AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Vi er et par som har vært sammen i mange år og er veldig nysgjerrige på å åpne forholdet. Vi har så vidt begynt å tenke på de praktiske sidene. Vi ønsker å få noen innspill fra andre som har praktisk erfaring med en slik samlivsform, eller andre som selv vurderer å åpne forholdet. Ikke meninger fra de som aldri kunne tenke seg et åpent forhold. Vi tenker at det er greit å ha noen kjøreregler for at vårt ryddige forhold fremdeles skal være ryddig. For egen del så tror jeg at vi bør unngå intim kontakt med arbeidskollegaer, det tror jeg kan bli for intimt og nært. Dessuten tror jeg ikke det er heldig for arbeidssituasjonen. Kona er ikke enig her. Hun er utadvendt og sosial, og jobber på en stor arbeidsplass. Hun mener det tvert i mot er tryggere med noen en kjenner godt, enn mer tilfeldige partnere som en treffer ute, eller på nett. Jeg vet hun har en god tone med flere av sine mannlige kollegaer, og jeg ser for meg at hun allerede vet om noen som er singel. Jeg er ikke det minste sjalu, men jeg tror at det å finne partnere på nett, helst noen som reiser mye feks, og som av og til er innom byen vår, er bedre partnerne i slike sammenhenger. Da får vi en fin distanse, noe jeg tror er viktig. Vi er enige om at det skal bare handle om gode seksuelle opplevelser, ikke å knytte vennskap. Dersom vi søker på nett, og deler informasjonen med hverandre, vil det føles mer åpent og tillitsfullt. Da blir det ikke usikkerhet knyttet til hemmeligheter. Jeg mener også at vi bør være fullstendig åpen rundt når det skjer. Vi bør ringes eller meldes, fortelle når vi møter noen, hvor vi er, og at vi ønsker å ligge med denne personen, om vi evt kommer til å natte over osv. Dette for vår egen trygghet. Hun er ikke like begeistret for slik rapportering. Hun ønsker at det skal kunne være mer impulsivt. Som dere skjønner er jeg den mest forsiktig her. Det er nok fordi jeg tenker at hun er den som vil få de fleste mulighetene som kvinne. Det er helt sikkert mange måter å gjøre dette på, alt etter hvilke forventninger en har. Hvilke regler tenker dere er fornuftige når det gjelder valg av partnere, og hvordan kan det praktisk gjennomføres på en trygg og fin måte som er bra for begge? Og, hvor åpne bør en være i ettertid egentlig? Jeg tenker på slike ting som å dele hvordan det var? Vi er ikke sjalu av oss, men kan det vekke ubehagelige følelser likevel, eller vil det gjøre det mer uskyldig dersom vi forteller åpent for hverandre hvordan opplevelsen var? Fint om noen som har kommet et stykke på denne tankeprosessen ønsker å dele med oss, enten dere har erfaring eller ikke, gode eller dårlige. Anonymkode: 44bed...a99
Fremmed fugl Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 TS, Som jeg leser det så har dere et stykke igjen med å ha både felles og personlige mål som er akseptert av begge. Uten det så vil det være lite hensiktsmessig å diskutere metoder som skal brukes for å nå målet. Da også balanse mellom deg, meg og oss. Som jeg leser det, så ønsker du en meget kontrollert type av ekstra relasjoner som dere kan ha, som er kun seksuelle. Dere finner sammen mulige partnere (alternativ) godkjenning av noen den andre har funnet, og hver seksuell aktivitet skal i tillegg godkjennes. Men din kjæreste ønsker seg mer av en fleksibilitet i relasjoner, der dere kan velge å forfulge enn seksuell dimensjon hvis det blir aktuelt. Sånn omtrent. Er som jeg leser din post, en vesentlig mål og ikke metodekonflikt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Utfra det du skriver, høres det ut som den beste ideen at dere i fellesskap oppsøker et bordell eller en såkalt «sexklubb», fortrinnsvis i utlandet. Anonymkode: 862a8...26f 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utfra det du skriver, høres det ut som den beste ideen at dere i fellesskap oppsøker et bordell eller en såkalt «sexklubb», fortrinnsvis i utlandet. Anonymkode: 862a8...26f Ikke mulig for deg å ta inn over deg og respektere hva de ba om og ikke? Anonymkode: becc8...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Fremmed fugl skrev (32 minutter siden): TS, Som jeg leser det så har dere et stykke igjen med å ha både felles og personlige mål som er akseptert av begge. Uten det så vil det være lite hensiktsmessig å diskutere metoder som skal brukes for å nå målet. Da også balanse mellom deg, meg og oss. Som jeg leser det, så ønsker du en meget kontrollert type av ekstra relasjoner som dere kan ha, som er kun seksuelle. Dere finner sammen mulige partnere (alternativ) godkjenning av noen den andre har funnet, og hver seksuell aktivitet skal i tillegg godkjennes. Men din kjæreste ønsker seg mer av en fleksibilitet i relasjoner, der dere kan velge å forfulge enn seksuell dimensjon hvis det blir aktuelt. Sånn omtrent. Er som jeg leser din post, en vesentlig mål og ikke metodekonflikt. Huff hørtes veldig slitsomt ut. Da blir jo spontaniteten og spenningen bort. Og vil to klare å bli enige om hvilke partnere som blir godkjente. Samtidig vil det bli ubalanse at damene får masse flere tilbud enn han. Funker det på sikt?? jeg bare tenker rundt det. Skulke d vært åpent forhold for min del hadde jeg villet hatt nye partnere etter mitt ønske og ikke trengt å si så mye til partneren. Høres så mye lettere ut. Det en ikke vet har en ikke vondt av. Bare sikre at det er kondom bruk og slike helsemessige sikringsmomenter. Og styr unna hvis det oppstår følelser eller sjalusi. kvinne Anonymkode: 745f5...daa 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Selvfølgelig kan det vekke ubehagelige følelser selv om dere i utgangspunktet er lite sjalu. Det er vel en grunn til at du ikke ønsker at hun skal ligge med kolleger. Det kan fort balle på seg og bli en større greie enn var meningen. Anonymkode: 0a171...770 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff hørtes veldig slitsomt ut. Da blir jo spontaniteten og spenningen bort. Og vil to klare å bli enige om hvilke partnere som blir godkjente. Samtidig vil det bli ubalanse at damene får masse flere tilbud enn han. Funker det på sikt?? jeg bare tenker rundt det. Skulke d vært åpent forhold for min del hadde jeg villet hatt nye partnere etter mitt ønske og ikke trengt å si så mye til partneren. Høres så mye lettere ut. Det en ikke vet har en ikke vondt av. Bare sikre at det er kondom bruk og slike helsemessige sikringsmomenter. Og styr unna hvis det oppstår følelser eller sjalusi. kvinne Anonymkode: 745f5...daa For min del betyr åpent forhold at det er full åpenhet om hva som foregår. Vil man ikke "rapportere" til partner er man ikke moden, ansvarlig og omsorgsfull nok til å ha åpent forhold. Med mindre partner helt spesifikt har poengtert at han/hun ikke ønsker slik rapport. Det er partners behov for slikt som må vektlegges, ikke hva man selv ønsker. Det er mulig å ha ulike regler for slikt, at ene må rapportere, av hensyn til partners ønske, og andre ikke, fordi partner ikke ønsker det tilbake. Uansett er partners ønsker og behov styrepinne angående slikt, og ikke egne behov. Dem er det partner som må ivareta. Vi har ikke helt like regler, fordi vi har ulike behov for hvordan ting må fungere. Anonymkode: ea9e3...562 3
Wanheda Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Følger denne. Ingen råd selv, men mannen har bragt temaet på banen
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Her kommer noen rotete tanker: Vi er litt i gang. For oss var det riktig å begynne med sexklubb og å treffe par sammen. Da kunne vi se reaksjoner og dele opplevelsene. Jeg og mannen min er både like og ulike. Jeg liker flørting, kosing og at alle er opptatt av at alle har det bra. Mannen min er mer opptatt av det fysiske og at det er godt. Begge elsker å prate med hverandre om det både før og etter. Jeg har nå prøvd å treffe en mann alene, og jeg har vel fortalt alt om dette bortsett fra å vise bilde av ham og si hva han heter. Mannen min får selvsagt vite dette om han ønsker, men vi tror det er greit at bildene i hodet er som de er. Men dette er en mann jeg aldri kunne tenkt meg å bli kjæreste med. Personligheten passer ikke meg selv om vi har god sex, og det er deilig å både vite det og kunne si det til min mann. Og dette er en grunn til at jeg synes det er fint å kjenne fyren litt. Jeg vet at det aldri ville bli en trussel. Mannen er som sagt mer på det fysiske og kunne nok tenke seg å bare være med noen for sexen. Han har ikke behov for å bli kjent med henne en gang. Men det er nok litt vanskeligere for ham, for med en lederstilling på jobb må han jo være ekstremt forsiktig der, og det er lite andre muligheter for å treffe folk i hverdagen. Kanskje vi er tilbake på å treffe par sammen igjen. Det er dumt om det blir for skjev fordeling av hvor mye vi treffer andre. Anonymkode: e898e...a53
Snublefot62 Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg synes opplegget du skisserer virker mer kontrolldominert enn bare rettet mot et åpent forhold. Og det er ikke noe galt i det om det er det en ønsker og begge er enige. Men det høres det ikke ut som om dere er, og i tillegg er du/dere usikker på hva det vekker av følelser frem i tid? Måten vi gjør det på er at vi stoler på hverandres vurdering og diskresjon. Det skal være beskyttet sex med mindre noe annet er avtalt oss i mellom, og vi skal så langt det lar seg gjøre unngå å treffe noen i fra samme kommune. Den siste regelen er noe "flytende" og vi startet med "skal ikke" men med erfaringer så har det med tiden endret seg mer i retningen av "unngå" og "helst ikke" av hensyn til diskresjon og praktiske hensyn. Ingen av oss må forhåndsgodkjenne noen eller avtaler. Vi skal heller ikke holde de hemmelige, men det skjer rett som det er at vi "glemmer" å fortelle om treff. Men det er ren forglemmelse. Vi er begge gira på hverandres vegne når vi treffer noen, og vil gjerne høre om det etterpå (som ofte fører til at vi tar en runde i senga selv). Åpenhet og tillit. For oss er det sentralt og så langt har vi vært veldig enige rundt dette. Vi er og tydelige på i det daglige at vi er glad i hverandre. Det er hverandre vi kjenner best og vil leve samlivet med. Samtidig som vi vet at vi ikke kan oppfylle alle behov hos den andre. Noe som er ekstremt greit å ha i bakhodet når min sexlyst er på bunn og hennes er på topp. Eller motsatt. Samtidig har vi lyster og behov vi ikke nødvendigvis kan eller ønsker å oppfylle med hverandre og det løser vi da med andre. Noen får og dårlig erfaring og negative følelser knyttet til åpent forhold fordi en kanskje opplever at den andre "får seg mer" enn den andre. Og ofte er det her behovet for kontroll starter etter min erfaring basert på det andre forteller meg. For om en da må godkjenne den andres person så får man kontroll og oversikt over antall og kan lettere holde "tellinga". Og da kan en alltids si nei. For noen er kanksje dette nødvendig men jeg tror det er lite lurt og kanskje et tegn på at et åpent forhold er en god løsning for dere.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Pkt1! Ikke ta noen bekjente! Finn noen i en annen by/bygd. Dere må ha 100% åpen kommunikasjon. Bli enige i reglene, tenke på alt. Tenk på konsekvenser også. Anonymkode: efd87...3dd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Om dere ikke bor i en by, ville jeg ha tenkt meg veeeeldig grundig om før jeg innledet noe forhold til noen som bor i nærheten. Men ellers ville jeg ikke brydd meg. Jeg har ligget med mange i egen by og har aldri hatt noe problemer med det. Derimot er det et stort problem at dere er så uenig om hvilke type relasjoner dere ønsker å ha. Hvorfor er du skeptisk til at hun skal ha et lett vennskapsforhold til eventuelle sexpartnere? For en kvinne gjør trygghet og nærhet til sexpartner at sexen blir myyye bedre. Poenget er vel å ha god sex? Min erfaring er at når jeg ligger med fremmede menn, blir sexen temmelig middelmådig. Så jeg foretrekker å ha faste elskere som jeg også liker. Dvs kunne snakke sammen, tilbringe litt mer tid eller kun til sex osv. Ikke hver gang nødvendigvis, men at det er åpnet for det. Ellers ville jeg følt at det ble stress! Skynde meg hjem til mannen, så han ikke føler at han blir sjalu eller usikker. Om ikke sexen blir bra, er det heller absolutt ingen vits med åpent forhold! Hilsen kvinne, erfaring fra 12 år med åpent ekteskap. Anonymkode: bc9ed...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om dere ikke bor i en by, ville jeg ha tenkt meg veeeeldig grundig om før jeg innledet noe forhold til noen som bor i nærheten. Men ellers ville jeg ikke brydd meg. Jeg har ligget med mange i egen by og har aldri hatt noe problemer med det. Derimot er det et stort problem at dere er så uenig om hvilke type relasjoner dere ønsker å ha. Hvorfor er du skeptisk til at hun skal ha et lett vennskapsforhold til eventuelle sexpartnere? For en kvinne gjør trygghet og nærhet til sexpartner at sexen blir myyye bedre. Poenget er vel å ha god sex? Min erfaring er at når jeg ligger med fremmede menn, blir sexen temmelig middelmådig. Så jeg foretrekker å ha faste elskere som jeg også liker. Dvs kunne snakke sammen, tilbringe litt mer tid eller kun til sex osv. Ikke hver gang nødvendigvis, men at det er åpnet for det. Ellers ville jeg følt at det ble stress! Skynde meg hjem til mannen, så han ikke føler at han blir sjalu eller usikker. Om ikke sexen blir bra, er det heller absolutt ingen vits med åpent forhold! Hilsen kvinne, erfaring fra 12 år med åpent ekteskap. Anonymkode: bc9ed...f0b Ts her. Dette var kloke ord. Jeg må nok tilpasse meg litt i tankene. Det er riktig som du sier, hun trenger å ha et slags tillitsforhold til den hun har sex med. Det har hun nevnt selv også. Kvinner er annerledes enn oss menn. Jeg har ingen slike behov, jeg vil bare at det skal være diskresjon rundt det. Kanskje kvinner er bedre anlagt for åpent forhold, hvor sex bare er en forlengelse av et tillitsforhold/vennskap. Anonymkode: 44bed...a99
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 Kvinne, 30 år i delvis åpent forhold her (delvis fordi «aktiviteten» er mindre per nå pga livssituasjonen. Men har litt erfaring likevel). Jeg kan forstå din partners trygghet på jobb, men dersom det er slik at man ønsker kun seksuell relasjon, ville jeg satt en grense der. Vi har selv kun seksuelle opplevelser som mål for å ha åpent forhold. Jeg jobber på en større arbeidsplass selv og har god kjemi med flere, og dersom samboeren hadde åpnet for det, kunne flere av de fristet. Utfordringen her er at de som «frister» på jobb, frister med bakgrunn av helt annen kjemi enn seksuell kjemi alene. Men mer pga personlighet etc. Da vil jeg tørre påstå tryggheten er større - men faren for å falle for noe mer er også større. Det sagt, så ER det vanskelig å finne seriøse partnere. Som mann blir du en av veldig mange «tilbydere» - og som kvinne hadde det nok vært lettere å ta noen interesserte man kjenner fra før av ja, for det er et intenst trøkk i det man registrerer seg på ulike apper/sider. Vi har vært innom sexklubb for å kjenne litt på det, det var en helt passe opplevelse. Om enn fikk vi skapt mer åpenhet i vårt eget forhold og gjøre det lettere å snakke om sex og potensielle sexpartnere på en ny måte. For oss har det vært pirrende og trygt med «rapportering”. Vi har begge hatt behov for den tryggheten av å vite litt rundt en aktuell partner, og det har også gjort at vi har hatt gode sexopplevelser innledet av samtaler rundt aktuell partner og møter. Hva vi deler: navn på person, bosted, yrke etc og om noen spesielle seksuelle preferanser har vært nevnt (jeg er feks ikke så begeistret for analsex. Om aktuell partner for mannen er det, ser jeg på det som et pluss. Om aktuell partner har erfaring innenfor noe vi er interessert i (feks light bdsm) kan det også være et pluss). Vi har også delt bilder/film fra faktiske møter. Vi deler derimot ikke nøyaktig hva som skrives osv. Vi testet det i starten (screenshot eller viste tlf) og det ble litt for intimt å se for vår del. Det er ikke alltid man er i humør til å se flørting og sexting svart på hvitt mellom partner og andre. Vi avklarer alltid med hverandre før hvert møte, at det passer både praktisk men også mentalt for den andre. Er det et første møte som går fra en planlagt kaffekopp til faktisk action, sier vi også i fra. Det åpne forholdet vi har, er noe som skal deles. Det skal styrke forholdet VÅRT som er det viktigste av alt, aldri bryte ned. Det er et felles prosjekt, og vi føler derfor ikke at det blir rapporteringsplikt når vi spiller alle kort åpne. For min egen del hadde det vært helt uaktuelt å få vite i etterkant at mannen har møtt noen andre. Det er for meg utroskap. Et krav om det hadde føltes som et evig frikort for mannen til å kunne gjøre akkurat det man føler for uten å ta hensyn. puh, dette ble langt! Jeg anbefaler i hvertfall å ta dere veldig god tid til å kjenne på det hele, avklare regler og ha stort rom for å endre mens dere tester ut. Vi harnisk brukt 3 år totalt på å finne ut egne grenser -både å ha full stopp, til å ha et ganske avklart og ukomplisert forhold til det hele i dag. Den mest avgjørende faktoren for at det går bra, er åpenheten og tilliten. Det høres kanskje ikke sånn ut ettersom vi deler mye. Men poenget er at det ligger veldig mye tillit og åpenhet i å dele åpent om noe så intimt som sexopplevelser er, om avvisninger og både vellykkede og mislykkede møter. Samt det å ha tillit til at man får tryggheten til å si «nei, i dag føler jeg meg faktisk ikke klar for at du skal være med noen andre», og det å oppleve tillit i å få et ja.. Kommunikasjon blir nøkkelen til alt. Anonymkode: a2908...20f 1 1
AprilLudgate Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 For å svare kort - så kjenner jeg kun folk som ikke har fått det til å fungere. For noen har det eksplodert ganske tidlig, for andre har det fungert tilsynelatende greit lenge. Før en eller begge treffer noen de får følelser for - gjensidig. Eller, at den ene eller begge har blitt mye lengre i primærforholdet kun fordi «vil ikke skilles og splitte opp familien - holder ut fordi underholdning på fritiden». Ikke det du vil høre, men det er nå oppsummert det jeg har sett. Den kommunikasjonen og tilliten brister på et tidspunkt, enten bevisst eller ubevisst.
Snublefot62 Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): For å svare kort - så kjenner jeg kun folk som ikke har fått det til å fungere. For noen har det eksplodert ganske tidlig, for andre har det fungert tilsynelatende greit lenge. Før en eller begge treffer noen de får følelser for - gjensidig. Eller, at den ene eller begge har blitt mye lengre i primærforholdet kun fordi «vil ikke skilles og splitte opp familien - holder ut fordi underholdning på fritiden». Ikke det du vil høre, men det er nå oppsummert det jeg har sett. Den kommunikasjonen og tilliten brister på et tidspunkt, enten bevisst eller ubevisst. Gresset er alltid grønnest der det bli vannet. Jeg ser poenget ditt. Men jeg mener at det er viktig at det hovedsaklig er samboerene som har et forhold. Og det forholdet må pleier og dyrkes akkurat som alle andre forhold. Det er i det minste vi to veldig obs på og vi setter da av tid til nettopp oss. Og dette er uavhengig av om en har åpent forhold eller ikke. For om en i et vanlig lukket forhold ikke vanner gresset så vil en og der oppleve at forholdet dør ut og man får interesse andre steder i stede for på hjemmebane. Vi har og diskutert dette med følelser og vi er såpass voksne at vi vet at når vi deler noe såpass intimt som sex med noen så er det bare et tidsspørsmål før følensene vokser til andre. Og det synes vi begge er helt ok - så lenge vi fortsetter å kommuniserer rundt det og dyrker forholdet vårt regelmessig. Kan det fortsatt gå galt? Absolutt - men det er ganske mange "vanlige" forhold som går til hedes daglig og
AprilLudgate Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 Snublefot62 skrev (54 minutter siden): Gresset er alltid grønnest der det bli vannet. Jeg ser poenget ditt. Men jeg mener at det er viktig at det hovedsaklig er samboerene som har et forhold. Og det forholdet må pleier og dyrkes akkurat som alle andre forhold. Det er i det minste vi to veldig obs på og vi setter da av tid til nettopp oss. Og dette er uavhengig av om en har åpent forhold eller ikke. For om en i et vanlig lukket forhold ikke vanner gresset så vil en og der oppleve at forholdet dør ut og man får interesse andre steder i stede for på hjemmebane. Vi har og diskutert dette med følelser og vi er såpass voksne at vi vet at når vi deler noe såpass intimt som sex med noen så er det bare et tidsspørsmål før følensene vokser til andre. Og det synes vi begge er helt ok - så lenge vi fortsetter å kommuniserer rundt det og dyrker forholdet vårt regelmessig. Kan det fortsatt gå galt? Absolutt - men det er ganske mange "vanlige" forhold som går til hedes daglig og Ja, mange forhold går i dass. Men man risikoen øker jo ved å dele intime situasjoner med en rekke personer over tid - det er jo igrunnen bare å be om trøbbel. Det er hele grunnen til at de fleste ender opp med monogami. Reduserer risikoen 🤷♀️ Vet ikke hva annet jeg skal si enn at jeg er med på ideen teoretisk - men selv lar jeg være nettopp fordi jeg ikke ønsker invitere inn høyrisiko. Men jeg har barn med min partner, da. Og null komma niks lyst til å risikere noe.
Snublefot62 Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 DundreMilfin skrev (7 minutter siden): Ja, mange forhold går i dass. Men man risikoen øker jo ved å dele intime situasjoner med en rekke personer over tid - det er jo igrunnen bare å be om trøbbel. Det er hele grunnen til at de fleste ender opp med monogami. Reduserer risikoen 🤷♀️ Vet ikke hva annet jeg skal si enn at jeg er med på ideen teoretisk - men selv lar jeg være nettopp fordi jeg ikke ønsker invitere inn høyrisiko. Men jeg har barn med min partner, da. Og null komma niks lyst til å risikere noe. Nja. Jeg er ikke enig i at risikoen øker mer for de med åpent forhold. Min menig er at risikoen øker fordi man enten ikke var så tett som en trodde eller fordi en ikke pleier forholdet godt nok. Når en da er intim med noen andre så blir det lettere å se at forholdet hjemme enten er nedprioritert eller ikke godt lenger - og da er man i en nedoverbakke.
AprilLudgate Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Nja. Jeg er ikke enig i at risikoen øker mer for de med åpent forhold. Min menig er at risikoen øker fordi man enten ikke var så tett som en trodde eller fordi en ikke pleier forholdet godt nok. Når en da er intim med noen andre så blir det lettere å se at forholdet hjemme enten er nedprioritert eller ikke godt lenger - og da er man i en nedoverbakke. Ja. Teorien er som sagt fin, men har tilgode å se at de jeg kjenner som har prøvd får det til i lengda.
Snublefot62 Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 DundreMilfin skrev (56 minutter siden): Ja. Teorien er som sagt fin, men har tilgode å se at de jeg kjenner som har prøvd får det til i lengda. Praksisen fungerer og for mange. Men åpenbart ikke alle. Jeg lever i et åpent forhold selv og kjenner et par andre par som og gjør det og har gjort det over lenger tid. Fellesnevner er kommunikasjon seg imellom, tillit til den andre og prioritering av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå