AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg skjønner det ikke helt! jeg har ikke fast jobb, har i de siste mnd fått dagpenger.Så etter permisjon så har jeg ikke noe å gå til med en gang. Så har veldig lite utbetalt i mnd. Far tjener over 6g. Hva er best for oss da? 100% eller 80%? jeg vil være lengst mulig hjemme med han, han har vell uansett ikke rett på barnehageplass før han er nærmere 2 år?? hva valgte dere? Anonymkode: dda2a...1af
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 100 prosent vil alltid lønne seg økonomisk, så kan du spare nå og ta ulønnet permisjon om du vil være hjemme lenger. Hovedopptaket til barnehagene er i august. Så barn som fyller 1 år des-august, har krav på plass i august. Barn født i september til november har krav på plass måneden de fyller 1 år. Du kan også søke plass i løpende opptak om det blir noe ledig. Hvor lett det er å få plass avhenger av barnehagedekningen der du bor. Anonymkode: 92a13...ced 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 100 prosent vil alltid lønne seg økonomisk, så kan du spare nå og ta ulønnet permisjon om du vil være hjemme lenger. Hovedopptaket til barnehagene er i august. Så barn som fyller 1 år des-august, har krav på plass i august. Barn født i september til november har krav på plass måneden de fyller 1 år. Du kan også søke plass i løpende opptak om det blir noe ledig. Hvor lett det er å få plass avhenger av barnehagedekningen der du bor. Anonymkode: 92a13...ced Ok:) jeg har ikke termin før i begynnelsen av desember. Anonymkode: dda2a...1af
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Hva med enganangsstønad? Da får du en god sum utbetalt, men ikke noe mer. Men om du likevel tjener minimalt regner jeg med dere lever på mannen din som tjener bra uansett? Anonymkode: 2eb59...126
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med enganangsstønad? Da får du en god sum utbetalt, men ikke noe mer. Men om du likevel tjener minimalt regner jeg med dere lever på mannen din som tjener bra uansett? Anonymkode: 2eb59...126 Jeg får mer i mnd på foreldrepenger enn engangsstønad. Men hva er best svare på «fellesperioden» ? Altså hvor mange uker av fellesperioden jeg ønsker? Skjønner ingenting av det😳 hva betyr det om jeg tar 16 av 16 uker? Anonymkode: dda2a...1af
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får mer i mnd på foreldrepenger enn engangsstønad. Men hva er best svare på «fellesperioden» ? Altså hvor mange uker av fellesperioden jeg ønsker? Skjønner ingenting av det😳 hva betyr det om jeg tar 16 av 16 uker? Anonymkode: dda2a...1af Da tar du hele fellesperioden og far får ingenting av den, kun sin egen kvote. Anonymkode: 6a913...d3d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da tar du hele fellesperioden og far får ingenting av den, kun sin egen kvote. Anonymkode: 6a913...d3d Ja, men er det det som er mest «vanlig» å velge? Han tjener mer enn meg, har det noe å si om jeg da velger hele fellesperioden? Anonymkode: dda2a...1af
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men er det det som er mest «vanlig» å velge? Han tjener mer enn meg, har det noe å si om jeg da velger hele fellesperioden? Anonymkode: dda2a...1af Det er vel sånn at de fleste gir alt de kan til mor ja. Hva som lønner seg for dere avhenger f.eks om han får dekket det over 6G Anonymkode: 0de89...364 1
Skyblue7 Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Vi skal ha 80%. Vi skal dele ukene likt. Ulønnet perm lønner seg ikke for oss, da blir det flere mnd uten feriepengeopptjening, vi faller ut av bonusordninger ++, samt at det er en risk i forhold til sykepenger om man skulle bli syk etter perm. Men blir noen kroner mer på 100%. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, men er det det som er mest «vanlig» å velge? Han tjener mer enn meg, har det noe å si om jeg da velger hele fellesperioden? Anonymkode: dda2a...1af Det velger dere helt selv. Her delte vi 50/50. Hvis dere har 100 % utbetalt så spiller det jo ingen rolle hvem som jobber og hvem som har perm, så lenge dere har fastlønn! Anonymkode: 6a913...d3d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det velger dere helt selv. Her delte vi 50/50. Hvis dere har 100 % utbetalt så spiller det jo ingen rolle hvem som jobber og hvem som har perm, så lenge dere har fastlønn! Anonymkode: 6a913...d3d Men han tjener mye mer enn meg? da har det vell noe å si? Jeg har ikke fast jobb, har dagpenger nå.. så hvis vi deler 50/50 så må han være hjemme de ukene? Anonymkode: dda2a...1af
Skyblue7 Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men han tjener mye mer enn meg? da har det vell noe å si? Jeg har ikke fast jobb, har dagpenger nå.. så hvis vi deler 50/50 så må han være hjemme de ukene? Anonymkode: dda2a...1af Ja, da er det han som er hjemme. Deler likt på ukene.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Dagpenger teller vel ikke som aktivitet, hvis far skal ta ut noe av felleskvote? Så det er vel ikke mulig for far å ta ut noe av felleskvoten hvis ikke ts finner seg en jobb eller begynner på studier innen da? Anonymkode: a3cdb...710
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 11.11): Dagpenger teller vel ikke som aktivitet, hvis far skal ta ut noe av felleskvote? Så det er vel ikke mulig for far å ta ut noe av felleskvoten hvis ikke ts finner seg en jobb eller begynner på studier innen da? Anonymkode: a3cdb...710 Stemmer det:) fant ut av det. Så jeg tok hele den fellesperioden. Anonymkode: dda2a...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå