AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Når går grensen for at du sender snørrete barn i skole og barnehage? Feber? dårlig allmenntilstand? hva mener du er dårlig allmenntilstand? Anonymkode: be44c...086
Tomas77 Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Feber og hvis de er reduserte. Altså mindre aktive eller ser slitne ut fra morgenen. En hel dag i barnehage og skole krever mye så sender ikke halvkleine unger. Snørr derimot ser jeg ikke noe problem med. 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 Sender med snørr. Nedsatt allmentilstand er for meg at barnet er mer slapp enn vanlig. Anonymkode: 75803...912 3
Luckiness Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Grensen går ved feber og nedsatt allmenntilstand. Feks ekstra trøtt, mer passiv enn ellers på morgenen (vanligvis rett på leking, men ved sykdom setter barnet seg gjerne i sofaen og lener hodet sitt og ser sliten ut), dårlig matlyst, merkbart mindre søvn i løpet av natten pga feks oppvåkninger av tett nese/hoste o.l. Jeg ser ofte at barnet er blank i øynene de gangene barnet er syk/såpass forkjølet at en må holde seg hjemme. Men det å ha rennende nese, snufsing, litt hoste går fint å ha uten å måtte være hjemme. Så lenge det ikke påvirker dagen negativt for barnet. Mange barn går jo rundt å snufser halve (eller hele…) året. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når går grensen for at du sender snørrete barn i skole og barnehage? Feber? dårlig allmenntilstand? hva mener du er dårlig allmenntilstand? Anonymkode: be44c...086 Dårlig allmenntilstand , må selvsagt ikke ha feber for det. Slapp, trøtt, sutrete Anonymkode: a9255...06c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg sender hjem unger fra skolen hvis de nyoppstått sitter og hoster eller snørrer så mye at de er mer opptatt av det enn av å være på skolen. Slike unger er det rett og slett ikke hyggelig å være i nærheten av verken for meg eller klassekameratene, og de burde heller være hjemme for å slappe av enn å være i klasserommet hvor jeg stiller krav til prestasjon. Jeg holder også hjemme egne unger om de feks ligger og hoster og hoster og hoster hele natta. De blir helt utslitte av det, og har da ikke noe i barnehagen å gjøre dersom resten av barna skal få den oppmerksomheten de burde fra de voksne. Anonymkode: 0f7a8...5c2 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Holder de hjemme om de har feber eller nedsatt allmenntilstand. Nedsatt allmenntilstand er slapp, sliten, trøtt, rett og slett litt slått ut selv om det ikke er feber. Anonymkode: fe375...0d0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Luckiness skrev (2 timer siden): Grensen går ved feber og nedsatt allmenntilstand. Feks ekstra trøtt, mer passiv enn ellers på morgenen (vanligvis rett på leking, men ved sykdom setter barnet seg gjerne i sofaen og lener hodet sitt og ser sliten ut), dårlig matlyst, merkbart mindre søvn i løpet av natten pga feks oppvåkninger av tett nese/hoste o.l. Jeg ser ofte at barnet er blank i øynene de gangene barnet er syk/såpass forkjølet at en må holde seg hjemme. Men det å ha rennende nese, snufsing, litt hoste går fint å ha uten å måtte være hjemme. Så lenge det ikke påvirker dagen negativt for barnet. Mange barn går jo rundt å snufser halve (eller hele…) året. Akkurat som dette gjør vi også. Snørr, snufs og et og annet host kommer og går jo absolutt hele tiden uten at de blir syke. Så man ser på om de faktisk er syke, dvs feber og dårlig allmenntilstand. Anonymkode: f7b9e...8ff
Gjest Sprite Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 Sender Såklart barnet selv om det er snørr. Feber er grensen. Eventuelt nedsatt allmenntilstand
Luckiness Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Akkurat som dette gjør vi også. Snørr, snufs og et og annet host kommer og går jo absolutt hele tiden uten at de blir syke. Så man ser på om de faktisk er syke, dvs feber og dårlig allmenntilstand. Anonymkode: f7b9e...8ff 👍 og en til ting: hvis vi vurderer at dagen må tilpasses formen til barnet så er det ikke barnehage. Barnehagen kan ikke tilpasse seg et slitent snørrete barn. Er de feks ganske snørrete og det er turdag så må en gjerne vurdere om det er best for barnet å være hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Luckiness skrev (2 minutter siden): 👍 og en til ting: hvis vi vurderer at dagen må tilpasses formen til barnet så er det ikke barnehage. Barnehagen kan ikke tilpasse seg et slitent snørrete barn. Er de feks ganske snørrete og det er turdag så må en gjerne vurdere om det er best for barnet å være hjemme. Dette tror jeg det er mange foreldre som ikke vet. At barnehagen ikke kan tilpasse seg enkeltbarn som ikke er helt friske. Anonymkode: 6af9d...6df 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 Nå spørs det hva man mener med snørrete. Er det en liten dråpe som kommer nå og da er det en ting, men ikke hvis syndefloden renner ut nesa. Da er rett og slett ikke barnet i form og bør være hjemme. Vi går i en bhg hvor barn med «mye» snørr blir sendt hjem, og det er jeg glad for. Det minsker smittepresset og vi har ikke ofte syke barn (i forhold til hva jeg hører fra andre). Anonymkode: 8bb66...776 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når går grensen for at du sender snørrete barn i skole og barnehage? Feber? dårlig allmenntilstand? hva mener du er dårlig allmenntilstand? Anonymkode: be44c...086 Foreldre burde være flinkere til å holde hjemme syke barn. Istedet for at 30+stykker familier skal måtte bli syk på omgang så hold de hjemme npr de er syk OG 24 timer etter feberfri OG 48timer etter siste diare/oppkast vær så snill!!! Så sykt lei av egoister og sykdom no!! Litt snørr må du regne med men om det er myr bør du kanskje vurdere og ha de hjemme en dag eller to til.. Formen deres er vel ikkr helt bra enda heller da.. Ikke bare temp som bestemmer sykdom! Anonymkode: ed717...614 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 Feber og/eller nedsatt allmenntilstand. Nedsatt allmenntilstand er når barnet virker slitent og slapt og dårlig. Snørr er ingen grunn til å bli hjemme, da hadde vi brukt opp alle sykt-barn-dagene allerede i januar... Anonymkode: 83bc9...578 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 Hvis jeg skulle holdt barnet hjemme hver gang det er snørrete hadde det ikke blitt mye tid i barnehagen 😂 holder han hjemme ved feber eller nedsatt allmenntilstand Anonymkode: 1e8ce...968 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Foreldre burde være flinkere til å holde hjemme syke barn. Istedet for at 30+stykker familier skal måtte bli syk på omgang så hold de hjemme npr de er syk OG 24 timer etter feberfri OG 48timer etter siste diare/oppkast vær så snill!!! Så sykt lei av egoister og sykdom no!! Litt snørr må du regne med men om det er myr bør du kanskje vurdere og ha de hjemme en dag eller to til.. Formen deres er vel ikkr helt bra enda heller da.. Ikke bare temp som bestemmer sykdom! Anonymkode: ed717...614 Noen av oss har jobb. Anonymkode: ad844...75f 2 1
GammelKaktus Skrevet 31. oktober 2022 #17 Skrevet 31. oktober 2022 Min liker jo skolen så han vil jo helst gå uansett, prøve i allefall. Men er almenntilstanden dårlig, altså sliten og trøtt så må han være hjemme uansett. Veldig høy feber og mye hosting så må han og være hjemme. Har han litt feber og i god form så kan han gå og prøve seg. Snørr er ikke god nok grunn for å være hjemme. Omgangssyke er jo en annen kategori da må han jo bli hjemme men det har vi bare hatt en gang og det var i barnehagetiden,, bank i bordet. 😄
ms. Perfect Skrevet 31. oktober 2022 #18 Skrevet 31. oktober 2022 Ved dårlig allmenntilstand eller sykdommer som har andre restriksjoner. F.eks vannkopper. Dårlig allmenntilstand er nedsatt energinivå.
tussi84 Skrevet 31. oktober 2022 #19 Skrevet 31. oktober 2022 Holder barnet hjemme med feber eller nedsatt allmenn tilstand, evt begge deler. Følger også 24 t feberfri som vår barnehage har som regel. Vi har akkurat hatt barnet vårt hjemme 10 dager fra barnehagen. Først 5 dager med feber, deretter 6 dager med omgangssyken rett etterpå. Det inkluderer da 48 t regelen for oppkast/diaré.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #20 Skrevet 31. oktober 2022 tussi84 skrev (12 minutter siden): Holder barnet hjemme med feber eller nedsatt allmenn tilstand, evt begge deler. Følger også 24 t feberfri som vår barnehage har som regel. Vi har akkurat hatt barnet vårt hjemme 10 dager fra barnehagen. Først 5 dager med feber, deretter 6 dager med omgangssyken rett etterpå. Det inkluderer da 48 t regelen for oppkast/diaré. Den 24 timer feberfri synes jeg er litt vanskelig. Si at ungen ungen hadde feber i dag morges og ble holdt hjemme, men kl 18 i kveld så er allmenntilstanden fin og feberen er ikke til stede. Det blir litt tåpelig å holde ungen hjemme og ta ut sykt barn-dag i morgen om ungen ikke har feber og allmenntilstanden er god. Det er selvfølgelig noe helt annet med omgangssyke. Anonymkode: ad844...75f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå