Gå til innhold

Hvordan vasker du vinduene?

Blåttvann

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg vet det finnes tusen forskjellige tips og triks på Google, men jeg ønsker å vite hva som funker for akkurat deg når du skal vaske vinduene dine?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke føler at jeg får til å vaske uten at det blir skjoldete, stripete eller legger seg en tynn film. Det ser bra ut rett etter vaskingen, men så kommer sola rundt hushjørnet og vinduene ser ikke ut! 😬

Jeg har prøv forskjellige såper og midler, har prøvd med kluter, microfiberkluter og nal. :forvirra:

Vinduene er helt nye fra i år, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker med zalo og salmiakk, skikkelig godt så det skummer og renner, må jo få vekk skiten og ikke bare pusse den utover. Så vasker jeg det av godt med rent vann, så en nal, så glassklut om det er noen striper igjen. Har alltid pene blanke vinduer. Ikke vær redd for å pøse på. 

Bruker en god skvett salmiakk til en bøtte varmt vann og en liten skvett zalo

Anonymkode: 0809d...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonvask blandet med vann. Bruker klut og så nal etterpå. Går over med glassklut i hjørner og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det alt for sjelden, men utvendig synes jeg i alle fall at Jif sitt vindusvaskesystem fungerer bra, og raskt går det også!

Anonymkode: 68eaf...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Jeg bruker Jif vinduvask eller Nylonvask i vannet. Vasker med våt klut først, deretter med oppvridd klut og så nal til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette for mange år siden, og bruker jif vindusvask i vannet. 

CB381C90-6D07-4432-907F-F4CC6A9FFCC6.jpeg

Anonymkode: 8a66f...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvilken metode man bruker så er vindusvask ferskvare. Utvendig så kommer det sand og rusk i første vindkast og det ser skittent ut igjen. Nyt vinduene i noen minutter etter vask og overse alt til neste gang du gidder å vaske. 

Anonymkode: da65f...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun vann og zalo. Vaskesvamp, Nal og avispapir. 

Anonymkode: 246e7...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vasker med zalo og salmiakk, skikkelig godt så det skummer og renner, må jo få vekk skiten og ikke bare pusse den utover. Så vasker jeg det av godt med rent vann, så en nal, så glassklut om det er noen striper igjen. Har alltid pene blanke vinduer. Ikke vær redd for å pøse på. 

Bruker en god skvett salmiakk til en bøtte varmt vann og en liten skvett zalo

Anonymkode: 0809d...9ef

Samme her! :) bruker nalsettet fra europris med mikrofibertrekkene og glassklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg bruker kun vann og zalo. Vaskesvamp, Nal og avispapir. 

Anonymkode: 246e7...91b

Avispapir er best 😊

Anonymkode: a261a...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun mikrofiberklut med vann, ingen såpe, og nal. Har elektrisk nal fra Kärcher som jeg bruker nå men vanlig nal fungerer også fint. Vinduene blir helt blanke uten skjolder, også på utsiden selv om det er skittent. Går da over med mikrofiberkluten et par ganger.

Skjønner ikke hvorfor folk velger å bruke såpe.

Anonymkode: 5dc61...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...