe å kjøpe gaver til de voksne. Jeg synes gavehysteriet har tatt helt overhånd - det må holde at barna får gaver - hvorfor skal vi vri hjernen hvert år for å finne på noe å kjøpe til mennesker som har alt fra før. Så mye kjekkere å kjøpe gaver til ungene når vi vet at det er de eneste gavene vi behøver å kjøpe.

Gjest Aricept...
Skrevet
Synes dere var tøffe som turde foreslå noe sånt. Det er min ønskedrøm å slippe å kjøpe gaver til de voksne. Jeg synes gavehysteriet har tatt helt overhånd - det må holde at barna får gaver - hvorfor skal vi vri hjernen hvert år for å finne på noe å kjøpe til mennesker som har alt fra før. Så mye kjekkere å kjøpe gaver til ungene når vi vet at det er de eneste gavene vi behøver å kjøpe.

:Nikke:

Skulle ønske vi kunne ha det slik i vår familie også. Ingen gaver til voksne er min drøm.. Kanskje jeg skal tørre å foreslå det til neste år?

Skrevet

Kan bli en kjekk jul uten gavehysteri.(og masse pengebruk)

Ungene behøver ikke ønske seg leker og dill/dal til oss. Det får de nok av.

jentene har eg å bli så stor(tanteunger) at de liker å pynte seg.

I år har de ønsket seg en pen strømpebukse. fant de og de var såpass rimelig at de fikk godlukt ved siden av.

Til unge (etableringsf) de ønsker seg gjerne ting de mangler i huset.

Småunger vokser fort ut av klærne sine, jeg spør etter str til ungene.

Til de eldre, syns jeg faktisk en skal tenke seg om før en handler. Jeg blir sur da halve gjengen kjøper pyntegjenstander og vinstativ til tante Olga på 80.

Det er sikkert rimeligst å kjøpe pyntegjenstander til Olga,men hun har så evig nok fra før.

Kjøp eller en flaske vin, sherry. En god krem,godlukt. Spleis på et gavekort.

JEG KJENNER ALLE GODT, VET HVA DE LIKER,SMAK OSV.

Det er nå slik, det er i ulen at man gjør ekstra stas på familien sin.

Jeg handler faktisk gaver da sommeren er over. jeg skal ikke fly rundt innpå julen og ikke finne noe. Ende opp med pyntegjenstander som blir puttet i et skap.

Skrevet

Sånn har vi hatt det i vår familie lenge. De som er konfirmerte får ikke julepakker lenger.

Jeg synes men kan vente til sånn i seksten syttenårsalderen jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...