AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Trenger hjelp til å lage noe av disse ingrediensene, det viktigste er å bruke opp blomkål og fløte, så jeg tenkte evt blomkålsuppe? Kan noen hjelpe meg å sette sammen en oppskrift? Har en hel blomkål, har masse kremfløte og matfløte jeg må snart bruke opp. Jeg har litt melk, men ca bare 3dl Har mandel og soyamelk. Har Jacobs redusert kyllingkraft 2,5 dl. Har ikke bacon, men mye annet, så kom gjerne med forslag. Anonymkode: 5002e...0c0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Er vel massevis av oppskrifter på blomkålsuppe hvis du googler? Anonymkode: c4c84...966 1
Sofakona Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 https://meny.no/oppskrifter/Supper/Blomkalsuppe/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=3. Oppskrifter | DSA | Lavt volum: DSA oppskrifter - Supper&utm_term=&utm_content=Cj0KCQjwwfiaBhC7ARIsAGvcPe6wagdZkyeRkMQ_kY5Cnpnkay2Kyiu2991QobYmPiFyfuB9mj6b7Z4aApcFEALw_wcB&gclid=Cj0KCQjwwfiaBhC7ARIsAGvcPe6wagdZkyeRkMQ_kY5Cnpnkay2Kyiu2991QobYmPiFyfuB9mj6b7Z4aApcFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): https://meny.no/oppskrifter/Supper/Blomkalsuppe/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=3. Oppskrifter | DSA | Lavt volum: DSA oppskrifter - Supper&utm_term=&utm_content=Cj0KCQjwwfiaBhC7ARIsAGvcPe6wagdZkyeRkMQ_kY5Cnpnkay2Kyiu2991QobYmPiFyfuB9mj6b7Z4aApcFEALw_wcB&gclid=Cj0KCQjwwfiaBhC7ARIsAGvcPe6wagdZkyeRkMQ_kY5Cnpnkay2Kyiu2991QobYmPiFyfuB9mj6b7Z4aApcFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Takk, tror du jeg kan bruke hele kartongen med redusert kyllingkraft 2.5dl eller blir det for sterkt? Kan jeg bytte ut melk med å bruke krem og matfløte, eller blir det for tungt? Ts Anonymkode: 5002e...0c0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg ville ikke brukt hele kartongen kyllingkraft - det blir for dominerende. Prøv å bruke kremfløte og matfløte, men kombiner evt med kraft + vann for at det ikke skal bli for tungt. Om du har litt sitron å balansere smaken med kan det være en fordel. Det viktigste er å smake underveis, og heller tilsette litt mindre fløte etc til å begynne med, smake, og så evt tilsette mer. Her er en oppskrift med kyllingkraft: https://www.godt.no/oppskrift/7020/pimp-opp-blomkaalsuppen-med-bacon Hvis du bruker matfløte ville jeg tilsatt den etter at blomkålbitene er kokt møre i kraft og evt melk, ellers kan matfløten skille seg. Anonymkode: 8ee73...8c8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke brukt hele kartongen kyllingkraft - det blir for dominerende. Prøv å bruke kremfløte og matfløte, men kombiner evt med kraft + vann for at det ikke skal bli for tungt. Om du har litt sitron å balansere smaken med kan det være en fordel. Det viktigste er å smake underveis, og heller tilsette litt mindre fløte etc til å begynne med, smake, og så evt tilsette mer. Her er en oppskrift med kyllingkraft: https://www.godt.no/oppskrift/7020/pimp-opp-blomkaalsuppen-med-bacon Hvis du bruker matfløte ville jeg tilsatt den etter at blomkålbitene er kokt møre i kraft og evt melk, ellers kan matfløten skille seg. Anonymkode: 8ee73...8c8 Takk for svar. Har fryst ned mye av den samme kyllingkraften i isterninger, kan kanskje tilsette feks 4+ av disse terningene i vannet og koke blomkålen i dette? Ts Anonymkode: 5002e...0c0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har sitronsaft på flaske, kan kanskje bruke noe av det i suppa? Ts Anonymkode: 5002e...0c0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Både frosne terninger av kyllingkraft og sitronsaft på flaske i suppen går bra. Men bruk bare sitronsaft tilslutt når du smaker til, om du synes det trengs mer friskhet, og tilsett bittelitt og smak før du evt tilsetter mer. Det viktigste når man lager purésuppe av grønnsaker er å smake og smake! Anonymkode: 8ee73...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Både frosne terninger av kyllingkraft og sitronsaft på flaske i suppen går bra. Men bruk bare sitronsaft tilslutt når du smaker til, om du synes det trengs mer friskhet, og tilsett bittelitt og smak før du evt tilsetter mer. Det viktigste når man lager purésuppe av grønnsaker er å smake og smake! Anonymkode: 8ee73...8c8 Takker, begynner å lage nå. Må jeg stavmikser den eller kan jeg ha hele blomkål buketter som er kokt i kraft med vann og så tilsette fløte? Jeg vil gjerne ha tyggemotstand med blomkålen. Ts Anonymkode: 5002e...0c0
Brunhilde Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takker, begynner å lage nå. Må jeg stavmikser den eller kan jeg ha hele blomkål buketter som er kokt i kraft med vann og så tilsette fløte? Jeg vil gjerne ha tyggemotstand med blomkålen. Ts Anonymkode: 5002e...0c0 Litt sent å svare nå, men til neste gang. Jeg liker aller best "gammeldags" blomkålsuppe. Da koker jeg blomkål i buketter, så lager jeg suppe med litt meljevning (mel og meierismør) og sper med kraften. Smaker til med pepper, vegeta (du kan bruke vanlig grønnsaksbuljon i stedet for) og muskat. Runder av med en god skvett fløte når suppa er nesten helt ferdig, har i blomkålbukettene og varmer til den er gjennomvarm, men ikke kokende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå