Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #1 Skrevet 4. desember 2005 Kjøpte en pakke ferdig pekkerkake deig på butikken i går, men ser til min store forskrekkelse at det ikke står hvor lenge de skal stekes eller på hvor mange grader........ Regner med det er 170-180 grader, 5-6 min... stemmer dette, eller tar jeg helt feil nå....???? Trenger hjelp raskt, vil stare bakingen snart..
Brunhilde Skrevet 4. desember 2005 #2 Skrevet 4. desember 2005 Sakset følgende fra en oppskrift på nettet: ... Stek kakene midt i ovnen ved 200-225 C i 4-6 minutter. Jeg steker på 200 grader, men jeg tar aldri tiden. Tar kakene ut når jeg syns fargen er fin.
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2005 #3 Skrevet 4. desember 2005 Hei! I min pepperkakeoppskrift skal kakene steke ved 175 grader i 8-10 minutter. (Nederste rille) Lykke til!
Gjest frua Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Takk for det.... Jeg har stekt pepperkaker med ungene i kveld. Stekte dem til de ble harde Og svarte....... såååååååååååååå dum vettu. guttungen sa jo at dem ble harde når vi tok dem ut av ovnen og dem fikk kjølet seg. Sånn går det når mor er sta og j..... Har lært nå, og prøver en annen dag.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 Jeg stekte mine på 175 grader i ca 9 minutter (midt i ovnen). Da ble de fine (noen var litt tykke - etter god hjelp fra barna..). Ingen bleke og ingen brente..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå