Gå til innhold

Utgjør dagens hekser en fare for samfunnet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er syndig med dette? Jesus dreiv jo også med magi. Han ble dessverre hengt på korset for det. 

Anonymkode: 2ee6c...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tror at magi og lignende er virkelig. Før jeg begynte å lese på KG hadde jeg aldri hørt om noen som var bekymret over sånt. Jeg var overbevist om at det var noe man sluttet å bekymre seg over for minst 150 år siden, da vitenskapen og allmenn utdanning begynte å sige inn i hodene på folk.

Anonymkode: b4be1...365

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke tror på Gud og Jesus Kristus, tror du heller ikke på djevelen og demoner og derfor ikke på hekser og magi. Da er det ikke noe å bekymre seg for, for dem. Men for oss som tror på dette og vet sannheten; jo det er alvorlig. Sort magi er ekte og ingen hekser er god/snill. Jeg gir en god f hva andre sier; du kan være en god/snill person, men nei, ikke heks.

Latterliggjøringen her inne begynner å bli latterlig; enkelte burde seriøst lese i Bibelen om hva som står om endetiden så de selv ikke oppfyller Bibelske profetier ;) 

Anonymkode: 7bbce...ee7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Motelvibes said:

Du snakker om andres manglende kunnskap mens din mangel er enorm. 

Så verken Gardner eller Sanders var interessert i langt, langt yngre kvinner, og ville idag blitt karakterisert som gamle griser ...?

Regn ut selv:

Gardner var født i 1884.

Doreen Valiente i 1922. 38 år yngre.

Lois Bourne i 1928. 44 år yngre.

Patricia Crowther i 1927. 43 år yngre.

Eleanor Bone i 1911. "Bare" 25 år yngre.

Og Alex Sanders var født i 1926, mens Maxine Sanders var født i 1946. 20 år yngre.

Opprett en tråd på KG og spør om det er greit at en gubbe i 60-årene har "rituell" sex med noen som er 44 år yngre, og jeg er spent på reaksjonene.

Anonymkode: ecf55...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utgjør ikke en fare med mindre de bruker samisk magi og ganner folk :) 

Anonymkode: 7203a...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så verken Gardner eller Sanders var interessert i langt, langt yngre kvinner, og ville idag blitt karakterisert som gamle griser ...?

Regn ut selv:

Gardner var født i 1884.

Doreen Valiente i 1922. 38 år yngre.

Lois Bourne i 1928. 44 år yngre.

Patricia Crowther i 1927. 43 år yngre.

Eleanor Bone i 1911. "Bare" 25 år yngre.

Og Alex Sanders var født i 1926, mens Maxine Sanders var født i 1946. 20 år yngre.

Opprett en tråd på KG og spør om det er greit at en gubbe i 60-årene har "rituell" sex med noen som er 44 år yngre, og jeg er spent på reaksjonene.

Jeg tror det vedkommende henviste til, var at det er ganske spesielt å anta at de som er wicca-tilhengere i dag bedriver rituell sex med gamle menn. Wicca er ikke en hierarkisk organisasjon hvor en sentral gruppe ledere sender ut prester til lokale organisasjoner slik som i for eksempel den katolske kjerke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe om svart magi, skademagi, i artikkelen. Wicca bedriver ikke svart magi fordi de tror det kan slå tilbake på dem selv.

I trolldomsprosessenes tid ble hekser anklaget for å ha fest og samleie med Satan, spise barn, ønske å ta over verden for Satan. Kan minne om QAnons syn på demokrater de frykter. 

Anonymkode: 540af...745

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De utgjør ikke en fare med mindre de bruker samisk magi og ganner folk :) 

Anonymkode: 7203a...95b

Det finnes ikke slik samisk magi. Men misjonærene trodde det fordi samene trodde på andre guder/krafter. Misjonærene trodde til og med at Satan bodde i tromma. Noen samer trodde på både Gud og andre guder/krefter.

Hilsen student i religionsvitenskap.

Anonymkode: 540af...745

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke misbruk av barn alvorlig ...?

Resultatet av en "religion" med "rituell nakenhet":

'White witch coven' took part ritualistic sex abuse of young girls, court told

https://www.theguardian.com/uk/2012/nov/28/witches-sex-abuse-allegations-children-court

The alleged victims, the youngest of whom aged three to five, were then abused by their tormentors before being given money and sweets to buy their silence, Truro crown court was told.

[...]

Jason Beal, prosecuting, said some of the assaults took the form of rituals with the young girls' wrists tied. He said a dagger had been involved and wax poured onto the bodies, according to testimony from some of the victims.

One witness had told police that Petrauske claimed to be involved in a coven of white witches. Beal said: "She was taken to a house where pagans were present. Jack Kemp was present and 'German Pete' [Petrauske] was also there. She was given alcohol, told to dance and take her clothes off."

Oklahoma child abuse case involves Wiccans

https://wildhunt.org/2018/08/oklahoma-child-abuse-case-involves-wiccans.html

MEEDER, Okla. — Police rescued an emaciated 15-year-old male, “JJ,” from an Oklahoma farm on July 12. It appears that the boy’s father and stepmother, who have been charged with a number of counts of abuse and neglect, are Pagan.

Prosecutors have made multiple allegations of abuse and neglect. JJ weighed just 80 pounds, and had a scalp wound and several broken bones. Despite a reported well-stocked refrigerator and pantry, JJ allegedly had to forage for his own food . His caretakers only allowed him inside the farmhouse to use the bathroom, according to reports. The boy was forced to sleep in the barn with the farm animals.

Prosecutors also allege that, when doctors examined JJ, they found twigs in his stomach, and shotgun pellets in his leg.

Er Wicca virkelig så harmløst som NRK gir inntrykk av ...?

Ritualene i Wicca involverer ikke bare nakenhet og "rituell" sex, men også elementer av binding og BDSM. Hvilke følger dette får i rituell sammenheng der voksne automatisk får kontroll over barn, kan dere tenke dere selv.

Men hva kan man vel forlange av en "religion" funnet opp av en mann som etter å ha passert 60 hadde "rituell" sex med 40 år yngre jenter; den praktiske utførelsen av ritualene i Wicca er en gave til pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke misbruk av barn alvorlig ...?

Resultatet av en "religion" med "rituell nakenhet":

'White witch coven' took part ritualistic sex abuse of young girls, court told

https://www.theguardian.com/uk/2012/nov/28/witches-sex-abuse-allegations-children-court

Oklahoma child abuse case involves Wiccans

https://wildhunt.org/2018/08/oklahoma-child-abuse-case-involves-wiccans.html

Er Wicca virkelig så harmløst som NRK gir inntrykk av ...?

Ritualene i Wicca involverer ikke bare nakenhet og "rituell" sex, men også elementer av binding og BDSM. Hvilke følger dette får i rituell sammenheng der voksne automatisk får kontroll over barn, kan dere tenke dere selv.

Men hva kan man vel forlange av en "religion" funnet opp av en mann som etter å ha passert 60 hadde "rituell" sex med 40 år yngre jenter; den praktiske utførelsen av ritualene i Wicca er en gave til pedofile.

Det finnes råtne epler i alle religioner. Rituell sex er ikke vanlig i wicca, det er et stort rødt flagg. Det er er heller ikke påbudt med nakenhet, og er man naken er det helt frivillig og ikke seksuelt i det hele tatt. 

Anonymkode: 923e3...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En heks er enkelt og greit en kvinne med paranormale evner. De kan bruke det til gode formål eller mørke.

Dark-magick er en virkelig ting. De som driver med det gjør ekte ødeleggelse for dems ofre. Det er ekte magi. Mørk magi eksisterer og er virkelig. Det kan bokstavelig talt ta livet av deg.

Mørket har prøvd å utslette meg 2 ganger, altså, det var 2 spirituelle overnaturlige ondskapsfulle skapninger fra Mørket selv som prøvde seg på meg.

Og jeg utkjempet dem alle. 

De eksisterer.

Det er Sannheten. Omvendt mening er feil. 

Mørket vil ALDRI vinne over meg.

Endret av Conal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om du ikke tror på Gud og Jesus Kristus, tror du heller ikke på djevelen og demoner og derfor ikke på hekser og magi. Da er det ikke noe å bekymre seg for, for dem. Men for oss som tror på dette og vet sannheten; jo det er alvorlig. Sort magi er ekte og ingen hekser er god/snill. Jeg gir en god f hva andre sier; du kan være en god/snill person, men nei, ikke heks.

Latterliggjøringen her inne begynner å bli latterlig; enkelte burde seriøst lese i Bibelen om hva som står om endetiden så de selv ikke oppfyller Bibelske profetier ;) 

I tilfelle du ikke tuller (noe du kanskje gjør): Svært mange personlig kristne i Norge tror aldeles ikke på fortapelsen i form av evig pine, og dermed ikke på Gamle-Erik eller andre menneskeskapte skikkelser. Du vil bli del av et meget godt selskap om du teologisk følger etter disse. De er i alle fall liberale og oppegående nok til å vurdere Bibelen i kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som tror at magi og lignende er virkelig. Før jeg begynte å lese på KG hadde jeg aldri hørt om noen som var bekymret over sånt. Jeg var overbevist om at det var noe man sluttet å bekymre seg over for minst 150 år siden, da vitenskapen og allmenn utdanning begynte å sige inn i hodene på folk.

Kvinner er sterkt overrepresentert blant dem som benytter seg av eller lefler med det alternative. Så du er i alle fall på riktig forum for å finne slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du har fått en muslimsk like av meg. Helt enig👍🏾

Anonymkode: 80742...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2022 at 11:26 AM, AnonymBruker said:

Leser i dag på nrk.no om yngre hekser i Norge som fortsatt bedriver heksekunst.

https://www.nrk.no/norge/hekser-og-heksekunst-er-populaert-blant-mange-unge--1.16145531

Er det ikke noe vi burde bekymre oss over? Trodde utøvelsen av sort magi var nærmest utryddet. Fikk en skikkelig uggen følelse når jeg leste dette.

Anonymkode: 04712...4da

Ja best å begynne å sanke sammen til bål nå

Anonymkode: 12230...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft! Wicca bitchene aner ikke hva de driver med.
True black magic er noe som tar en hel livstid å lære.
De roter med ting de ikke forstår.

Hadde en britisk berte som skulle være super-black metal og flytta til Hell (Norge) og shit.
Hun fant en død kråke over bibelen. Da tror jeg hun skjønte tegninga.
I dag bor hun i Australia og ser ganske smashing ut og hører på helt annerledes musikk.

Jeg husker henne veldig godt: Usikker drittunge på 17 år, ny i Norge, tilpassa seg språket og knulla absolutt alle.
Vi brukte å kødde med hverandre: "Brain damaged?" Også svarte hun: "Super brain damaged"
Cool girl, men usikker.

But I digress... hun var skikkelig svart og shit og flytta til Hell og shit.... meh! 
Godt å se at hun endelig er trygg på seg selv i dag.
Ønsker kun det beste for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2022 at 4:04 AM, AnonymBruker said:

Er vel ikke lenge før staten fremmer dette som noe normalt og positivt, slik det gjør med annen syndig oppførsel.

Anonymkode: 965f7...79f

Hva da?

Anonymkode: 12230...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...