Gå til innhold

Jeg sa opp jobben for å få oppmerksomhet, angrer enormt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei kollega av meg sa opp jobben. Hun fikk mye oppmerksomhet og avslutning.  Når det var noen dager igjen til 3 måneders oppsigelsestid var over så klarte lederne å overbevise henne at hun ikke skal slutte.

Jeg får nesten ingen oppmerksomhet verken privat eller på jobb. Jeg er altså likt av alle fordi jeg gjør jobben min, men ikke noe utover det.

Jeg tenkte at jeg kan gjøre det samme , starte et spill for å få oppmerksomhet. Var sikker på at lederne vil beholde da jeg gjør mye bra arbeid.

Derfor leverte jeg oppsigelse og lot som jeg har fått jobb annet sted. Dette for å få oppmerksomhet. Første problemet var at lederne informerte ikke andre kollegaer, så jeg måtte selv fortelle dem for å få oppmerksomhet.

Min leder sa de vil beholde meg og at de skal ha kjempe stor avslutning for meg.

Nå denne uka ble det bare en slapp avslutning da lederne måtte dra på et hastemøte, og mange kollegaer var syke.  Denne uka er oppsigelsesfristen på 3 måneder over. Jeg fikk ingen spesiell oppmerksomhet.

Jeg skulle snakke med min leder at jeg skal likevel fortsette i jobben, men lederen er borte vekke. Prøvde desperat å ringe i går og i morgen, men tar ikke telefonen. Direktøren er på ferie.

Nå har jeg plutselig ingen jobb å gå til. Fikk heller ikke noe som helst oppmerksomhet at jeg slutter.  Angrer dypt.  Siste håpet er at de lar meg komme tilbake igjen.

Hvordan bør jeg løse dette?

Anonymkode: 58e46...2b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol

Anonymkode: e5a7e...eb9

• Liker 35
  • Nyttig 1
Skrevet

😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

:skratte:

Anonymkode: 86d7d...2bb

• Liker 8
Skrevet

Det var dumt. Oppsigelsen er vel gyldig og bindende 

Anonymkode: 1deb1...801

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ikke på deg ts.

Dersom dette stemmer så tenker jeg at du ikke er så smart og god i jobben din som du tror, derfor har de ikke prøvd å beholde deg.  Er ikke stillingen din blitt lyst ut? De har kanskje ansatt en annen i den stillingen du har hatt fordi du sa opp?

Anonymkode: 03b5c...931

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke på deg ts.

Dersom dette stemmer så tenker jeg at du ikke er så smart og god i jobben din som du tror, derfor har de ikke prøvd å beholde deg.  Er ikke stillingen din blitt lyst ut? De har kanskje ansatt en annen i den stillingen du har hatt fordi du sa opp?

Anonymkode: 03b5c...931

Det er faktisk sant dessverre.  Jeg har dummet meg ut fullstendig. Det er noen andre som midlertidig har tatt over oppgaver foreløpig.  Jeg er ts.

• Hjerte 1
Skrevet

Lykke til med jobbjakt.

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig det kan reddes, TS.

La meg fortelle min historie:

For mange, mange år siden så sa jeg opp en jobb fordi jeg og en kompis skulle flytte sammen som roommates og studere i en annen by.

Jeg sa opp og det ble leid inn en person jeg begynte å lære opp til å overta min stilling. I den prosessen så trekker min kompis seg, så vi skal ikke flytte sammen likevel. Jeg var ung og usikker og det førte til at jeg ikke våget å flytte på meg for å studere.

Jeg var ærlig og forklarte situasjonen i detalj til både hun jeg skulle lære opp og min sjef. Det hele ordnet seg da jeg fikk tilbake min gamle stilling og hun som skulle overta fikk en annen stilling i bedriften.

Så ting kan ordne seg hvis man spiller med åpne kort. Du trenger ikke si at nøyaktig hvorfor du sa opp, TS. Bare si at det var en misforståelse med nye jobben og du fikk den ikke likevel.

Anonymkode: cdcd8...3d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk sant dessverre.  Jeg har dummet meg ut fullstendig. Det er noen andre som midlertidig har tatt over oppgaver foreløpig.  Jeg er ts.

Allerede tatt over oppgaver? Men du hadde jo din siste dag i går? :klo:

Anonymkode: a6102...a74

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Allerede tatt over oppgaver? Men du hadde jo din siste dag i går? :klo:

Anonymkode: a6102...a74

Det er da vanlig med en opplæringsperiode 

Anonymkode: 89300...a18

• Liker 6
Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 9ae34...f7d

• Liker 2
Skrevet

Haha... Om dette er sant børr du virkelig jobbe med deg selv. Er vell ingen som slutter jobber for å få oppmetksomhet??

Anonymkode: 4672e...3b6

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere ler. Om dette er sant så er det en forferdelig situasjon for trådstarter. 

Vi er alle mennesker og kan gjøre dumme valg. 

Skrevet

Gjør som George Costanza i Seinfelt. Møt opp på jobben og lat som ingenting. 

Anonymkode: 30dac...008

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor dere ler. Om dette er sant så er det en forferdelig situasjon for trådstarter. 

Jeg forstår man kan gjøre dumme ting, men et sted på veien går det en lampe opp at - shit, dette gikk ikke etter planen. Ikke etter siste dag på jobben. 

Anonymkode: 88c14...277

• Liker 12
Skrevet

Lurt å sjekke ut verdien sin før man gjør noe sånt, kanskje?

Anonymkode: 80201...8f1

• Liker 9
Skrevet

Uff, stakkars deg! Håper du får en ny jobb som du vil føle deg mer verdsatt i!❤️

Anonymkode: f4e06...621

• Liker 1
Gjest Lillefinger
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er mulig det kan reddes, TS.

La meg fortelle min historie:

For mange, mange år siden så sa jeg opp en jobb fordi jeg og en kompis skulle flytte sammen som roommates og studere i en annen by.

Jeg sa opp og det ble leid inn en person jeg begynte å lære opp til å overta min stilling. I den prosessen så trekker min kompis seg, så vi skal ikke flytte sammen likevel. Jeg var ung og usikker og det førte til at jeg ikke våget å flytte på meg for å studere.

Jeg var ærlig og forklarte situasjonen i detalj til både hun jeg skulle lære opp og min sjef. Det hele ordnet seg da jeg fikk tilbake min gamle stilling og hun som skulle overta fikk en annen stilling i bedriften.

Så ting kan ordne seg hvis man spiller med åpne kort. Du trenger ikke si at nøyaktig hvorfor du sa opp, TS. Bare si at det var en misforståelse med nye jobben og du fikk den ikke likevel.

Anonymkode: cdcd8...3d7

Enten så får du tilbake jobben, eller så må du gå på jobbjakt. 

Kanskje du også finner en jobb som du trives enda bedre i.

SVK skrev (11 minutter siden):

Det er en forferdelig situasjon. Og vi kan alle gjøre dumme valg. 

Jeg ler litt, men det er en god latter, og den er farget av medfølelse og forståelse. 

Når dette har ordnet seg, og du enten har fått jobb der eller der, så håper jeg at du selv også vil humre litt over dette. Og se tilbake på det med et smil. 

Det ordner seg, Ts. Enten på den ene eller den andre måten. 

Den som må gi deg mer oppmerksomhet er deg. Alt annet er en overfladisk bonus.

Vær stolt av deg selv for at du våget å dele dette. Det du har gjort har gitt deg en erfaring som du senere kan bruke som en ressurs. 

Jeg sender deg en god, lys, og varm mental klem🤗 og ønsker deg lykke til👍

Fortell gjerne hvordan fortsettelsen på denne historien blir når du vet mere🧡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...