Gå til innhold

Han har møtt en ny - hvor lenge varer rebound?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i to år siden, og vært bestevenner i mange år. De siste ukene gikk det litt dårlig, og ganske brått ble det slutt. Det virket utrolig vondt for oss begge, og helt ærlig trodde jeg ikke det kom til å vare. Allerede to uker etter bruddet begynte å han å feste en del med folk fra jobben, og nå har han begynt å date hun ene. Jeg er helt i sjokk. Han kan umulig være over meg allerede. Jeg vet at noen gang er det ikke rebound og at det varer, men i mange tilfeller er det vel også rebound? 

Jeg vet han fremdeles tenker på meg - noe annet er umulig. Vi hadde et utrolig langt og godt forhold, og jeg er fremdeles helt i sjokk. Noen her (særlig menn) som har gått ut av et forhold og kastet seg over en ny? Har det føltes givende eller tomt etterpå? Hvor lang tid tok det før du droppet rebounden og faktisk følte på følelsene? 

Hilsen desperat og knust 

Anonymkode: 0263d...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange går videre veldig fort, og spesielt om forholdet de var i var dårlig på slutten. Og dere var sammen i 2år, det er ikke et utrolig langt forhold, uansett om dere var venner i mange år før dere ble et par. Så det er ikke nødvendigvis at han tenker på deg som i savner deg og forholdet, sånn er det desverre

Anonymkode: 498d9...c7e

• Liker 7
Skrevet

Ikke bruk mer tid og krefter på han. Vil du virkelig ha han tilbake nå som han allerede puler ei ny?

Anonymkode: a81f3...6c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med min "rebound" i 4 år. Du kommer langt bedre ut av bruddet hvis du fokuserer på deg selv og dine følelser.

Anonymkode: 185d7...4c7

• Liker 2
Skrevet

Mannen gikk ut av 20års samliv med barn. Han fant en ny, før han gjorde det slutt og de er nå samboere på 3dje året, så det kan være en stund, muligens resten av deres liv 

Anonymkode: f9310...9c6

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ikke bruk livet ditt på å spekulere, kom deg heller videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har vært sammen i to år siden, og vært bestevenner i mange år. De siste ukene gikk det litt dårlig, og ganske brått ble det slutt. Det virket utrolig vondt for oss begge, og helt ærlig trodde jeg ikke det kom til å vare. Allerede to uker etter bruddet begynte å han å feste en del med folk fra jobben, og nå har han begynt å date hun ene. Jeg er helt i sjokk. Han kan umulig være over meg allerede. Jeg vet at noen gang er det ikke rebound og at det varer, men i mange tilfeller er det vel også rebound? 

Jeg vet han fremdeles tenker på meg - noe annet er umulig. Vi hadde et utrolig langt og godt forhold, og jeg er fremdeles helt i sjokk. Noen her (særlig menn) som har gått ut av et forhold og kastet seg over en ny? Har det føltes givende eller tomt etterpå? Hvor lang tid tok det før du droppet rebounden og faktisk følte på følelsene? 

Hilsen desperat og knust 

Vet om ei som var kollega og var med sin rebound i 8 år. 

Anonymkode: 072ca...0c3

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen fasit på det. Kanskje er hun «bare» en rebound og det var noen uker eller måneder. Eller kanskje er hun kvinnen i hans liv og de er sammen til døden skiller dem. Det vet antakelig ikke han selv engang. 

Tror du bare sårer deg selv ved å insistere på at han fortsatt elsker deg, tenker på deg og at han kommer til å «ta til fornuften» etterhvert. Jeg skjønner at du har kjærlighetssorg og det er grusomt vondt. Men for deres begges del bør du ta utgangspunkt i at det faktisk er slutt. For godt. For selv om den nye flammen kanskje ikke varer, betyr ikke det at han vil tilbake heller. 

Anonymkode: 42f04...c98

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hilsen desperat og knust 

2 år er ikke «et utrolig langt og godt forhold» hvis du er voksen. Syns du skal komme deg videre. Du gjør ikke deg selv noen tjeneste ved å tviholde på håpet om at han plutselig skal innse at det er deg han elsker og komme krypende tilbake. En skal være forsiktig med å tillegge andre følelser og motiver. Det kan være at du overvurderer din egen viktighet for han og at han rett og slett er ferdig med deg eller trenger å distansere seg fra deg for å bli ferdig med deg.

Anonymkode: e8774...7e9

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan fint falle pladask for en ny.

Han trenger jo ingen rebound når du tydeligvis ikke er over han.

Rebound er trøst, og det trenger han jo ikke. Han kunne jo bare hengt med deg.

Men velger henne.

Anonymkode: 7ab05...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...