Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 15 år, sammen i 18. Jeg har ikke vært kåt på ham på mange, mange år og nå er pliktsex'en noe jeg alltid går og gruer meg til. Han er snill som et lam, det er kjempeviktig for ham at jeg blir tilfredsstilt. Men jeg ser på ham som en bror og det stritter imot i hele kroppen min når han starter med tungekyssing og med å ta på meg. Jeg føler at jeg mister hele meg i dette her. 

Det blir katastrofe både økonomisk og logistikkmessig i fht barna om vi skiller oss. Jeg har jo heller ikke noe ønske om å leve alene resten av livet mitt. 

Er det noen som har erfaring med å la mannen få tilfredsstilt sine seksuelle behov utenfor ekteskapet? Jeg vet imidlertid hverken om han hadde orket det, eller om jeg hadde orket å la ham gjøre det - for det er jo vi som er gift og som har valgt hverandre, det skitner til ekteskapet om dere skjønner. Og jeg hadde vært livredd for utvikling av følelser da han kun har hatt to andre sexpartnere i livet sitt utenom meg, jeg hadde vært redd for uønskede svangerskap, kjønnssykdommer osv...

Anonymkode: fb723...201

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare være ærlig og si det som det er? Pliktsex dreper jo det meste. 

Anonymkode: 88152...438

• Liker 6
Skrevet

Umulig å finne tilbake til de følelsene du hadde for ham tidligere, da?

Anonymkode: d1c60...951

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umulig å finne tilbake til de følelsene du hadde for ham tidligere, da?

Anonymkode: d1c60...951

Hvordan finner man tilbake til de da?

Anonymkode: 90c20...641

Skrevet

Hvor aktiv har du vært i deres sexliv opp gjennom årene ts? Og hvordan vedlikeholder du ditt eget sexliv?

Anonymkode: a8189...e5c

• Liker 3
Gjest vilkåret
Skrevet

18 år sammen? Vær litt ærlig. Du trenger ikke si at han frastøter deg, men du kan si noe ala at du har følt deg mer distansert og føler ikke så mye tiltrekning og du lurer på om dere kan finne en løsning på det. Eller noe sånt. Det kan være at dere kan finne gløden igjen, men det krever kanskje litt ekstra innsats hos begge.

Og ja, det vil nok være en hard og tung samtale, men jeg ser ikke helt at dette blir bedre utenom. De fleste langvarige forhold har nok perioder der de må være brutalt ærlige med hverandre for å kunne fortsette leve sammen. Noen ganger blir forholdet styrket, andre ganger kan det være at det bare ikke går lenger.

Hva var det du likte ved mannen din i begynnelsen? Noe ved oppførselen, utseende, vaner han hadde eller annet?

Skrevet

Hva med å prøve sexolog, samlivsterapaut eller lignende? Dere har vært sammen i 18år, tenker dette er kanskje noe som er mer eller mindre vanlig å gå gjennom innimellom? Jeg er gammeldags sånn sett og tenker om man vill klarer man å jobbe seg gjennom det meste, men det krever jo innsatts fra begge. Du må være ærlig med mannen din, og dere må jobbe for å finne en løsning

Anonymkode: 34192...5a3

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bryte vaner. Gjøre noe nytt dere begge ikke kan sammen. Bryte kamp skal vi tro fæbrik jentene osv. 

Anonymkode: 48ae3...8f2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
vilkåret skrev (38 minutter siden):

18 år sammen? Vær litt ærlig. Du trenger ikke si at han frastøter deg, men du kan si noe ala at du har følt deg mer distansert og føler ikke så mye tiltrekning og du lurer på om dere kan finne en løsning på det. Eller noe sånt. Det kan være at dere kan finne gløden igjen, men det krever kanskje litt ekstra innsats hos begge.

Og ja, det vil nok være en hard og tung samtale, men jeg ser ikke helt at dette blir bedre utenom. De fleste langvarige forhold har nok perioder der de må være brutalt ærlige med hverandre for å kunne fortsette leve sammen. Noen ganger blir forholdet styrket, andre ganger kan det være at det bare ikke går lenger.

Hva var det du likte ved mannen din i begynnelsen? Noe ved oppførselen, utseende, vaner han hadde eller annet?

Det er sant. Dette er jo en tøff prat som vi faktisk MÅ ta. Forhåpentligvis så kan vi finne en ny glød. Jeg elsker ham jo, han er en fin og snill mann som blant annet er en veldig god far. 

TS

• Liker 4
Skrevet

Først og fremst må du snakke med han om dette, selv om det er vondt. 

Pliktsex kan føre til avsky, som det allerede har begynt å gjøre. Og avsky er drepen for et forhold. 

Så kan dere kanskje prøve en sexolog? Tipsene derfra kan være så mangt, fra å sitte og se hverandre i øynene, til å gjøre noe sammen som gir adrenalin, til å sette av tid for date nights eller prøve nye ting i senga. Det er ikke så lett å gi generelle tips her. 

Men jeg tror ikke det er uvanlig at erotikken forsvinner litt etter så mange år, det er kjedelig og rutine, og mange mener faktisk at spesielt kvinner ikke er helt skrudd sammen for langvarig monogami. Biologien vil ha oss til å ligge med flere. Så erd et kjedelig å skylde på biologi, men uansett så skal du i all fall vite at det ikke er uvanlig å miste sexlysten og det trenger ikke være noen sin "feil".

Men om du vil være med han så må dette tas opp, uten at noen skal skylde på hverandre, men bli enige sammen om at dette vil man prøve å gjøre noe med. 

Anonymkode: 3fb30...3ca

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er et offer i en sammenheng som dette. Kona har nektet meg sex i flere år, men holder meg gående med falske løfter om sex «snart»,  prøver å holde meg blid ved å kompensere på andre måter osv. At dette ødelegger meg mentalt, gjør meg ensom, gir meg angst og depresjoner forandrer ikke hennes oppførsel. Hun gir meg akkurat nok til at jeg ikke kan gå. Vær så snill og ikke oppfør deg sosiopatisk mot din mann. Enten skjerper du deg eller så skiller du deg av hensyn til han.

Anonymkode: 1f7bc...b0f

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke jeg som kommer til å slite økonomisk, det er ham. Jeg er uansett veldig glad i ham og jeg syns det er for dumt å bryte opp og gjøre barna våre til skilsmissebarn pga dette. Ett av barna våre har i tillegg et spesielt stort behov for trygghet og forutsigbarhet pga diverse diagnoser. Og vi er som sagt et godt team. Vi krangler svært lite. Men jeg har altså dessverre ingen lyst på ham lenger. Det er som å ha en pinne i munnen når vi kysser. 

Som en annen her foreslo påen veldig fin og konstruktiv måte, så er det nok på tide med den vanskelige samtalen. For å se om vi kan gjenfinne den gamle gløden. Det gav meg faktisk håp å lese.

For man skal ikke bare kaste vekk 18 års samliv. Det heter faktisk i gode og onde dager. 

TS

Men du må jo forstå at om du virkelig mener det er frastøtende å ha sex, eller bare kysse partneren din, så må du fortelle dette til vedkommende å la han være delaktig i om dette er greit for han eller ikke.

Om jeg hadde vært gift i 18 år og mine kone hadde skrevet noe slikt og faktisk følt det slikt, så ville jeg avsluttet relasjonen. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er et offer i en sammenheng som dette. Kona har nektet meg sex i flere år, men holder meg gående med falske løfter om sex «snart»,  prøver å holde meg blid ved å kompensere på andre måter osv. At dette ødelegger meg mentalt, gjør meg ensom, gir meg angst og depresjoner forandrer ikke hennes oppførsel. Hun gir meg akkurat nok til at jeg ikke kan gå. Vær så snill og ikke oppfør deg sosiopatisk mot din mann. Enten skjerper du deg eller så skiller du deg av hensyn til han.

Hva med å ta litt ansvar selv? Skill deg, søk hjelp, snakk med kona. It taket two to tango.

Anonymkode: 713a4...165

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere aldri prøvd sexolog/parterapeut osv?

Det er jo bare å si det som det er?

»Ønsker ikke brudd, har det supert ellers - men sliter veldig med sexlyst. Ønsker å prøve muligheter for å få til en endring». 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du et ikke et offer - du ser jo alt og kan gå om du ønsker.

• Liker 6
Skrevet

Men hvorfor har du hatt pliktsex?

Hvor lenge har du hatt pliktsex? 

Hvem er du egentlig pliktig sex mot? Er det han som har krevd sex? ...For det er usexy.

Anonymkode: 66784...77f

• Liker 3
Gjest vilkåret
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du kan ta det i en egen tråd. Men når det har gått år på den måten tenker jeg at du må innse at det kanskje ikke er noen følelser der lenger. Kanskje det var en periode der dere hadde en sjans om dere klarte snakke sammen, men når det går så lenge så dør ofte kjærligheten. Da er det kanskje like godt å gå fra forholdet før man begynner å hate hverandre

Selvsagt "kan" du gå om du velger å gjøre det. Et brudd er veldig vondt noen måneder, å leve i et kjærlighetsløst forhold gjør vondt dag etter dag, år etter år.

Skrevet

Dette er jo et perfekt eksempel på hva jeg alltid sier. At et forhold handler primært om logistikk og økonomi. Man er ikke skapt for å ha sex med samme person i mer enn maks et år. Også tror man at 20 år skal funke? Nei. Det er en grunn til at de som lever i åpne forhold eller har sex med andre under samtykke rapporterer at de er lykkeligere i sine forhold.

Anonymkode: b63be...e9e

Skrevet

Jeg gikk fra kjæresten min når jeg begynte å føle vemmelse når han kysset meg og ville ha sex. Føltes som overgrep å ligge med han, følte meg helt jævlig etterpå. Vi hadde ikke felles barn; så klart enklere for meg å gå. Prøvde over flere år å finne tilbake til følelser, men resulterte i at jeg tilslutt følte avsky for han. Noe jeg fortsatt gjør, ett år etter brudd.

Anonymkode: 3c602...269

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært gift i 15 år, sammen i 18. Jeg har ikke vært kåt på ham på mange, mange år og nå er pliktsex'en noe jeg alltid går og gruer meg til. Han er snill som et lam, det er kjempeviktig for ham at jeg blir tilfredsstilt. Men jeg ser på ham som en bror og det stritter imot i hele kroppen min når han starter med tungekyssing og med å ta på meg. Jeg føler at jeg mister hele meg i dette her. 

Det blir katastrofe både økonomisk og logistikkmessig i fht barna om vi skiller oss. Jeg har jo heller ikke noe ønske om å leve alene resten av livet mitt. 

Er det noen som har erfaring med å la mannen få tilfredsstilt sine seksuelle behov utenfor ekteskapet? Jeg vet imidlertid hverken om han hadde orket det, eller om jeg hadde orket å la ham gjøre det - for det er jo vi som er gift og som har valgt hverandre, det skitner til ekteskapet om dere skjønner. Og jeg hadde vært livredd for utvikling av følelser da han kun har hatt to andre sexpartnere i livet sitt utenom meg, jeg hadde vært redd for uønskede svangerskap, kjønnssykdommer osv...

Høres ut som han er kjedelig og forutsigbar. Ikke rart du ikke tenner. Du trenger "spenning".

Hva med å snakke om det? Dere kan jo oppsøke sexolog sammen. Lære hvordan dere kan skape seksuell spenning i ekteskapet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det helt likt. Ingen lyst på mannen etter 16 år sammen. Jeg har fortalt ham det og han er selvsagt lei seg, men han er villig til å være med meg for det. Nå har vi vært i limbo i snart et år. Sexolog og psykolog er forsøkt uten hell. Jeg tror jeg snart slipper han fri. 

Anonymkode: c0120...32b

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...