Gå til innhold

Underlimt vask eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ut deler av kjøkkenet, og fikk på IKEA-tegnetimen anbefalt å ha underlimt vask. Benkeplaten skal være av laminat og jeg har planer om å installere kjøkkenet selv. Er ca. 2000,- dyrere enn nedfelt vask. Er det slik at underlimt vask er vanskeligere å installere? Er usikker på om det er verdt det prismessig også. Noen anbefalinger rundt dette?

Anonymkode: a583c...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt underlimt. Vi bestilte kjøkken fra Strai, den kom ferdig underlimt. Verdt hver krone. Men, kjøkkenet vårt kom på ca 350 000kr, da har ikke 2000kr så mye å si fra eller til..

Anonymkode: f0491...9fe

• Liker 3
Skrevet

Underlimt vask kommer vanligvis ferdig installert i benkeplata når det er laminat eller heltre, så de 2000 kronene er nok kostnad for utskjæring og underliming. I sten/kompositt etc. underlimes det som regel på stedet.

Anonymkode: bb306...fd8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

❤️❤️ Underlimt vask ❤️❤️

Anonymkode: 84c6e...def

Skrevet

Da jeg kjøpte nytt kjøkken, var det absolutt første jeg sa til konsulenten: jeg skal ha underlimt vask. 

Det er SÅ verdt pengene. 

Anonymkode: 46a3d...d38

• Liker 2
Skrevet

Mens jeg er veldig glad i vasken vår med avrenningssone i stål ned i vasken. Underlimt krever at en er mer nøye når en bruker vann

Anonymkode: cc222...22f

• Liker 1
Skrevet

Kjenner noen som nylig fikk installert kjøkken, og de ble frarådet underlimt vask på laminat-benkeplate på grunn av vanskeligheter med å unngå vann inn. 

Anonymkode: 2c534...f59

• Liker 2
Skrevet

Definitivt underlimt. 

Anonymkode: 30888...62b

• Liker 1
Skrevet

Underlimt vask MÅ man bare ha

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mens jeg er veldig glad i vasken vår med avrenningssone i stål ned i vasken. Underlimt krever at en er mer nøye når en bruker vann

Jaha?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri valgt underlimt av en helt enkel grunn. Lim blir alltid porøst og løsner etterhvert.

Anonymkode: 06849...f3a

Skrevet

Kjøpte kjøkken fra ikea for 13 år siden. Valgte da underlimt vask, og den kom jo allerede festet i benkplaten. Og den er like fin i dag, selv om jeg spruter en del med vann, og er ikke nøye med å tørke etterpå.

Anonymkode: e17aa...a7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg ville aldri valgt underlimt av en helt enkel grunn. Lim blir alltid porøst og løsner etterhvert.

Anonymkode: 06849...f3a

Ja, så en gang et matlagingsprogram der hele vasken plutselig løsnet underveis.

Anonymkode: 4499e...d9c

Skrevet

Min underlimte vask fra hth i laminat benkeplate er like fin som ny. Det er 12 år siden kjøkkenet var nytt. 

Anonymkode: 9c985...99c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 0.55):

Skal bytte ut deler av kjøkkenet, og fikk på IKEA-tegnetimen anbefalt å ha underlimt vask. Benkeplaten skal være av laminat og jeg har planer om å installere kjøkkenet selv. Er ca. 2000,- dyrere enn nedfelt vask. Er det slik at underlimt vask er vanskeligere å installere? Er usikker på om det er verdt det prismessig også. Noen anbefalinger rundt dette?

Anonymkode: a583c...e0f

Underlimt vask, uten tvil. Mye eklere å holde det rent på kjøkkenet :) 

Anonymkode: 7d508...544

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, så en gang et matlagingsprogram der hele vasken plutselig løsnet underveis.

Anonymkode: 4499e...d9c

Men at det skjedde en gang på et program betyr ikke at det er noe som pleier å skje med underlimte vasker 😂 hvis det hadde vært saken så hadde de ikke fortsatt å tilby det.

Anonymkode: 30888...62b

• Liker 1
Skrevet
Rucula skrev (17 timer siden):

Jaha?

Var den beskjeden vi fikk hos kjøkkenleverandør. Dyrere var det også. Jeg synes løsningen vi har nå funker veldig bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var den beskjeden vi fikk hos kjøkkenleverandør. Dyrere var det også. Jeg synes løsningen vi har nå funker veldig bra. 

Jeg har hatt underlimt vask i det forrige huset med heltre. 

Nå i dette huset var i underlimt vask med steinplate. Veldig pent, veldig praktisk. Har aldri vært et problem

Verdt hver krone

• Liker 1
Skrevet

Hva er forskjellen på underlimt og nedfelt?

Skrevet

Hva er underlimt vask?

Anonymkode: e2895...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...