AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Noen med erfaring om dette kan funke i lengden? Har møtt en fantastisk mann og vi har vært sammen en liten stund. Vi har til sammen fem barn og skal ikke ha flere, heldigvis veldig enig om det. Foreløpig har ikke barna møtt den andre partneren eller hverandre, vi ønsker å vente lenge med det til vi er helt sikre på forholdet oss i mellom. Vi har det helt fantastisk nå, er begge stupforelsket og det har blitt til at jeg mer eller mindre har flyttet inn hos han de ukene vi ikke har barna, og synes det er skikkelig tungt å være fra hverandre den uken vi har barna på hver vår kant. Vi har snakket en del om at vi ikke ønsker å flytte på barna, eller utsette de for den påkjenningen å få påtvunget en ny familie som skal alle bo sammen under samme tak med så mange barn. At vi kommer til å fortsette å bo sammen annenhver uke til i hvertfall de fire eldste barna flytter ut, det er kanskje 7-10 år til. Har noen erfaring med at det går bra å ikke flytte sammen over så lang tid, jeg savner han jo som en gal den andre uken, men nå er vi jo enda nyforelsket. Kanskje dette faktisk kan være med på å opprettholde spenningsfølelsen i et forhold og unngå det styret og stresset som ofte ødelegger forhold med all hverdagslogistikken. Jeg tenker jo at etterhvert når barna blir involvert så kan vi jo begynne og ha en middag sammen i uken og dra på hytteturer sammen alle sammen i felles helger f.eks, men generelt så er målet å ikke flytte barna fra sine nærmiljøer slik at de alle fremdeles kan gå til den andre foreldren sin, skole og venner… Anonymkode: 7d387...df2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Ikke flytt sammen. Dere har det fint nå. Dere savner hverandre. Skal dere flytte sammen blir det fort kaos, alltid noen som blir misfornøyde, konflikter osv. hold det slik dere har i dag. Jeg har tre barn boende hos meg. Hadde jeg fått kjæreste, har jeg forhåndsbestemt meg for at jeg ikke vil ha samboer før alle er så og si ute av rede. Anonymkode: b3900...ab5 4 2 2
Blåjojo Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Ikke tenk på å flytte sammen enda. Dere kan jo begynne å være sammen de ukene dere har barna etter hvert. Med så mange barn kan det fort bli for kaotisk og for mye logistikk til at dere bevarer forelskelsen særlig lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg har en venninne som bor med kjæresten sin hver annen uke, da er barna deres hos den andre forelderen. De får det til å funke og har vært sammen i 6-7 år. Da har de fullt fokus på banra og deres aktiviteter den uken de har barna og hverandre den andre uken. Han flytter inn til henne i barnefri uke pga avstand til jobb . De har barn på ca samme alder som går bra overens, og drar på ferier sammen bl.a. Men det blir ikke å flytte sammen før siste barn er flyttet hjemmefra. De strotrives med situasjonen og får det fil å funke Anonymkode: f45b6...67a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Du klarer jo å være vekke fra barna dine annenhver uke. Og du er jo forhåpentligvis mer glad i dem. Da tenker jeg at du må klare å være uten kjæresten annen hver uke. Anonymkode: 13853...570 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Du blir vant til det. Og kommer nok å sette pris på det etter vært. Du slipper den byrden med ulike regler . Du ha dager dere er sammen alle sammen gjøre noe gøy . Kan dra på ferie sammen. Mulig ha det som en mål lagt framme. Men du må virkelig huske. Sånn dere har det nå blir det ikke viss dere flytter inn meg alle barna. Jeg har 2 barn mannen 3 . Jeg nektet å steppe inn som mamma til ungene . Men jeg er en fin bonus. De har en mor og jeg hadde nok med å ha mine . Jeg hadde ikke behov å måtte balansere andres regler med mine når jeg oppdro mine . Det gikk helt fint. Alle er så så og si voksene . Og vi forsetter å bo litt til å fra . For det deilig å være litt selvstendige også . Vært sammen i snart 20 år. Anonymkode: 48c27...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå