Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Juliett
Skrevet

Så er det i gang igjen da.Julefeiring. Gleder meg,men i år utelater jeg å invitere til div. selskapligheter. Noe blir det da.

Vi skal invitere mine foreldre på julaften, så skal vi til de lille nyttårsaften.

Jeg har i alle år invitert div medlemmer av fam til enten middag eller koldtbord. hele juleuken igjennom.

En av mine brødre er gift og har tre barn. Vi har alltid omstokket invitasjonene hvert år pga det passer ikke de da vi har bedt. I fjor kunne de ikke komme 2. juledag, for det ar fast takst at de har julemiddag til hennes bror 2. dag.

vel, da fikk de komme 1. juledag. De som jeg hadde bedt fikk komme 2. juledag.

Vel, de kom til middag,men måtte dra tidlig for de var invitert på kvelds til hennes søster.

Selv etter de fikk barn så kan de ikke endre på rutinene sine. Jeg ber for at jeg synes det er koselig. Hun setter sin fam foran alt annet. Det er jo begrenset hva en rekker i løpet av en jul.

De kan plutselig ringe i ulen til vår fam å si at vi kommer på xdag. jeg liker å planlegge slike dager i ulen. Enda til gode å sett at de har invitert noen i ulen. Ikke svigerforeldre og ikke søsken av han. De flyter rundt fra det ene middagsbordet til det andre.

Og de snakker aldri om julen generelt da vi har vert på besøk ellers.

I går satt jeg barnevakt der. Koste meg med ungene. Så tok en av guttene frem albumer som vi skulle se i. Der fikk jeg se den ene julen etter den andre. Fulle middagsbord hjemme hos de. Hele julen,men det var kun hennes fam.

Ok, tenkte jeg da. Nå er det slutt.

I år blir det ikke invitert til en kaffekopp av meg.

Hennes søster er akkurat lik.Hun skal kun feire julaften med barna med sine foreldre. Mannen har aldri vert hos sine foreldre på julaften

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner det godt. det må kunne tå an å dele på det. det er ikke rettferdig at en bare skal være sammen med den ene siden av familien. ikke minst for ungenes skyld.

Skrevet
skjønner det godt. det må kunne tå an å dele på det. det er ikke rettferdig at en bare skal være sammen med den ene siden av familien. ikke minst for ungenes skyld.

Ja og at de lar seg invitere overalt, uten å gjøre gjengeld. julen er nå slik da hos oss. man har det koselig med fam osv....

Skrevet
Ja og at de lar seg invitere overalt, uten å gjøre gjengeld. julen er nå slik da hos oss. man har det koselig med fam osv....

LAR seg invitere? Hadde de takket nei, hadde det vel vært gale det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...