Gå til innhold

Forkjølet hele høsten og vinteren vært år. Astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forkjølet hele høsten og vinteren vært år. Konstant forkjølet. Legen ville prøve med astma medisin. Men kan det være astma? Mister ikke pusten helt men blir veldig fort anpusten på denne årstiden. Er det ikke farlig får noen uten astma å ta astma medisin? 

Anonymkode: f4a69...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også være D vitamin mangel. Veldig vanlig høst og vinter, og det påvirker immunforsvar veldig. Så ta en test, de fleste trenger gode doser med tilskudd denne delen av året (sørg for å ikke være i nedre sjiktet av referanseverdiene, men godt innenfor). Har dessverre ikke tillit til at leger sjekker dette ordentlig, ingen av mine gjorde det selv da jeg klagde på dårlig immunforsvar. Og det viste seg at jeg hadde altfor lave verdier. 

Anonymkode: 8e4ca...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan også være D vitamin mangel. Veldig vanlig høst og vinter, og det påvirker immunforsvar veldig. Så ta en test, de fleste trenger gode doser med tilskudd denne delen av året (sørg for å ikke være i nedre sjiktet av referanseverdiene, men godt innenfor). Har dessverre ikke tillit til at leger sjekker dette ordentlig, ingen av mine gjorde det selv da jeg klagde på dårlig immunforsvar. Og det viste seg at jeg hadde altfor lave verdier. 

Anonymkode: 8e4ca...5b7

Dette! 

Anonymkode: 0837d...fd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er forkjølet hele høsten og vinteren vært år. Konstant forkjølet. Legen ville prøve med astma medisin. Men kan det være astma? Mister ikke pusten helt men blir veldig fort anpusten på denne årstiden. Er det ikke farlig får noen uten astma å ta astma medisin? 

Hvis det er klassisk forkjølelse symptomer høres det ikke ut som astma, dog ikke farlig å ta medisiner uten å ha det med mindre man tar vanvittige mengder. 

Anonymkode: 5efef...127

Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Astma er ikke som en forkjølelse. Men astmamedisinen kan likevel gi deg hjelp til å få bedre pust. Det er ikke farlig å ta astmamedisin selv om man ikke har astma. Men ikke overdriv doseringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...