nilie Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Hei! Har merket at babyen min er litt gråblå i det hvite i øynene helt innerst i øyekroken. Synes bare da hun ser helt mot siden. Er dette normalt, har noen andre lagt merke til det på sin baby? Det er mitt tredje barn og kan ikke huske å ha lagt merke til å ha sett det på de andre, men man glemmer jo fort. spurte på helsestasjonen, og det virket verken som de så det som et faresignal eller visste om det var normalt 🙄
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Det er helt normalt, det vet jeg fordi barnet mitt har en sjelden diagnose der ett av symptomene et at sklera er gråblå. Og pga av det er så vanlig hos spedbarn kunne de ikke benytte det som et «tydelig» symptom. Anonymkode: b8b8b...751
nilie Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er helt normalt, det vet jeg fordi barnet mitt har en sjelden diagnose der ett av symptomene et at sklera er gråblå. Og pga av det er så vanlig hos spedbarn kunne de ikke benytte det som et «tydelig» symptom. Anonymkode: b8b8b...751 Takk for svar! Men, gjelder det da hele? Her er det nemlig kun helt inne i øyekroken, går liksom et skille mot resten som er mer hvitt.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Både hele og flekkvis slik jeg har forstått det er relativt vanlig hos nyfødte. Tror det fordi det rett og slett ikke er helt ferdig utviklet enda. Jeg ville fulgt med det og tatt det opp igjen dersom det ikke forsvinner innen ungen er 2-3 år. Mye som ikke er helt ferdig enda hos nyfødte. Skjelettet vil være brusk lenge f.eks, og ikke beinvev. Vil være en fordel når man skal lære å gå og faller ofte. Mitt barn har hele, og i bunn og grunn er det pga et protein hun lager for lite av som er knyttet opp mot bindevevet i kroppen. Anonymkode: b8b8b...751
Frauken Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Begge mine og jeg har dette. Har vært hos både lege og øyelege for å sjekke dette hos meg selv, men fikk beskjed om at det var normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå