Gå til innhold

Utgjør dagens hekser en fare for samfunnet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser i dag på nrk.no om yngre hekser i Norge som fortsatt bedriver heksekunst.

https://www.nrk.no/norge/hekser-og-heksekunst-er-populaert-blant-mange-unge--1.16145531

Er det ikke noe vi burde bekymre oss over? Trodde utøvelsen av sort magi var nærmest utryddet. Fikk en skikkelig uggen følelse når jeg leste dette.

Anonymkode: 04712...4da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitalogy skrev (3 minutter siden):

Disse er alternative og til dels ny-religiøse. De er omtrent like "farlige" som homeopater og krystallhealere.

Så de bare bløffer om at de behersker sort magi? Er det det du påstår?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å tro at man er heks (noe som gjelder alle) og å faktisk være en heks (noe som gjelder ingen)!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes det i det heletatt noen som har bevist at de kan magi eller at magi faktisk er noe som eksisterer?.

Anonymkode: 3489e...c59

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vitalogy
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja. Jeg har ingen problemer med å godta at de selv er oppriktige og har tro på det de snakker om. Slik sett vil ikke jeg si at de "bløffer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de holder på slik for sin egen del og egen selvutvikling, ikke for å påpakke andre samme tro og oppfatninger. Tenker det er helt greit, og ingenting å bekymre seg for :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noen er seriøst interessert i temaet og det er helt greit for meg. 

Jeg ser det ellers som en litt opprørsk hobby for barn i oppvekst. Til og med strikse Gunilla Perssons datter Erika holder på med det og Gunilla har holdt på med sitt forhold til sin Gud og hjernevasket datteren i hele hennes oppvekst og...det går seg nok til, forsvinner nok av seg selv etter hvert, men så lenge folk protesterer på det utenfra, så holder det interessen og protestoppmerksomheten ved like  og da fortsetter de med det. 

Svaret på hovedspørsmålet er nei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/hekser-og-heksekunst-er-populaert-blant-mange-unge--1.16145531

Er det ikke noe vi burde bekymre oss over? Trodde utøvelsen av sort magi var nærmest utryddet. Fikk en skikkelig uggen følelse når jeg leste dette.

Sort magi? Nevnes jo ikke i det hele tatt...

Anonymkode: fa4d2...206

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er vel ikke lenge før staten fremmer dette som noe normalt og positivt, slik det gjør med annen syndig oppførsel.

Anonymkode: 965f7...79f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er vel ikke lenge før staten fremmer dette som noe normalt og positivt, slik det gjør med annen syndig oppførsel.

Huff.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sommer2464 skrev (31 minutter siden):

Huff.

Eh, staten fremmer mye, mye verre ting enn det der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (48 minutter siden):

Eh, staten fremmer mye, mye verre ting enn det der.

Du har sikkert rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig at man i år 2022 ikke har kommet lenger enn at man praktiserer en "urgammel" religion som en gammel gris fant på for å ha et påskudd til å få småjentene til å kle seg nakne, og Gardner satte nok stor pris på "rituell" sex, som i praksis var like spirituell som kjøttdeigen man får kjøpt på KIWI.

Men i en tid da mangel på kunnskap blir sett på som noe positivt, er det ingen grunn til å bli forundret over folks dumhet.

Wicca er sannelig en flott religion for en mann som nærmer seg 40, og vil innvie en 20 år yngre kvinne som "yppersteprestinne" - ja da, Alec Sanders var også glad i yngre jenter.

Lurer sannelig på hvor stor interessen ville vært for Wicca blant disse mennene om man fjernet den "rituelle" nakenheten; antagelig ville interessen ha vært tilnærmet null.

Anonymkode: ecf55...dd9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pussig at man i år 2022 ikke har kommet lenger enn at man praktiserer en "urgammel" religion som en gammel gris fant på for å ha et påskudd til å få småjentene til å kle seg nakne, og Gardner satte nok stor pris på "rituell" sex, som i praksis var like spirituell som kjøttdeigen man får kjøpt på KIWI.

Men i en tid da mangel på kunnskap blir sett på som noe positivt, er det ingen grunn til å bli forundret over folks dumhet.

Wicca er sannelig en flott religion for en mann som nærmer seg 40, og vil innvie en 20 år yngre kvinne som "yppersteprestinne" - ja da, Alec Sanders var også glad i yngre jenter.

Lurer sannelig på hvor stor interessen ville vært for Wicca blant disse mennene om man fjernet den "rituelle" nakenheten; antagelig ville interessen ha vært tilnærmet null.

Anonymkode: ecf55...dd9

Du snakker om andres manglende kunnskap mens din mangel er enorm. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 11.26):

Lacuna skrev (På 30.10.2022 den 11.41):

Jeg tror de holder på slik for sin egen del og egen selvutvikling, ikke for å påpakke andre samme tro og oppfatninger. Tenker det er helt greit, og ingenting å bekymre seg for :) 

Slapp helt av Ts.. ikke noe å uroe seg for. 

Anonymkode: 5ac82...4ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste faren her er at de i sin selvutvikling faktisk ender opp med å bli mer usikre på seg selv.

Anonymkode: 5ac82...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...