Gå til innhold

Begynt å få grått hår og er så vidt 20

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,  jeg er veldig frustrert og lurer på hvorfor jeg har fått grått hår når jeg er så vidt 20 år når genetisk får ikke far sin side grått hår før de er nesten 60 og mor nesten 40 år.

Hvorfor skal jeg som en 20 åring få grått hår? Håret er veldig mørk på starten sånn brun/svart også blir den lysere og 2/3 av hårstrået er grå/hvitt. Hvorfor er håret mitt sånt? Har dere noe svar siden det ikke er genetisk.

Anonymkode: 2abde...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Some guy

Det kan være genetisk lenge opp i kjeden fra mor sin side så vel som far sin side. 

Hadde en kompis i 20 årene som ble nesten helt bald i 20 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some guy skrev (Akkurat nå):

Det kan være genetisk lenge opp i kjeden fra mor sin side så vel som far sin side. 

Hadde en kompis i 20 årene som ble nesten helt bald i 20 årene. 

Har spurt begge av mine foreldre om dette og de sa nei det ikke var sånn med deres slekt. Har bare blitt mer forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret blir ikke hvitt utover, det gror hvitt ut. En og en.

Er det mørkt innerst og lysere utover, er det ikke "grått hår".

Anonymkode: 1295e...f78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Kan være gener. Ikke tenk på det, du er vakker uansett om du får tidlig eller sent grå hår :) Noen får tidlig grått hår og noen sent. Folk er så forskjellig. Folk farger jo håret også nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså det er mørkt innerst i håret altså 1/3 altså håret mitt er sånn svart. Så det som skjer er at helt innerst er det helt svart også blir det brunere og det er grått på 2/3 av håret. Fra roten til 1/3 av håret er det forskjellige farger. Men 2/3 er det helt grått. Jeg fikk min søster til å skjekke det og hun fortalte meg at det var sånn. Deretter ble jeg mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun sa 2/3 av det var helt grått. Har søkt om det og fant ikke noe svar om hvorfor håret fikk forskjellige valører. Nå vokser det grått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei,  jeg er veldig frustrert og lurer på hvorfor jeg har fått grått hår når jeg er så vidt 20 år når genetisk får ikke far sin side grått hår før de er nesten 60 og mor nesten 40 år.

Hvorfor skal jeg som en 20 åring få grått hår? Håret er veldig mørk på starten sånn brun/svart også blir den lysere og 2/3 av hårstrået er grå/hvitt. Hvorfor er håret mitt sånt? Har dere noe svar siden det ikke er genetisk.

Jeg fikk mitt første grå hår når jeg var 24 år, men har aldri fått ett grått hår etter det (29 år nå). Dette er genetisk, moren min fikk også sitt første grå hår rundt 24 år. 

Til din informasjon så er ikke genetisk ensbetydende med din mor og far, dette innebærer hele slektslinjen din ;) 

Anonymkode: beac1...f02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert noe genetisk som har slått ut. Skjønner at det kanskje er litt kjipt, men du får bare farge det hvis du ikke vil at det skal vise. Noen får det i ung alder, og sånn er det bare. De fleste har et eller annet helseproblem eller en skavank, de sliter med- selv om ikke alt er så synlig. Men det må man bare godta.

Anonymkode: daacf...2aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk mitt første grå hår når jeg var 24 år, men har aldri fått ett grått hår etter det (29 år nå). Dette er genetisk, moren min fikk også sitt første grå hår rundt 24 år. 

Til din informasjon så er ikke genetisk ensbetydende med din mor og far, dette innebærer hele slektslinjen din ;) 

Men var det gråe håret grått fra hele roten. Eller bare en del av det. Her har jeg farge på det håret. Er forvirret over hvorfor håret er helt mørkt og blir lysere og lysere og til grått. Kan stress spille noe rolle i dette? Synes det er rart at ikke hele håret er grått men bare 2/3 av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså det er mørkt innerst i håret altså 1/3 altså håret mitt er sånn svart. Så det som skjer er at helt innerst er det helt svart også blir det brunere og det er grått på 2/3 av håret. Fra roten til 1/3 av håret er det forskjellige farger. Men 2/3 er det helt grått. Jeg fikk min søster til å skjekke det og hun fortalte meg at det var sånn. Deretter ble jeg mer skeptisk.

Så det er grått i tuppene? Da har du jo ikke grått hår? Grått hår vokser fra hodebunnen ut ut, akkurat som alt annet hår på hodet… 🤨

Hvis det er tuppene av håret ditt som er grått/lyst, som flertallet får på håret sitt - så er det fordi håret er fargeskadet av UV stråler og slitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men var det gråe håret grått fra hele roten. Eller bare en del av det. Her har jeg farge på det håret. Er forvirret over hvorfor håret er helt mørkt og blir lysere og lysere og til grått. Kan stress spille noe rolle i dette? Synes det er rart at ikke hele håret er grått men bare 2/3 av det.

Herregud, er du seriøs? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er grått i tuppene? Da har du jo ikke grått hår? Grått hår vokser fra hodebunnen ut ut, akkurat som alt annet hår på hodet… 🤨

Hvis det er tuppene av håret ditt som er grått/lyst, som flertallet får på håret sitt - så er det fordi håret er fargeskadet av UV stråler og slitt.

Ikke tuppene, men 2/3 av det. 
men resten av det fortsetter å vokse grått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, er du seriøs? 🤣

Jeg vet dette høres rart ut synes det selv fordi roten på det håret. Altså fra rot til 1/3 av det bytter farge. Fra svart- lysebrunt/rødt. Slutten av det fra 1/3 og resten av håret blir helt hvit/grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som begynte å få grått hår allerede i tenårene. Ingen av hennes søsken hadde samme problem... 

Anonymkode: b7f41...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hvis du vil forgifte deg selv, så kan du gjøre som min venn. Hun dro til syden og fikk botox massert inn i hodebunnen, og fikk tilbake sin naturlige farge, og det grå forsvant. Tviler på at de gjør dette i Norge. Søs er frisør, og har aldri hørt om det. 

2. Hårfarge. Må gjentas hele tiden pga ettervekst.

3. En kur med silicea, flytende(helsekost/apotek) også omfavne deg selv og elske deg selv, selv om du får grått hår. Ei deg selv og håret ditt. Og stress mindre.

Jeg ville valgt alternativ 3.

Velkommen i gråklubben. 

Anonymkode: 0ce28...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet dette høres rart ut synes det selv fordi roten på det håret. Altså fra rot til 1/3 av det bytter farge. Fra svart- lysebrunt/rødt. Slutten av det fra 1/3 og resten av håret blir helt hvit/grått.

Så håret er grått i endene?🤔 Hæ, kan du legge ut bilde, hvis du dekker til fjeset?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å få grått hår (det KAN du gjøre noe med) enn å få håravfall (genetisk) som du IKKE kan gjøre noe med. Tro meg, dette andre er mye kjipere og verre.

Anonymkode: 1e411...50f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så håret er grått i endene?🤔 Hæ, kan du legge ut bilde, hvis du dekker til fjeset?

Problemet er at det er bare på noen av hårstråene og bilde viser kanskje ikke mye hvordan det ser ut på bunn, men ja som jeg beskriver det ser den sånn ut. Har lett etter informasjon om slikt type hår på nett, men finner ikke ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...