GÃ¥ til innhold

Sexliv ved graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 💛 Har flere opplevd at partneren har fått nedsatt sexlyst når du har vært gravid? Han sier at jeg ser bra ut, det har INGENTING med utseende mitt å gjøre. Det har med det faktum at det vokser hans og mitt barn inni meg og da føles det rart/feil å ha samleie. Jeg er ekstremt sensitiv og følsom nå når jeg er gravid så jeg tar det veldig personlig.  Jeg har fortsatt sexlyst nå når jeg et gravid, det har aldri vært borte. Han kjærtegner meg ellers.. Koser på meg og er helt lik seg selv som før jeg ble gravid. Flere som har opplevd at mannen/kjæresten har mistet sexlysten da du var gravid? 

Anonymkode: 43df8...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, rundt starten av tredje trimester merket jeg at han fikk mindre sexlyst. Han sier det er fordi han ser jeg virker sliten og har diverse ondter og vil derfor ikke presse meg til noe. Han er med på sex om jeg initierer. Har prøvd å si flere ganger at om han har lyst på meg er det veldig fint at han viser det da jeg føler meg veldig ufresh i gravidkroppen. Trenger på en måte bekreftelse og har ikke alltid helt selvtilliten til å initiere til sex nå under graviditeten. Funker sånn halvveis. Har mye mindre sex enn før, men må i uke 39 må jeg innrømme at det går helt fint uten 😅

Anonymkode: d05b3...29d

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei. Vi har vel hatt sex 4 ganger etter positiv test, å det var før magen poppet ut rundt uke 22. I følge han er det ikke noe galt, men det er jo åpenbart det, så jeg har konkludert med at han ikke er komfortabel med magen/babyen og det faktum at jeg føler at jeg beveger meg som en hvalross. Satser på at det bedrer seg når ungen er ute og jeg kommer meg i bedre form igjen. 

Anonymkode: e2814...9b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 💛 Har flere opplevd at partneren har fått nedsatt sexlyst når du har vært gravid? Han sier at jeg ser bra ut, det har INGENTING med utseende mitt å gjøre. Det har med det faktum at det vokser hans og mitt barn inni meg og da føles det rart/feil å ha samleie. Jeg er ekstremt sensitiv og følsom nå når jeg er gravid så jeg tar det veldig personlig.  Jeg har fortsatt sexlyst nå når jeg et gravid, det har aldri vært borte. Han kjærtegner meg ellers.. Koser på meg og er helt lik seg selv som før jeg ble gravid. Flere som har opplevd at mannen/kjæresten har mistet sexlysten da du var gravid? 

Anonymkode: 43df8...c2a

Ja. Hverken jeg eller samboeren min ønsket sex under mine svangerskap.

Anonymkode: 1ce27...fe7

Skrevet

Masse tråder om dette temaet her. Min eks ble veldig kåt da hun var gravid, og det passet meg helt utmerket.  

En kollega derimot, var som din fyr. Han kom helt ut av det, og til og med et år etter fødselen, hadde han ikke turt å ta initiativ.  

Snakk om det, er mitt råd. Si at du har behov for denne tilhørigheten, og trygg ham med at barnet har det trygt der, og har best av to foreldre som ligger med hverandre.  

Anonymkode: 83543...d53

• Hjerte 1
Skrevet

Mange menn mister selvsagt lysten på partner under graviditeten. Jeg synes det er ganske merkelig at enkelte kvinner later til å ikke skjønne grunnen😂

Anonymkode: 4e97a...38f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange menn mister selvsagt lysten på partner under graviditeten. Jeg synes det er ganske merkelig at enkelte kvinner later til å ikke skjønne grunnen😂

Anonymkode: 4e97a...38f

Hvilken selvsagt grunn da? Opplys oss.

Anonymkode: 6f26a...f07

• Liker 2
Skrevet

Da kona ble gravid mistet jeg ikke lysten på sex. Men var vel ikke så opplyst, så jeg var redd vi kunne skade fosteret om vi hadde sex…

Jeg fortalte henne mine tanker, og hun forsikret meg om at det ikke var mulig å,skade fosteret bare ved å ha sex.

Etter det hadde vi herlig sex helt frem til dagen før fødselen. Det samme hadde vi neste gang hun ble gravid.

Så nei jeg fikk ikke mindre lyst på henne når hun var gravid, hun var jo fortsatt like fantastisk og herlig. Vi måtte bare tilpasse til hvilke stillinger vi brukte, ettersom magen vokste og tok litt mer plass 🥰

Skrevet

Jeg har mye lyst enda, han også. Men begge deler er nok helt vanlig 😊 anbefaler å snakke om, og forstår at du trenger bekreftelse på at det ikke er deg det står på 

Skrevet

Min mann er helt lik. Har ikke hatt sex siden første uken i mai da var jeg ca halveis i svangerskapet. 

Anonymkode: a257a...873

Skrevet

Ja da opplevde det da jeg var gravid. Det gikk fint de første 3-4 mnd, etter det dalte sexlysten hans veldig. Kunne gå 3 uker mellom hver gang, og de siste 3 mnd hadde vi ikke sex i det hele tatt.

Jeg følte meg frustrert og avvist i den perioden, selv om han prøvde å forsikre meg om at det var ikke meg det var noe galt med. Han hadde bare ikke lyst, men klarte ikke å finne helt årsaken bak det men at han trodde det hadde med graviditeten å gjøre. Han visste at han ikke kunne skade fosteret med å ha sex, men han følte også at en tredje part var tilstede på en måte hvis vi hadde oss. 

Jeg klarte meg gjennom det, og lysten hans var tilbake da ungen ble født. Da var det han så måtte vente til renselsen var ferdig, og jeg turte å prøve. (ca 6 uker)

Sexlysten kommer nok tilbake for mannen din også. Det er flere venner av meg som har hatt samme problem også, så du er definitivt ikke alene. I mellomtiden foreslår jeg at du heller tilfredsstiller deg selv hvis du må, det fungerte i alle fall delvis for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...