AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Ser flere sier at aap er lavere enn uføretrygden. Men er ikke begge 66% av tidligere inntekt? Noen som vil forklare for meg? 😁 Anonymkode: 0dbe0...3e9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Er det minstesatsen det er snakk om, mon tro? Anonymkode: 46d84...79d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det minstesatsen det er snakk om, mon tro? Anonymkode: 46d84...79d Hmmm, kanskje det? Bare hører man får mer utbetalt som uføretrygdet enn aap og fikk det ikke helt til å stemme 😊 Anonymkode: 0dbe0...3e9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Minstesatsen er høyere, men beregningsgrunnlaget ellers er også forskjellig. Hovedregel: Minstesats av AAP = 2G og minstesats av uføretrygd = 2,48G For AAP beregner de 66% av lønna det siste året før du ble syk. For uføretrygd brukes snittet av de tre beste av de fem siste årene før du ble syk, og så oppjusteres det i henhold til dagens verdi. Siden beregningene gjøres på forskjellig måte vil beløpene også bli ulike. Anonymkode: d2412...e6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Minstesatsen er høyere, men beregningsgrunnlaget ellers er også forskjellig. Hovedregel: Minstesats av AAP = 2G og minstesats av uføretrygd = 2,48G For AAP beregner de 66% av lønna det siste året før du ble syk. For uføretrygd brukes snittet av de tre beste av de fem siste årene før du ble syk, og så oppjusteres det i henhold til dagens verdi. Siden beregningene gjøres på forskjellig måte vil beløpene også bli ulike. Anonymkode: d2412...e6b Takk for svar og forklaring. Da forstår jeg litt mer. Men f.eks jeg som har gått opp hvert år vil da ikke ha mer i uføretrygd enn aap? Eller misforstår jeg nå? Ts Anonymkode: 0dbe0...3e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå