Gå til innhold

Vondt i nakken og venstre skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med smerter i nakken og dypt i venstre skulder ( se bildet) . Dette har påvirket livskvaliteten min. Opplever prikking i kroppen og nummenhet i fingrene. Skal til legen i morgen for å ta nye blodprøver.                                                                                                                  -Lurer derfor på hva jeg må bli testet for ?                                                                                                                                                                           -Er det noen som har hatt slike smerter og hva slags tilskudd dere tar? Takker alle som kommer med råd og tips!

menneskekroppen2.jpg

Anonymkode: 61962...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være låsninger som gjør det. Jeg har hatt lignende, og fikk hjelp av både kiropraktor og refleksolog. 
Kjempebra at du tar prøver for å utelukke noe annet medisinsk. Men ofte er det relatert til låsninger i muskulatur som gjør det, og da er kiropraktor og soneterapi fantastisk. 

Anonymkode: 4464f...a3f

• Liker 1
Skrevet

Nakkeprolaps?

Anonymkode: 4f347...d68

• Liker 1
Skrevet

Det finnes egentlig bare en medisin mot smerter. Styrketrening. Så begir deg retning nærmeste treningssenter. Du kan kjøpe bøkene «frisk nakke» og/eller «frisk skulder» om du liker å ha info samlet på ett sted. Men du kan bare Google «smerter i nakke øvelser» og det du får opp fra helsenorge etc er fasiten. Trening.

Om legen tar blodprøver er hen på jakt etter underliggende sykdom. Som seg hør og bør. Men ingen diagnose gir deg annen behandling enn «trening».

Anonymkode: 06be4...f90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det finnes egentlig bare en medisin mot smerter. Styrketrening. Så begir deg retning nærmeste treningssenter. Du kan kjøpe bøkene «frisk nakke» og/eller «frisk skulder» om du liker å ha info samlet på ett sted. Men du kan bare Google «smerter i nakke øvelser» og det du får opp fra helsenorge etc er fasiten. Trening.

Om legen tar blodprøver er hen på jakt etter underliggende sykdom. Som seg hør og bør. Men ingen diagnose gir deg annen behandling enn «trening».

Anonymkode: 06be4...f90

Trening er bra for forebygging og gjennoppretting. Men hvis det er en låsning, så bør TS komme seg til kiropraktor først og fremst. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Trening er bra for forebygging og gjennoppretting. Men hvis det er en låsning, så bør TS komme seg til kiropraktor først og fremst. 

Det er akkurat det jeg føler. Jeg har gått på trening og har gjort ( fortsatt gjør nakke øvelser) , men kjenner at jeg blir bare verre og verre.  Smertene ligger dypt i skulderen 

• Nyttig 1
Skrevet

Bestill time hos manuellterapeut eller kiropraktor.

Har du en låsning kan den åpnes ved hjelp av manipulasjon av de låste leddene.

Manuellterapeut kan også henvise til røntgen, ct og mr, og du trenger ikke til legen for det.

Husk at du trenger ingen henvisning til fysioterapeut, manuellterapeut eller kiropraktor.

Anonymkode: 4f347...d68

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som prolaps. Du sier selv at du får mer vondt av trening, da skal du ikke fortsette med det du gjør. Kanskje du må ha betennelsesdempende av legen en stund og trene sammen med fysioterapeut etterpå. Snakk med legen din.

Anonymkode: a0b1f...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg sliter med smerter i nakken og dypt i venstre skulder ( se bildet) . Dette har påvirket livskvaliteten min. Opplever prikking i kroppen og nummenhet i fingrene. Skal til legen i morgen for å ta nye blodprøver.                                                                                                                  -Lurer derfor på hva jeg må bli testet for ?                                                                                                                                                                           -Er det noen som har hatt slike smerter og hva slags tilskudd dere tar? Takker alle som kommer med råd og tips!

menneskekroppen2.jpg

Anonymkode: 61962...646

Hvorfor spør du om tilskudd? 

Det er kjent at mangel på magnesium, kalsium og D-vitamin kan føre til smerter i ledd og skjelettmuskulatur, men det blir avfeid som vås og kjerringråd hvis noen anbefaler folk med slike problemer å korrigere mangel. 

Anonymkode: 0d0a2...78d

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Det er akkurat det jeg føler. Jeg har gått på trening og har gjort ( fortsatt gjør nakke øvelser) , men kjenner at jeg blir bare verre og verre.  Smertene ligger dypt i skulderen 

• Liker 1
Skrevet

Har akkurat vært hos legen, og tok nye blodprøver for å sjekke om det er noe mangel på noe, samt henvisning til røgn og henvisning til kiropraktor. 
Nå er jeg ihvertfall igang igjen , så får jeg håpe at noe hjelper. Tøff hverdag går utover helsa også utover livskvaliteten!! 

Skrevet
ZINA skrev (15 minutter siden):

Har akkurat vært hos legen, og tok nye blodprøver for å sjekke om det er noe mangel på noe, samt henvisning til røgn og henvisning til kiropraktor. 
Nå er jeg ihvertfall igang igjen , så får jeg håpe at noe hjelper. Tøff hverdag går utover helsa også utover livskvaliteten!! 

Bra å sjekke ut vitaminer og mineraler, men jeg tviler sterkt på at mangler alene er nok til å gi deg slike smerter som du beskriver her. Greit å sjekke om du har prolaps eller ikke før du velger type behandling. Jeg trodde jeg skulle forgå da jeg hadde låsning i brystkassa, strålte fra skulderblader og ut i arm. Men heldigvis for kiropraktor :) 

Skrevet
ZINA skrev (1 time siden):

Rart hvis legen vurderer mineralmangel ut fra blodprøver. Nivået av mineraler i blodet reguleres av hormoner nettopp for at nivået ikke skal holde seg stabilt og ikke bli for lavt.

Nivået av kalsium i blodet reguleres f.eks. av paratyroidhormon, som henter kalsium ut av skjelettet og muskulaturen for å fylle på i blodet hvis nivået synker. Kalsiumnivået i blodet påvirkes minimalt av hvor mye eller lite kalsium du spiser. Spiser du for lite kalsium, vil nivået i skjelettet og muskulaturen synke, men det vises ikke på blodprøver.

Kalsiummangel i skjelett og muskulatur merker du først når det begynner å gjøre vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Rart hvis legen vurderer mineralmangel ut fra blodprøver. Nivået av mineraler i blodet reguleres av hormoner nettopp for at nivået ikke skal holde seg stabilt og ikke bli for lavt.

Nivået av kalsium i blodet reguleres f.eks. av paratyroidhormon, som henter kalsium ut av skjelettet og muskulaturen for å fylle på i blodet hvis nivået synker. Kalsiumnivået i blodet påvirkes minimalt av hvor mye eller lite kalsium du spiser. Spiser du for lite kalsium, vil nivået i skjelettet og muskulaturen synke, men det vises ikke på blodprøver.

Kalsiummangel i skjelett og muskulatur merker du først når det begynner å gjøre vondt.

Jepp!

Jeg ante ikke at jeg hadde for lite kalsium før jeg fikk problemer. Blodprøver var alltid fine. Hvor man får kalsium fra, er av stor betydning. Nyttegjøring fra planter vs melk er stor forskjell. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jepp!

Jeg ante ikke at jeg hadde for lite kalsium før jeg fikk problemer. Blodprøver var alltid fine. Hvor man får kalsium fra, er av stor betydning. Nyttegjøring fra planter vs melk er stor forskjell. 

Du må spise to kilo broccoli eller drikke 0,8 liter melk for å dekke dagsbehovet for kalsium. Hva er best, mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...