AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #1 Skrevet 29. oktober 2022 På KG fremstilles det som at menn er veldig rotete, uryddige og ustrukturerte, mens kvinnen i huset er den som setter ting på plass og har oversikt over alt som foregår. Denne fremstillingen stemmer veldig dårlig med min erfaringsverden. Det jeg ser er at det gjerne er mannen som er den strukturerte, organiserte og ryddige. Både med tanke på husarbeid / hus, og med tanke på å ha oversikt over hverdagslogistikken. Jeg har alltid sett på det å være organisert og ryddig som typiske maskuline egenskaper. Min omgangskrets er typisk høyt utdannede folk i arbeid, i fare for å høres snobbete ut. Men det er kanskje slik at menn i enkelte sosiale lag i samfunnet er håpløse til dette da? Eller er det slik at damene som lider av rotete partnere er mer vokale i sin klaging enn tilsvarende menn (forståelig at de klager altså)? Anonymkode: 768a3...787
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg tror ikke det er så veldig rett frem egentlig. Hos oss er det slik: Han: Fra bygda, har fagbrev. Superryddig, strukturert, ordner og fikser. Jeg: Fra større tettsted, mastergrad + litt. Rotete, surrete. Er glad når jeg husker å ta med påfyll av bleier til barnehagen. Anonymkode: fc6a5...1be 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Hos oss er han 30 år, jobber som sykepleier og er rotete. Mens jeg er 28 år har mastergrad, jeg elsker system og orden i hjemmet. Husker alt for oss begge, og fungerer best i et ryddig hjemmemiljø. Tror det kun er personlighet og tilfeldigheter gjennom oppveksten som avgjør om man blir rotete eller ryddig. Anonymkode: fce9c...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 JA. Ikke noe å diskutere eller lure på! Fins unntak på begge sider men helt generelt så er menn mer rotete og late på husarbeid enn damer Anonymkode: 3c3b1...453
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Hos oss er han 30 år, jobber som sykepleier og er rotete. Mens jeg er 28 år har mastergrad, jeg elsker system og orden i hjemmet. Husker alt for oss begge, og fungerer best i et ryddig hjemmemiljø. Tror det kun er personlighet og tilfeldigheter gjennom oppveksten som avgjør om man blir rotete eller ryddig. Anonymkode: fce9c...fc9 Begge fra bygda. Anonymkode: fce9c...fc9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Det har lite med kjønn eller utdanningsnivå å gjøre. Er ganske sikker på at ryddighet, renslighet og struktur er 100% på individplan. Det er i hvert fall min erfaring. Mulig at det kan virke sånn at kvinner er mer opptatt av å ha det ordentlig og ryddig, men det er fordi tradisjonelt så var de de som hadde eneansvaret for å holde orden på hus og hjem. Og dersom du hadde en mann som var mer opptatt av orden så var det han som maste på kvinnen om å holde orden i stedet for å ta tak selv. Se på Hoarders feks. De fleste i dette programmet er faktisk kvinner. Anonymkode: ee47e...e88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå