AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 Og hvor kan man i så fall finne det? Anonymkode: 2606a...0a9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Jada, det finnes! I frysedisken ligger de gjerne. Ikke så lett tilgjengelig som svinekoteletter, som er langt mer tilgjengelig, og mye billigere. Anonymkode: 3903b...eb7
Brunhilde Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 T-bonesteak er jo en kotelett av storfe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Brunhilde skrev (9 timer siden): T-bonesteak er jo en kotelett av storfe. Selvsagt. Hvorfor ? ----------------- Til saken: Av storfe kan man så vidt jeg vet få to typer koteletter: Koteletter av entrecôtekam med ben, fra den fremste delen av kamstykket. Også kalt tomahawk (når den øverste delen av beinet er trimmet ren). Koteletter av filetkam , fra den bakre delen av kamstykket. Består av ytrefilet og indrefilet med ben, også kalt porterhouse steak eller T-bone. Min lokale slakter som deler opp hele slakt selv i butikk tilbyr alltid disse stykningsdelene. Ellers er de kanskje lettest å få tak i i vanlige butikker i grillsesongen. Både tomahawk og porterhouse har vært trendy i det siste i Norge etter matkontoer på IG å dømme. Koteletter av entrecôtekam var ellers også en av søndagsmiddagene i barndomshjemmet mitt, der det ble kjøpt inn hele ferske lam og kvart slakt av storfe om høsten, og så frøset ned. Min mor brunet oksekotelettene og kokte dem så til de falt fra hverandre i sjysaus. Kanskje litt helligbrøde mht råvaren, men det smakte også riktig godt. Anonymkode: 9f54f...136 1 1
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt. Hvorfor ? ----------------- Til saken: Av storfe kan man så vidt jeg vet få to typer koteletter: Koteletter av entrecôtekam med ben, fra den fremste delen av kamstykket. Også kalt tomahawk (når den øverste delen av beinet er trimmet ren). Koteletter av filetkam , fra den bakre delen av kamstykket. Består av ytrefilet og indrefilet med ben, også kalt porterhouse steak eller T-bone. Min lokale slakter som deler opp hele slakt selv i butikk tilbyr alltid disse stykningsdelene. Ellers er de kanskje lettest å få tak i i vanlige butikker i grillsesongen. Både tomahawk og porterhouse har vært trendy i det siste i Norge etter matkontoer på IG å dømme. Koteletter av entrecôtekam var ellers også en av søndagsmiddagene i barndomshjemmet mitt, der det ble kjøpt inn hele ferske lam og kvart slakt av storfe om høsten, og så frøset ned. Min mor brunet oksekotelettene og kokte dem så til de falt fra hverandre i sjysaus. Kanskje litt helligbrøde mht råvaren, men det smakte også riktig godt. Anonymkode: 9f54f...136 Jeg vet ikke helt, jeg. Mye langtidskokt mat er gått i glemmeboken, føler jeg, men det er jo noe av det beste. Ellers forstår jeg ikke helt hva du mente med svaret til mitt innlegg? Du skriver jo også at t-bone er kotelett, hva var rart med at jeg gjorde det? 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt, jeg. Mye langtidskokt mat er gått i glemmeboken, føler jeg, men det er jo noe av det beste. Ellers forstår jeg ikke helt hva du mente med svaret til mitt innlegg? Du skriver jo også at t-bone er kotelett, hva var rart med at jeg gjorde det? Det er noe av det verste med dette instant result samfunnet, om jeg kan kalle det det, alt skal skje lynraskt og helst i går. Fikk nok da det nådde mat og svigerinne inviterte på søndagsmiddag hvor kjøttet var tilberedt i trykkoker. Anonymkode: 321a2...2e0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 Takk for svar 😄 Anonymkode: 2606a...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå