Pipaluk Skrevet 3. november 2022 Forfatter #141 Skrevet 3. november 2022 Bombasi skrev (5 timer siden): Synes denne saken er vanskelig å forstå seg på. Personen nevner nevrologi som grunn til rullestol, men jeg tror det er mer psykologi inne i bildet enn hva hovedpersonen selv mener. Men den eneste konklusjonen jeg har til det er at jeg er glad jeg ikke har BIID og lever i situasjonen. Og at folk får gjøre som de vil. Om noen som ikke har behov for rullestol velger å bruke livet i en rullestol, får det bli deres sak og problem. Ser ingen grunn til at folk skal drive på å hate vedkommende for dette. Har ikke opplevd så mye hat i denne debatten. Men når det gjelder det norske tilfellet ( ulike artikler og saker vi diskuterer) så har han ikke opplevd mye hat, men mest støtteerklæringer ( egentlig flott at folk kan oppføre seg). Jeg har derfor ikke dårlig samvittighet for å komme med noen kritiske spørsmål rundt BIID. Spesielt dette at han har fått dekket rullestol av NAV. Det er meget betenkelig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #142 Skrevet 3. november 2022 Pipaluk skrev (20 minutter siden): Har ikke opplevd så mye hat i denne debatten. Men når det gjelder det norske tilfellet ( ulike artikler og saker vi diskuterer) så har han ikke opplevd mye hat, men mest støtteerklæringer ( egentlig flott at folk kan oppføre seg). Jeg har derfor ikke dårlig samvittighet for å komme med noen kritiske spørsmål rundt BIID. Spesielt dette at han har fått dekket rullestol av NAV. Det er meget betenkelig. Ja men den kritikken får vi stille nav... Anonymkode: f7837...d0c
Bombasi Skrevet 3. november 2022 #143 Skrevet 3. november 2022 Pipaluk skrev (13 minutter siden): Har ikke opplevd så mye hat i denne debatten. Men når det gjelder det norske tilfellet ( ulike artikler og saker vi diskuterer) så har han ikke opplevd mye hat, men mest støtteerklæringer ( egentlig flott at folk kan oppføre seg). Jeg har derfor ikke dårlig samvittighet for å komme med noen kritiske spørsmål rundt BIID. Spesielt dette at han har fått dekket rullestol av NAV. Det er meget betenkelig. Skrev ikke det utifra debatten på KG, for den har jeg ikke lest. Men han selv påpekte mye hat på God Morgen Norge i dag, så da antar jeg at han har fått det. Kritiske spørsmål og tankemyldringer er lov innenfor rimelighetens tegn. Når folk blir påståelig uten å ha innsyn eller empati, da blir det ekkelt (uten at jeg påpeker at dette gjelder deg). Som jeg skrev først så er BIID langt utenfor min forstand til å forstå, derav gidder jeg ikke late som. Og hvis det er slik at den enkle rullestolen fra NAV ga han et nytt og bedre liv, ja da får det bare være. Det er ikke der skoen min trykker, da NAV sløser og kaster penger rundt seg overalt og alltid på ingenting og mye. Hadde man bare visst alt tullet NAV bruker på pasienter og stønadsmottakere, så hadde man fått sjokk. Visste du at NAV sender AAP'ere ut på "arbeidsrettede tiltak" der de punger ut i titusenvis-kroners-klassen for at pasienter skal oppsøke kvakksalvere og alternativbehandlere? F.eks så koster det 20 000 kr for èn pasient å stå på et ark og rope STOPP til symptomer og sykdom i 12 timer, i et forsøk på å "helbrede" den syke. Metoden kalles Lightning Process og er det største humbuget som finnes. Bare for å sette den "evigvarende" rullestolen til kanskje 4-5 000 i perspektiv.... 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #144 Skrevet 3. november 2022 Krever også disse personene å få hjelpemidler via Nav og lignende da eller? Og hvordan velger helsetjenesten å forholde seg til slikt? Synes det har gått så alt for langt nå. Hvorfor har folk et så stort problem med å bare være den de er? 😓 Virker som en slags flukt fra virkeligheten eller noe. Anonymkode: fba69...1d8 1 1
introverten Skrevet 3. november 2022 #145 Skrevet 3. november 2022 Denne historien bare styrker mine fordommer mot folk i rullestol. Jeg tror mange av de som sitter i rullestol bare er late. Jeg har sett en rullestolbruker som la rullestolen i bagasjerommet og GIKK frem til førersete. Tror mange sitter i rullestol for å få fordeler i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #146 Skrevet 3. november 2022 Pipaluk skrev (6 timer siden): Er han hypokonder eller har et sterkt ønske om å ha kreft? Nei men det hadde blitt det samme. Behandler man en pasient utifra subjektiv opplevelse eller etter objektive funn? Virker som noe har endret seg. Anonymkode: 6b835...af1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #147 Skrevet 3. november 2022 Bombasi skrev (1 time siden): Skrev ikke det utifra debatten på KG, for den har jeg ikke lest. Men han selv påpekte mye hat på God Morgen Norge i dag, så da antar jeg at han har fått det. Kritiske spørsmål og tankemyldringer er lov innenfor rimelighetens tegn. Når folk blir påståelig uten å ha innsyn eller empati, da blir det ekkelt (uten at jeg påpeker at dette gjelder deg). Som jeg skrev først så er BIID langt utenfor min forstand til å forstå, derav gidder jeg ikke late som. Og hvis det er slik at den enkle rullestolen fra NAV ga han et nytt og bedre liv, ja da får det bare være. Det er ikke der skoen min trykker, da NAV sløser og kaster penger rundt seg overalt og alltid på ingenting og mye. Hadde man bare visst alt tullet NAV bruker på pasienter og stønadsmottakere, så hadde man fått sjokk. Visste du at NAV sender AAP'ere ut på "arbeidsrettede tiltak" der de punger ut i titusenvis-kroners-klassen for at pasienter skal oppsøke kvakksalvere og alternativbehandlere? F.eks så koster det 20 000 kr for èn pasient å stå på et ark og rope STOPP til symptomer og sykdom i 12 timer, i et forsøk på å "helbrede" den syke. Metoden kalles Lightning Process og er det største humbuget som finnes. Bare for å sette den "evigvarende" rullestolen til kanskje 4-5 000 i perspektiv.... Var hen på Frokost-tv i dag også? Anonymkode: f7837...d0c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #148 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (53 minutter siden): Denne historien bare styrker mine fordommer mot folk i rullestol. Jeg tror mange av de som sitter i rullestol bare er late. Jeg har sett en rullestolbruker som la rullestolen i bagasjerommet og GIKK frem til førersete. Tror mange sitter i rullestol for å få fordeler i samfunnet. Overhodet ikke. Det er ikke kun de som er lamme som bruker rullestolen, men også folk som er dårlig til bens, me, kronisk bekkenledd syndrom osv. Anonymkode: f7837...d0c 1 1
Bombasi Skrevet 3. november 2022 #149 Skrevet 3. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var hen på Frokost-tv i dag også? Anonymkode: f7837...d0c Ja, i en slags kort og vennlig debatt med en annen kjent rullestolbruker som er lam, som har reagert mot saken. Endret 3. november 2022 av Bombasi 1 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. november 2022 #150 Skrevet 3. november 2022 Det er en psykisk lidelse.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #151 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (3 timer siden): Denne historien bare styrker mine fordommer mot folk i rullestol. Jeg tror mange av de som sitter i rullestol bare er late. Jeg har sett en rullestolbruker som la rullestolen i bagasjerommet og GIKK frem til førersete. Tror mange sitter i rullestol for å få fordeler i samfunnet. Hva var merkelig med det? Og hvis du tenker det å sitte i rullestol er et latmannsliv sammenlignet med åikke gjøre det, tror jeg du vil få deg et aldri så lite sjokkhvis du noensinne får behov for en. Anonymkode: 541d4...947 5 1
Gjest vilkåret Skrevet 3. november 2022 #152 Skrevet 3. november 2022 Tror de som nevnte munchausen er inne på det. Jeg tror det er noe tilknytningsproblemer der man ønsker å få en type omsorg/ bli sett på en spesiell måte. Når man har levd nært på folk som er fysisk syke på ordentlig, så er biid selvsagt provoserende. Enkelte ønsker amputere av seg armer og/ eller bein. Noen ønsker miste synet. Å ha tanker som det er en ting, men å lete etter en måte å gjennomføre er hinsides
introverten Skrevet 3. november 2022 #153 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var merkelig med det? At hun nektet å svare på hvilken diagnose hun hadde. Jeg tok bilde av henne når hun gikk og sendte det til kommunen. Hun burde ikke ha HC-kort når hun kan gå. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #154 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (12 minutter siden): At hun nektet å svare på hvilken diagnose hun hadde. Jeg tok bilde av henne når hun gikk og sendte det til kommunen. Hun burde ikke ha HC-kort når hun kan gå. Det er ikke lovlig å forfølge folk og ta bilder. Du er ikke helt god altså🤔 Anonymkode: f7837...d0c 5
emilie123 Skrevet 3. november 2022 #155 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (14 minutter siden): At hun nektet å svare på hvilken diagnose hun hadde. Jeg tok bilde av henne når hun gikk og sendte det til kommunen. Hun burde ikke ha HC-kort når hun kan gå. Det er mange som i perioder må bruke rullestol, men som kan gå litt innimellom. 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #156 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (14 minutter siden): At hun nektet å svare på hvilken diagnose hun hadde. Jeg tok bilde av henne når hun gikk og sendte det til kommunen. Hun burde ikke ha HC-kort når hun kan gå. Wow. Du må lære deg hva gående rullestolbruker er, og så må du forstå at ingen trenger å svare deg på hva deres private helseproblemer er. Du har ingen rett på å få vite det. Det vet heldigvis kommunen Får du hc kort så trenger du det faktisk. De er ikke enkle å få. Og veldig mange som bruker rullestol kan gå litt, men ikke nok til å klare seg uten. Jeg kan selv gå ut av bilen og sette meg i rullestolen. Sammenlign det med bil. Hvorfor bruke en om du kan gå? Jo, fordi det vil ta for mye tid/krefter å gå. Noen har smerter, fatigue, svimmelhet, det er mange mange grunner til at folk trenger rullestol. Anonymkode: 4c974...201 5
Pipaluk Skrevet 3. november 2022 Forfatter #157 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja men den kritikken får vi stille nav... Anonymkode: f7837...d0c ikke bare NAV. Selv om det offentlige tydeligvis betaler så betyr ikke det at enkeltpersoner ikke selv kan velge å betale alt selv. Han er i en priviligert situasjon som rullestolbruker med frisk kropp og fungerende bein. Selv om det finnes ordninger så trenger ikke han å utnytte det for å få en ønsket type rullestol. Det er er noen økonomiske stønadsordninger som jeg kan søke på og få ganske uproblematisk pga egen sykdom og funksjonshemming. Men fordi jeg rett og slett ikke trenger det, så blir det helt feil for meg å søke om det. Det er sløsing av fellesskapets midler. 3
Pipaluk Skrevet 3. november 2022 Forfatter #158 Skrevet 3. november 2022 introverten skrev (26 minutter siden): At hun nektet å svare på hvilken diagnose hun hadde. Jeg tok bilde av henne når hun gikk og sendte det til kommunen. Hun burde ikke ha HC-kort når hun kan gå. Er du et forumtroll? eller veldig lite opplyst? En person kan få handikapparkering av veldig mange ulike årsaker. jeg vet at noen til og med får det pga mage/tarmlidelser. Beina fungerer helt greit, men de trenger å parkere nærme for å rekke å gå på do før det går talt. En person kan få handikapparkering etter hofteoperasjoner. En slik tillatelse kan vare opp til fem år. Så min gamle onkel utnytter det til sitt fulle, selv når han er fullt førlig. Jeg håper dog at han ikke bruker en plass som en mer bevegelseshemmet person har bruk for. 3
Sarah93 Skrevet 4. november 2022 #159 Skrevet 4. november 2022 Pipaluk skrev (På 3.11.2022 den 22.24): Er du et forumtroll? eller veldig lite opplyst? En person kan få handikapparkering av veldig mange ulike årsaker. jeg vet at noen til og med får det pga mage/tarmlidelser. Beina fungerer helt greit, men de trenger å parkere nærme for å rekke å gå på do før det går talt. En person kan få handikapparkering etter hofteoperasjoner. En slik tillatelse kan vare opp til fem år. Så min gamle onkel utnytter det til sitt fulle, selv når han er fullt førlig. Jeg håper dog at han ikke bruker en plass som en mer bevegelseshemmet person har bruk for. Dette er nok et troll. Jørund Victoria har selv sagt flere ganger at hun ikke bruker handicap-parkering. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #160 Skrevet 5. november 2022 On 11/3/2022 at 5:00 PM, Bombasi said: Det er ikke der skoen min trykker, da NAV sløser og kaster penger rundt seg overalt og alltid på ingenting og mye. Hadde man bare visst alt tullet NAV bruker på pasienter og stønadsmottakere, så hadde man fått sjokk. Visste du at NAV sender AAP'ere ut på "arbeidsrettede tiltak" der de punger ut i titusenvis-kroners-klassen for at pasienter skal oppsøke kvakksalvere og alternativbehandlere? F.eks så koster det 20 000 kr for èn pasient å stå på et ark og rope STOPP til symptomer og sykdom i 12 timer, i et forsøk på å "helbrede" den syke. Metoden kalles Lightning Process og er det største humbuget som finnes. Bare for å sette den "evigvarende" rullestolen til kanskje 4-5 000 i perspektiv.... Jeg er veldig spent på hva slags arbeidsrettede tiltak som finnes i NAV hvor brukere skal oppsøke "kvakksalvere og alternativbehandlere"? Anonymkode: fcce3...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå