Gå til innhold

Jeg sa opp jobben for å få oppmerksomhet, angrer enormt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje like greit at du sa opp når du må så drastisk til verks for å få litt oppmerksomhet? 

Anonymkode: aeda6...2e1

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😂

Anonymkode: 43c04...546

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjør som George Costanza i Seinfelt. Møt opp på jobben og lat som ingenting. 

Anonymkode: 30dac...008

Kjenner en som har fått sparken 4 ganger. Blir borte en uke eller to, også bare komner han og jobber igjen . De har sagt han opp mer enn de har ansatt han

Anonymkode: d83c8...d3c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det var et merkelig valg av arbeidsgiver å la kollegaen din komme tilbake. Det betyr jo at de har belønnet hennes dramaqueen-fakter, og nå ser de at flere ansatte (altså du) bruker samme taktikk for å få viljen sin.

Taktisk sett så er det smarteste de kan gjøre å ikke la deg komme tilbake. Og du må krype til korset og søke ny jobb.

• Liker 5
Skrevet

Har de ikke lyst ut stillingen og ansatt noen en ny? Hvis de ikke er har startet den prosessen (noe som virker rart da de har hatt tre måneder på seg) så vill jeg hørt om jeg kunne trukket oppsigelsen. Så har du en jobb å gjøre med deg selv med tanke på behov for oppmerksomhet osv. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var dumt. Oppsigelsen er vel gyldig og bindende 

Anonymkode: 1deb1...801

Bindende? Evig oppsagt da eller? 

Anonymkode: d76eb...446

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner en som har fått sparken 4 ganger. Blir borte en uke eller to, også bare komner han og jobber igjen . De har sagt han opp mer enn de har ansatt han

Å bli oppsagt av arbeidsgiver er regulert av arbeidsmiljøloven og det er veldig vanskelig å gi noen sparken i Norge uten en solid begrunnelse. Så dette høres ikke riktig ut. 

• Liker 1
Skrevet

Hehe, kg er til tider ganske så underholdende.

Anonymkode: 2fa4e...4d4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kansje ledelsen er glad til at de er kvitt deg?

Anonymkode: 856ce...18c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ei kollega av meg sa opp jobben. Hun fikk mye oppmerksomhet og avslutning.  Når det var noen dager igjen til 3 måneders oppsigelsestid var over så klarte lederne å overbevise henne at hun ikke skal slutte.

Jeg får nesten ingen oppmerksomhet verken privat eller på jobb. Jeg er altså likt av alle fordi jeg gjør jobben min, men ikke noe utover det.

Jeg tenkte at jeg kan gjøre det samme , starte et spill for å få oppmerksomhet. Var sikker på at lederne vil beholde da jeg gjør mye bra arbeid.

Derfor leverte jeg oppsigelse og lot som jeg har fått jobb annet sted. Dette for å få oppmerksomhet. Første problemet var at lederne informerte ikke andre kollegaer, så jeg måtte selv fortelle dem for å få oppmerksomhet.

Min leder sa de vil beholde meg og at de skal ha kjempe stor avslutning for meg.

Nå denne uka ble det bare en slapp avslutning da lederne måtte dra på et hastemøte, og mange kollegaer var syke.  Denne uka er oppsigelsesfristen på 3 måneder over. Jeg fikk ingen spesiell oppmerksomhet.

Jeg skulle snakke med min leder at jeg skal likevel fortsette i jobben, men lederen er borte vekke. Prøvde desperat å ringe i går og i morgen, men tar ikke telefonen. Direktøren er på ferie.

Nå har jeg plutselig ingen jobb å gå til. Fikk heller ikke noe som helst oppmerksomhet at jeg slutter.  Angrer dypt.  Siste håpet er at de lar meg komme tilbake igjen.

Hvordan bør jeg løse dette?

Anonymkode: 58e46...2b1

Of all the things that never happened, this one never happened the most 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei dette tror jeg ikke noe på.

Så dum går det ikke ann å være! 

isåfall har du satt deg i denne situasjonen selv ts og fortjener alt som måtte komme. Husk at du ikke får penger fra nav på 3 mnd, fordi du er i karantene. 

Anonymkode: 7d543...b64

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

George er legendarisk☺️

Kjenner en som fikk sparken (god årsak) og som dukket opp på arbeidsplassen igjen. 
Så ja, det skjer. 

Anonymkode: b5ac2...422

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig det kan reddes, TS.

La meg fortelle min historie:

For mange, mange år siden så sa jeg opp en jobb fordi jeg og en kompis skulle flytte sammen som roommates og studere i en annen by.

Jeg sa opp og det ble leid inn en person jeg begynte å lære opp til å overta min stilling. I den prosessen så trekker min kompis seg, så vi skal ikke flytte sammen likevel. Jeg var ung og usikker og det førte til at jeg ikke våget å flytte på meg for å studere.

Jeg var ærlig og forklarte situasjonen i detalj til både hun jeg skulle lære opp og min sjef. Det hele ordnet seg da jeg fikk tilbake min gamle stilling og hun som skulle overta fikk en annen stilling i bedriften.

Så ting kan ordne seg hvis man spiller med åpne kort. Du trenger ikke si at nøyaktig hvorfor du sa opp, TS. Bare si at det var en misforståelse med nye jobben og du fikk den ikke likevel.

Anonymkode: cdcd8...3d7

Problemet til TS er like fult åpenbart, at hun har sendt bedriften og lederne signaler om at hun vil bort (hun har søkt seg andre steder). Klart de heller vil satse på noen som søker seg mot og ikke bort fra bedriften, jeg vil derfor bli overrasket om de vil ha henne inn igjen, hvorfor skulle de ville det når hun søker seg bort? De vil naturlig nok tenke at om ikke lenge så er hun på vei bort, altså ikke hente henne inn igjen fordi det uansett bare vil være midlertidig.

Så tenker at TS ikke evner å redde seg inn igjen fra dette, at en ny jobb vil være det beste for alle parter når det har blitt gjort noe så drastisk og dumt som dette. Er ikke som dette man skal søke om oppmerksomhet og få bekreftelser i jobben man har, dette var lite gjennomtenkt og et dumt stunt, men definitivt noe TS kan ha lært av og ta med seg videre så jeg tenker at TS i sin nye jobb er mange erfaringer rikere og har lært av dette.

Lykke til med jobbsøkingen tS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bindende? Evig oppsagt da eller? 

Bindende som i at arbeidsgiver ikke er forpliktet til å ta TS tilbake og ansette på nytt.

Anonymkode: c5743...462

• Liker 2
Skrevet

🤣 er det mulig? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ei kollega av meg sa opp jobben. Hun fikk mye oppmerksomhet og avslutning.  Når det var noen dager igjen til 3 måneders oppsigelsestid var over så klarte lederne å overbevise henne at hun ikke skal slutte.

Jeg får nesten ingen oppmerksomhet verken privat eller på jobb. Jeg er altså likt av alle fordi jeg gjør jobben min, men ikke noe utover det.

Jeg tenkte at jeg kan gjøre det samme , starte et spill for å få oppmerksomhet. Var sikker på at lederne vil beholde da jeg gjør mye bra arbeid.

Derfor leverte jeg oppsigelse og lot som jeg har fått jobb annet sted. Dette for å få oppmerksomhet. Første problemet var at lederne informerte ikke andre kollegaer, så jeg måtte selv fortelle dem for å få oppmerksomhet.

Min leder sa de vil beholde meg og at de skal ha kjempe stor avslutning for meg.

Nå denne uka ble det bare en slapp avslutning da lederne måtte dra på et hastemøte, og mange kollegaer var syke.  Denne uka er oppsigelsesfristen på 3 måneder over. Jeg fikk ingen spesiell oppmerksomhet.

Jeg skulle snakke med min leder at jeg skal likevel fortsette i jobben, men lederen er borte vekke. Prøvde desperat å ringe i går og i morgen, men tar ikke telefonen. Direktøren er på ferie.

Nå har jeg plutselig ingen jobb å gå til. Fikk heller ikke noe som helst oppmerksomhet at jeg slutter.  Angrer dypt.  Siste håpet er at de lar meg komme tilbake igjen.

Hvordan bør jeg løse dette?

Anonymkode: 58e46...2b1

Vurdert å oppsøke psykolog?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Hvis dette er sant, har du faktisk fått som fortjent 😂😂

Endret av Villfisker
Skrevet

Med slikt innlegg vil du nok dessverre gå en del skadefryd... dette er KG. 

Når jeg sluttet hadde jeg nok tenkt at hvis min leder ringte meg og tok meg seriøst mht. at ting hos arbeidsgiveren må endres, så ville jeg nok ha vurdert det.  Det gjorde de ikke, men jeg fant en annen jobb. Lykke til med arbeids søking!

Anonymkode: 455ae...305

Skrevet

Jøss, det var jo usedvanlig dumt gjort… Jeg ville sagt til leder at jeg har ombestemt jeg siden jeg har innsett at jeg trives jo så godt i nåværende jobb blabla og hørt om det var mulig å få jobben tilbake. Og SÅ hadde jeg oppsøkt psykolog, for her er det endel issues du trenger å jobbe med!! 

Anonymkode: 6e254...26b

• Liker 4
Skrevet

tulletråd 🥱🥱🥱

hvis man skal late som tråden er ekte:

personlig hadde jeg bare dratt. så sykt kleint og evneveikt å komme smygende desperat tilbake. ha litt stolthet. flaut å ikke bli savnet engang. hvorfor jobbe der da?

men personlig hadde jeg jo ikke driti meg sånn ut.

Anonymkode: fd9bc...b4b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...