Gå til innhold

Angående venninnegjenger/jentegjenger. Dømmer de mye etter utseendet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg lett overvektig, har krøllete hår og litt kviser her og der.. Itillegg har jeg en noe spesiell klesstil. Går mye i joggebukse og tights, hettegensere osv fordi jeg føler meg comfy i det. Kort fortalt hadde jeg en venninne for en stund siden som ble invitert mye på fester hos en jentegjeng vi ble kjent med dette året. Jeg ble invitert jeg også i begynnelsen, men følte at disse andre jentene oppførte seg annerledes mot meg enn andre.. De var liksom litt sånn «stakkarslig» i oppførselen mot meg. Og når jeg prøvde å si noe virket det som de ignorerte mye av det jeg sa og fokuserte heller på hverandre. Disse jentene hadde en skikkelig jentete stil, med korte skjørt, kjoler osv mye sminke og alltid stylet hår. Endte tilslutt med at jeg ikke hørte noe mer fra dem og de endte opp med å fryse meg ute, og hun daværende venninna mi tok parti med dem.. Så jeg droppet de alle og prøver heller å finne meg noen ordentlige venner. Jeg oppførte meg helt som andre når jeg var med dem, har ingen diagnoser eller noenting så finner ingen annen forklaring enn at de fryste meg ut pga måten jeg ser ut på.. Har virkelig klesstil og slikt så mye å si på hvordan folk behandler en? Synes det er skikkelig overfladisk. Andre som har opplevd dette?

Anonymkode: 27450...7ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kutta ut gjenger, blei så lei av å bli styrt av gjengen. Hvordan jeg skulle være og leve.

Foretrekker å være meg selv, leve mitt eget liv.

Anonymkode: 2bbdd...670

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 13.04):

Jeg kutta ut gjenger, blei så lei av å bli styrt av gjengen. Hvordan jeg skulle være og leve.

Foretrekker å være meg selv, leve mitt eget liv.

Ja vurderer selv å bare drite i å være i en gjeng. Folk virker så lettpåvirkelig og falske og at alle hele tiden må mene det samme, kle seg på samme måte osv. Er bare teit hele opplegget. Takk for svar forresten.

Er det ingeb andre som har opplevd dette eller kan svare på dette? Typisk at mine tråder alltid får så få svar..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja vurderer selv å bare drite i å være i en gjeng. Folk virker så lettpåvirkelig og falske og at alle hele tiden må mene det samme, kle seg på samme måte osv. Er bare teit hele opplegget. Takk for svar forresten.

Er det ingeb andre som har opplevd dette eller kan svare på dette? Typisk at mine tråder alltid får så få svar..

Ts

Dette er typisk norsk mentalitet, alle skal være like. På alle områder, går du utenfor det som er normen i en gjeng er du dødsdømt med en gang.

Nordmenn er såpass kompliserte å forholde seg til pga de vokser opp under sterk sosial kontroll, overfører dette på andre rundt seg raskt.

Bli selvstendig, finn deg noen få venner/bekjente. Jeg har 2 gode venner, møtes kanskje maks 1 gang i uken maks. Vi er selvstendige og frie mennesker som ikke trenger mas/kontakt hver uke. Sender litt sms av og til. Men avslutter tråden på sms, må ikke svare uendelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...